2022-07-03, 15:34
Medlem
Kadrov har uppgraderat från getter.
https://twitter.com/MattiasSvea/status/1543279933778284546
Citera
2022-07-03, 15:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Jag litar mer på Ryska källor (...)

"Jag litar mer på Ryska källor" fick nog många att brista ut i skratt i denna tråd...

Nästa lika roligt som "Vi har inte invaderat Ukraina" som Lavrov sa i våras:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Men för att blanda in lite allvar, så får vi inte glömma:

Citat:
Expert: Lögnerna är en viktig del av rysk krigföring

https://www.dn.se/varlden/expert-lognerna-ar-en-viktig-del-av-rysk-krigforing/
Citat:
Därför ljuger Ryssland – trots att vi vet att de ljuger

https://www.dn.se/varlden/darfor-ljuger-ryssland-trots-att-vi-vet-att-de-ljuger/

Ryssarna ljuger i stort sett alltid. Det är en del av deras krigföring - att ljuga och desinformera.
Citera
2022-07-03, 15:35
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Och härmed är hundratals ryss-runkares inlägg och tjabbande om 14 000 döda ryssar debunkat.

Tack!

Kan inte nån moderator nåla fast detta i trådbörjan?
Jag tror jag har debunkat den där tokigheten 30-40 ggr men pro-ryssarna fattar aldrig.

Fråga mig inte var fan alla pro-ryssar får just 14000 ifrån för alla får det antagligen från samma felaktiga källa för det är väldigt enkelt att googla på att det inte är 14000 civila som dött av Ukraina.

Men något systematiskt fel är det någonstans.
Citera
2022-07-03, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
"Jag litar mer på Ryska källor" fick nog många att brista ut i skratt i denna tråd...

Ryssarna ljuger i stort sett alltid. Det är en del av deras krigföring - att ljuga och desinformera.

Och Ghost of Kiev är på riktigt!
Citera
2022-07-03, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Jag litar mer på Ryska källor i detta avseende då deras fiender (dina källor) vägrade ens erkänna folkmordet och mig veterligen förnekar det ännu idag.

Lyckligtvis har Ryssarna i Ukraina fränder som kom till deras undsättning.
LDR/DPR har loggfört och samlat in bevis för alla brottsliga handlingar sedan 2014. Så många huvuden kommer rulla när Ukraina inte längre har kontrollen.
Citera
2022-07-03, 15:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Det är deras kultur.
Ryssen är lömsk och feg. Råttor.
Citera
2022-07-03, 15:39
Medlem
Stones avatar
Luhansk I ryssarnas händer men Paasikivi och media sa ju att Putin förlorar lol.
Citera
2022-07-03, 15:40
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
LDR/DPR har loggfört och samlat in bevis för alla brottsliga handlingar sedan 2014. Så många huvuden kommer rulla när Ukraina inte längre har kontrollen.

Då får man anta att de även loggförde när de sköt ner ett civilt flygplan?
Citera
2022-07-03, 15:40
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded

Kriget handlar om gas.
Ryssland bryr dig väldigt lite om folket i Donbass ska du veta. Folket har redan flytt till väst.
Citera
2022-07-03, 15:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Luhansk I ryssarnas händer men Paasikivi och media sa ju att Putin förlorar lol.

Nej. Det sa han inte. Såg nyss reportaget.
Citera
2022-07-03, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag skulle inte ta över segern i förskott. Amerikanernas HIMARS-system har anlänt och slår nu mot försörjningslinjer och sambandsstationer. Från Zerohedge;

Givet något uttalande från vita huset så kommer mer tunga vapen. Vad jag kommer ihåg handlade det om massiva mängder. Jag tror inte det ändrar speciellt mycket för utkomsten av kriget - rysk seger är antagligen given men det kommer dra ut på kriget vilket inte är bra för någon. I synnerhet inte för världsekonomin.
Det var en rejäl mängd vapen Biden påstår sig ha skramlat ihop, Jag tror dock att det finns en hel del problem med det. Och varningar också. För ryssarna alltså. Jag hörde någon säga att Ukraina dragit tillbaka en del av sina elitsoldater från fronten och ersatt dem med oerfarna kortutbildade soldater. Tanken är att utbilda de förstnämnda på nya NATO-vapen och att man gör det utanför Ukraina just nu för att sättas in vid ett senare tillfälle längre fram. Vi får väl se om det leder till några framgångar. Jag tror inte det. Det enda är att det kommer att dö flera ryska soldater och att det är det Washington hoppas på. Jag antar att det kommer att dö ännu fler ukrainska soldater vilket gör det hela till ingenting annat än ett cyniskt spel för gallerierna.

Det jag har funderat på är just den stora mängd vapen som nu påstås ska skeppas till Ukraina. Jag såg siffror på 500 artilleripjäser t.ex. Även om det är sant hur ska de lösa logistiken? Och rent krasst, finns det så många stridbara ukrainska soldater kvar när de är levererade?

Mina funderingar kring detta är att jag inte kan se någon ukrainsk militär seger inom räckhåll. Det enda som skulle ändra på det är om NATO lägger sig i. Undrar om de är så tokiga att de funderar på det. Då skulle det ju vara bra att ha en hel del hårdvara på plats. Så det är min fråga: är det detta de planerar?
Citera
2022-07-03, 15:43
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Är du så extremt obildad att du tror att det pågick ett folkmord trots att det har kartlagts att inget folkmord har begåtts?
Daniel501 tror mer på Ryska källor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in