2022-07-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
Är också ganska säker på att det är den här Da*sken som kör bilen, han var nog med på förfesten,körde nog på fyllan hela kvällen,(hade inte han en ljus Honda????)
Vems kvinna syftar du på och du menar ju att man ska söka vid Läckö efter Helena. Att åka båt dit från Mariestad är långt så min fråga är ju i så fall vilken hamn på Läckö som du syftar på skulle använts
Citera
2022-07-03, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Detta är ingenting jag vet något om.. vad är det för teori? Om husvagn och camping
De åker ner till ekudden där de är vid en husvagn,jag tror att det är den här Da*sken som bor eller campare där,hon tyckte säkert illa om honom hon sparkar gm han drar henne i håret hon tar av sig skorna springer därifrån är arg kastar skorna,gm vet vad det här betyder,han känner systrarna väl, de åker runt för att hitta henne han har gjort bort sig de hittar HA gm skriker på henne, hon lyssnar inte, han springer efter, hon är vild och vill hem
Citera
2022-07-03, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kanske bara var en GM, skulle skjutsa hem henne och stannat bilen i dungen för att ev få något som inte H ville. Hon sprang ut med GM efter sig som lyckades få tag på henne men hon lyckades ta sig loss en stund (därav skorna på olika ställen). Lyckades få in henne i bilen (redan död eller iaf nästan).

Håller med Dig också vad gäller skorna, har svårt att tro att någon hade haft sinnesnärvaro att få för sig att kasta runt skor.

Spekulationer från min sida så klart, tänker också att de kan ha varit där i dungen under ganska lång tid tillsammans i bilen innan det spårade ur. Till att börja med haft det lite småtrevligt...

Ja det är också en möjlighet, jag tänker att denna/dessa GM/GMs känner ju varandra. Så det kanske var en faktor också. Man är som "syskon" och någon kanske gör något som ses som ett övertramp i relationen och det mottas inte väl. Det är ju någon kraftig reaktion, och det eskalerade ifrån båda parter. Jag tror lite på Kvasta-Saras inlägg där om att Helena och föraren ska ha gå ur bilen och skrikit på varandra. Liksom den nivån av bråk ser jag framför mig.

Jag tror hon skrek och gestikulerade högljutt liksom. Så blir det till sist handgemäng och han stryper henne (ursäkta grafisk beskrivning). Efter det går nog allt väldigt snabbt. Panik och och stress liksom. Så om man kastade skorna i någon form av hopp att det skulle se som hon gick hem eller fall det bara var att bli av med dom är svårt att säga men jag tror mycket skedde i panik och man bara agerande mer än man analyserade läget.
Citera
2022-07-03, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
De åker ner till ekudden där de är vid en husvagn,jag tror att det är den här Da*sken som bor eller campare där,hon tyckte säkert illa om honom hon sparkar gm han drar henne i håret hon tar av sig skorna springer därifrån är arg kastar skorna,gm vet vad det här betyder,han känner systrarna väl, de åker runt för att hitta henne han har gjort bort sig de hittar HA gm skriker på henne, hon lyssnar inte, han springer efter, hon är vild och vill hem

Nu blev väl dansken (Han den första som blev misstänkt som GM) helt avskriven då han blev felaktigt utpekad. Samt att han kände väl inte Helena?
Citera
2022-07-03, 10:00
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Kanske bara var en GM, skulle skjutsa hem henne och stannat bilen i dungen för att ev få något som inte H ville. Hon sprang ut med GM efter sig som lyckades få tag på henne men hon lyckades ta sig loss en stund (därav skorna på olika ställen). Lyckades få in henne i bilen (redan död eller iaf nästan).

Håller med Dig också vad gäller skorna, har svårt att tro att någon hade haft sinnesnärvaro att få för sig att kasta runt skor.

Spekulationer från min sida så klart, tänker också att de kan ha varit där i dungen under ganska lång tid tillsammans i bilen innan det spårade ur. Till att börja med haft det lite småtrevligt...
Är ju fler som tror på att skorna är placerade där de fanns av ett viss syfte, däribland G.W.
Citera
2022-07-03, 10:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ja jag tror att det hade varit bättre att ta med skorna istället för att kasta iväg dem eller placera ut dem.. med tanke på facit på hand då de hade blod på sig

Desto mindre spår desto bättre egentligen. Hon bara försvann hade man sagt. Därför jag tror att det kanske inte var så planerat utan antingen att man bara kastade för att bli av med dem i ren panik och sen började lyfta in henne.

Däremot köper jag argumentet att han skulle kunna hitta dem dagen efter och slängde dem.
DNA var inte så känt på den tiden, så tvivlar på att de tänkte värst på att skorna kunde ge spår?
Citera
2022-07-03, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är ju fler som tror på att skorna är placerade där de fanns av ett viss syfte, däribland G.W.

Så kan det vara men det är fortfarande ingen som vet. Allt är spekulationer...

GW har rätt till sin tro precis som alla andra!
Citera
2022-07-03, 10:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ja det är också en möjlighet, jag tänker att denna/dessa GM/GMs känner ju varandra. Så det kanske var en faktor också. Man är som "syskon" och någon kanske gör något som ses som ett övertramp i relationen och det mottas inte väl. Det är ju någon kraftig reaktion, och det eskalerade ifrån båda parter. Jag tror lite på Kvasta-Saras inlägg där om att Helena och föraren ska ha gå ur bilen och skrikit på varandra. Liksom den nivån av bråk ser jag framför mig.

Jag tror hon skrek och gestikulerade högljutt liksom. Så blir det till sist handgemäng och han stryper henne (ursäkta grafisk beskrivning). Efter det går nog allt väldigt snabbt. Panik och och stress liksom. Så om man kastade skorna i någon form av hopp att det skulle se som hon gick hem eller fall det bara var att bli av med dom är svårt att säga men jag tror mycket skedde i panik och man bara agerande mer än man analyserade läget.
Nu är det ju möjligt att de återkom till brottsplatsen och att H gömdes innan och att de sen återkom för att hämta kroppen?
Då har de haft tid att tänka.
Citera
2022-07-03, 10:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag tror som sagt att bråk uppstod i bilen och Helena på något sätt tog sig ur bilen och sprang. Tror inte det finns så mycket logik bakom det heller förutom att hon kanske sprang hemåt..?

Varför de hamna just där är nog bara ren och skär slump på ett sätt och rätt sannolikt på ett annat sätt om han hade haft all info.

Men vad tror du? Att hon dog någon annanstans? Och sakerna är utplacerade för att få det att se ut som att det var där hon försvann?
Jag tror endast att de slängde skorna mot stigen för att få polisen att tro att hon gått hem och inte åkt i en bil. De övriga sakerna som åkt ut hade de inte sett
Citera
2022-07-03, 10:10
Medlem
Citat:
DNA var inte så känt på den tiden, så tvivlar på att de tänkte värst på att skorna kunde ge spår?

Nej det är jag medveten om jag menade spår som i allt som kan förknippas med Helena, liksom det allra smartaste är ju att hon försvann spårlöst, för isf hade ju allt bara varit spekulationer.. nu vet man ju ändå vissa saker tack vare att det jag gått att säkerhetsställa vissa saker som tex delar av hennes tillhörigheter och skorna, sen vittnena etc. Det är ju lite det som talar för att det inte var en planerad handling och att det antagligen skedde i kohagen osv. Smartaste ifrån GMs sida hade väl varit om hon inte lämnade bilen.. bara försvann liksom. För då hade nog storyn varit att hon gick men kom aldrig hem.
Citera
2022-07-03, 10:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Så kan det vara men det är fortfarande ingen som vet. Allt är spekulationer...

GW har rätt till sin tro precis som alla andra!
Ja så är det, vi sitter här och tror en massa.
Citera
2022-07-03, 10:13
Medlem
Citat:
Jag tror endast att de slängde skorna mot stigen för att få polisen att tro att hon gått hem och inte åkt i en bil. De övriga sakerna som åkt ut hade de inte sett

Nej det är jag helt enig med. För det är saker som är svårt att se på natten. Samt saker som nödvändigtvis inte hade kunnat kopplas till Helena. Typ en halstablett och ett lypsyl. Hade de inte hittat ringarna så hade man inte tolkat att de tillhörde henne liksom. Jag tror de ligger samlade just av den anledningen att det var där de bar in henne. Då däckspåren är precis där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in