2022-07-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Takk for et ordentlig svar. Jeg godtar at verden er komplisert og at jeg kan ta feil, men utifra informasjonen gitt og utifra hva jeg kan forstå, er kidnapping den eneste sannsynlige forklaringen. Affektdrap, javel, men da måtte mye likevel ha vært lagt til rette på forhånd, og det er kjernen: er du sytti år og har drevet forretninger i førti av disse, ja da har du erfaring med teknologisk utvikling og at ingenting kan garanteres for morgendagen. Derfor tror jeg ikke at TH ville selv, eller latt andre, sette i gang med et slikt høyrisiko opplegg basert på kryptoanonymitet.

Jeg ville også tenkt som deg hvis jeg ikke satt inne med dyptgående kjennskap om hovedpersonene i dette dramaet. Dette medfører at jeg aldri ha vært i tvil om TH sin skyld, og utviklingen i saken har bare forsterket denne konklusjonen🧐
Citera
2022-07-03, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hvorfor tror du det til nå har vært tre etterforskningsledere i saken.

Det har ikke noe med sakens utvikling å gjøre, det er kun basert på normale stillingsendringer innad i politiet med bakgrunn i personlige ønsker om karrierevalg og skifte av jobb. Dette skjer i alle firmaer over tid🧐
Citera
2022-07-03, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
"Si til dem?, hja hnei, det er jo igjen utfallet av hva dem har gjort. Hvis det er i live, så er det jo bønnens ord om å få det tilbake. Hvis det skulle være en annen utgang, så er det jo å fortelle hvor det kan være."

Kunne ikke TH ha snakket bedre?

Du sier ikke "det" om din kone, gjør du?

Men det er klart fordi det ville være et drap som ville se ut som en kidnapping, så TH mente godt at ja da kunne TH uttale seg på denne måten. Betydde ikke AEH noe mer i THs øyne, tenker man kanskje. Så rått!!!
Citera
2022-07-03, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Takk for et ordentlig svar. Jeg godtar at verden er komplisert og at jeg kan ta feil, men utifra informasjonen gitt og utifra hva jeg kan forstå, er kidnapping den eneste sannsynlige forklaringen. Affektdrap, javel, men da måtte mye likevel ha vært lagt til rette på forhånd, og det er kjernen: er du sytti år og har drevet forretninger i førti av disse, ja da har du erfaring med teknologisk utvikling og at ingenting kan garanteres for morgendagen. Derfor tror jeg ikke at TH ville selv, eller latt andre, sette i gang med et slikt høyrisiko opplegg basert på kryptoanonymitet.
kva sei du
Citera
2022-07-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Avhørsreferatene som han nekter å skrive under på. Men så er det jo heldigvis lydopptak av det hele.
Det var feil på båndopptakeren så vet ikke
Citera
2022-07-03, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58

Men det er klart fordi det ville være et drap som ville se ut som en kidnapping, så TH mente godt at ja da kunne TH uttale seg på denne måten. Betydde ikke AEH noe mer i THs øyne, tenker man kanskje. Så rått!!!
Hun hadde levd livet.
Citera
2022-07-03, 14:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det var feil på båndopptakeren så vet ikke

Ja, det var det da, hehe.
Citera
2022-07-03, 14:32
Medlem
Citat:

Ja, det TV intervjuet var tunga på vektskåla for min del, selv om jeg allerede var overbevist om TH sin skyld. Han fikk munnkurv av forsvareren etter den episoden, han så jo hvilken vei det ville gå med TH alene i manesjen. Når det gjelder hans behandling av AE er det ikke bare rått, det er brutalt og umenneskelig🤯
Citera
2022-07-03, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Ja, det TV intervjuet var tunga på vektskåla for min del, selv om jeg allerede var overbevist om TH sin skyld. Han fikk munnkurv av forsvareren etter den episoden, han så jo hvilken vei det ville gå med TH alene i manesjen. Når det gjelder hans behandling av AE er det ikke bare rått, det er brutalt og umenneskelig🤯

Nå er det vel bare et 1% miljø som tror på TH`s uskyld, men ut fra støyen de produserer så skulle en tro de var minst 50%.
Citera
2022-07-03, 14:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Iskald og følelsesløs. Han har blitt beskrevet av en forretningspartner som fullstendig sympatiløs.
Men det ser man jo egentlig hele veien. Vil ikke kjøpe leilighet til sin egen sønn, selv om 5 millioner er så lite at han knapt vil merke det. En gnien fan. Leie inn svart polakker for å fikse på huset når man har en formue på 2 milliarder, istedetfor å få det utført profesjonelt med f.eks. Byggmakker el.
Han vil ikke kjøpe bil til verken sønnen eller kona.
Den Ford Focus som sønnen kjørte var vel registrert på firmaet hvis jeg husker rett av hva som kom frem her. Sikkert for å ha en slags kontroll på han. Hvis han ikke danser etter hans pipe, så kan han ta bilen ifra han når som helst. Ford Focusen var den som TH kjørte rundt i mens politiet hadde hans Citroen i beslag. Så byttet han inn den Focusen og tok ut en Ford Kuga. Kanskje for at hele Norge fikk vite at han kjørte rundt i en gammel bulkete billigbil.
Citera
2022-07-03, 14:47
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg tror ringen som er plassert på den røde stolen er for at den skal fylle en annen funksjon. For det første kan det være et minne om AEH til TH og da burde det ikke være så lett å identifisere AEH om hun blir funnet en dag kanskje. Jeg synes det er langt inne at det er noen andre enn TH som er oppdragsgivere. At gullringen hjelper til med å bekrefte trusselbrevet er rett og slett misvisende, tror jeg.

Tja, ikke godt å si egentlig. Mange muligheter. Men at saken er full av villedninger, det har jeg ihvertfall merket.
Citera
2022-07-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Jeg ville også tenkt som deg hvis jeg ikke satt inne med dyptgående kjennskap om hovedpersonene i dette dramaet. Dette medfører at jeg aldri ha vært i tvil om TH sin skyld, og utviklingen i saken har bare forsterket denne konklusjonen🧐

Troverdig hevder han har dyptgående innsikt i saken. Han gjentar dette i det uendelige uten å fremlegge et eneste bevis på at så er tilfelle. Vi kjenner sånne folk fra religion; «jeg har møtt Jesus personlig, hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg også tvilt».
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in