2022-07-03, 11:46
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Du klarar inte av att se de olika delarna i händelseförloppet "som hänt". Tragikomiskt. Självklart tycker jag exempelvis att det är rätt att ta in en person som enligt ett vittne utfört grovt kriminella handlingar på förhör. Det tycker inte du eller?

Om du inte har sett några uppgifter angående KH:s lögn om sin kännedom om Carbofuran så ber jag dig lyssna på rättegången på Youtube, då kommer du höra det.

Har du inte lyssnat på rättegången?
Precis som jag skrev så svarar du med motfrågor och personangrepp. Jag kommer inte att svara på sådant.

Jag har hört delar av rättegången. Dock har jag inte hört att KH ljugit om Karbofuran. Att du inte ger en exakt källhänvisning är dåligt.
Citera
2022-07-03, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Precis som jag skrev så svarar du med motfrågor och personangrepp. Jag kommer inte att svara på sådant.

Jag har hört delar av rättegången. Dock har jag inte hört att KH ljugit om Karbofuran. Att du inte ger en exakt källhänvisning är dåligt.

Vilka av dina frågor har jag inte svarat på?
Citera
2022-07-03, 12:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Vilka av dina frågor har jag inte svarat på?
Som jag redan skrivit så kommer jag inte att svara på inlägg med avledande motfrågor.

Jag konstaterar att du inte visar någon fakta som styrker att KH har ljugit om Karbofuran.
Citera
2022-07-03, 12:13
Medlem
Citat:
Som jag redan skrivit så kommer jag inte att svara på inlägg med avledande motfrågor.

Jag konstaterar att du inte visar någon fakta som styrker att KH har ljugit om Karbofuran.

Du verkar inte förstå vad en motfråga är.

En motfråga är att besvara en fråga med en annan fråga istället för att komma med svar.

I ditt fall har jag svarat dig. Sedan har jag ställt dig en fråga.

Mitt svar till dig:

"Självklart tycker jag exempelvis att det är rätt att ta in en person som enligt ett vittne utfört grovt kriminella handlingar på förhör".

Därefter ställer jag en fråga till dig som lyder:

" Det tycker inte du eller?"

Det är inte en motfråga.
Citera
2022-07-03, 12:16
Medlem
Citat:

Det är bara att du lyssnar på de delar av rättegången där KH hörs av åklagaren. Där har du källan till det jag skrev. Svårare än så är det inte.
Citera
2022-07-03, 12:22
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du verkar inte förstå vad en motfråga är.

En motfråga är att besvara en fråga med en annan fråga istället för att komma med svar.

I ditt fall har jag svarat dig. Sedan har jag ställt dig en fråga.

Mitt svar till dig:

"Självklart tycker jag exempelvis att det är rätt att ta in en person som enligt ett vittne utfört grovt kriminella handlingar på förhör".

Därefter ställer jag en fråga till dig som lyder:

" Det tycker inte du eller?"

Det är inte en motfråga.
Förutom avledning (derailing) håller du på med halmgubbar. Ingen har ifrågasatt om en person ska kunna tas in på förhör eller inte. KH hölls häktad under groteska former under lång tid. Du gör en bisarr halmgubbe.

Jag konstaterar att du fortfarande inte visar någon fakta som styrker att KH har ljugit om Karbofuran.
Citera
2022-07-03, 12:32
Medlem
Citat:
Förutom avledning (derailing) håller du på med halmgubbar. Ingen har ifrågasatt om en person ska kunna tas in på förhör eller inte. KH hölls häktad under groteska former under lång tid. Du gör en bisarr halmgubbe.

Jag konstaterar att du fortfarande inte visar någon fakta som styrker att KH har ljugit om Karbofuran.

Jag har ju försökt hjälpa dig på traven med att du ska förtydliga vad du menar med "det som hänt" men du klarar inte av det.

Du tycker ju inte att "det som hänt" är OK.

Anser du att det inte har hänt, att KH har förhörts?

Du skriver ju nu att "ingen" har ifrågasatt istället för att hänvisa till dig själv, hur kommer det sig?

Källa på att KH hållits häktad under "groteska former"?
Citera
2022-07-03, 12:33
Medlem
Citat:

Det är bara att du lyssnar på de delar av rättegången där KH hörs av åklagaren. Där har du källan till det jag skrev. Svårare än så är det inte. Vill du inte lysna?
Citera
2022-07-03, 13:18
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det är bara att du lyssnar på de delar av rättegången där KH hörs av åklagaren. Där har du källan till det jag skrev. Svårare än så är det inte. Vill du inte lysna?
Jag har lyssnat och läst tillräckligt mycket om rättegången och KH har friats av tingsrätten. Om du tolkar något som att KH har ljugit får det stå för dig. Jag tänker inte hålla på med några gissningslekar.

Så länge du inte visar verifierbara citat som bekräftar att KH ljugit är det bara dina påståenden som inte på något sätt förtjänar tilltro. Alltså nonsens, som vanligt från dig.
Citera
2022-07-03, 20:02
Medlem
Citat:
Jag har lyssnat och läst tillräckligt mycket om rättegången och KH har friats av tingsrätten. Om du tolkar något som att KH har ljugit får det stå för dig. Jag tänker inte hålla på med några gissningslekar.

Så länge du inte visar verifierbara citat som bekräftar att KH ljugit är det bara dina påståenden som inte på något sätt förtjänar tilltro. Alltså nonsens, som vanligt från dig.

Ja du verkar ha lyssnat tillräckligt för att få dina förutfattade meningar bekräftade. Så det behövdes nog inte mycket.

Jag tolkar det inte som att KH farit med osanning. Det framkommer tydligt under rättegången att han har gjort det. Han har såklart en förklaring till varför, vilket du hade vetat om du hade lyssnat. Någon gissningslek behövs inte. Men det verkar vara bekvämt för dig att kalla det för det när din vetskap tryter.
Citera
2022-07-03, 21:01
Medlem
Förlåt om jag stör 🙂

Tänkte bara flika in att PodMe Dokumentär har tagit upp detta fall.
Lyssnade på det idag, har inte vetat om det sedan innan, intressant.
Kanske inte någon ny info där för er som bråkar här, men ändå 😉

Min totalt oinsatta slutsats är, att det inte spelar någon roll vad KH har gjort eller inte gjort, det är helt riktigt att fria honom.
De har inget att fälla honom för, och då ska man frias.
Vidare hoppas jag att kvinnan som till en början kom med "informationen?" får hjälp.
Citera
2022-07-04, 11:44
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja du verkar ha lyssnat tillräckligt för att få dina förutfattade meningar bekräftade. Så det behövdes nog inte mycket.

Jag tolkar det inte som att KH farit med osanning. Det framkommer tydligt under rättegången att han har gjort det. Han har såklart en förklaring till varför, vilket du hade vetat om du hade lyssnat. Någon gissningslek behövs inte. Men det verkar vara bekvämt för dig att kalla det för det när din vetskap tryter.
Jag har bland mycket annat lyssnat på följande gällande rättegången där KH hörs:

Jakthärvan mot Karl Hedin - Karl Hedin, Tilltalad, Inspelning 1
https://www.youtube.com/watch?v=6EshW7dSrF4

Jakthärvan mot Karl Hedin - Karl Hedin, Tilltalad, Inspelning 2
https://www.youtube.com/watch?v=AIXL5tciD7E

Jakthärvan mot Karl Hedin - Karl Hedin, Tilltalad, Inspelning 3
https://www.youtube.com/watch?v=2KGLrNhjYwA

Jakthärvan mot Karl Hedin - Karl Hedin, Tilltalad, Inspelning 4
https://www.youtube.com/watch?v=eHTavfcCn7c

Jakthärvan mot Karl Hedin - Karl Hedin, Tilltalad, Inspelning 5
https://www.youtube.com/watch?v=QkHNNLA4SVg

Samt läst bland mycket annat det som handlar om rättegången bland följande artiklar i Jakt & Jägare:
https://www.jaktojagare.se/amnen/karl-hedin/

Här finns ingenting som tyder på att KH skulle ha ljugit om Karbofuran eller något annat. Det du påstår stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in