Citat:
Ursprungligen postat av
SpiderRico
Just denna detaljen är jättesvår att sätta sig in i, det kan vara ett försök att få det att se ut som att hon gått hem. Men jag tänker är det isf inte ännu bättre att lämna så få spår av sig som möjligt.. jag tror som sagt att man bara i all hast kasta iväg dem. Ingen riktig tanke med det förutom att bara bli av med dem och henne så snabbt som möjligt. Jag tror liksom man agerade i stress och panik. Att i efterhand placera ut något är väl en betydligt större risk än att oroa sig för att någon hörde bråket. Jag tror som sagt att de hade en enorm tur och att mycket talade för dem gällande det inledande skedet ifrån polisens håll. Jag tror brottet verkar bättre utfört än det egentligen var.. förstår du hur jag tänker?
Men de borde väl ha förstått att någon borde hört skriken och sätta det i samband med Helena? Och vad borde då ha varit smart att göra? Jo, att H inte fick skjuts av någon bil utan promenerat hem. Det var ju också det U sade att hon troligen gick hem denna väg. Så det var också vad poliserna först utredde, inte att hon åkte hem i bil.
Sen varför kasta iväg skorna? Hade väl varit bättre att slänga in dem i bilen, tillsammans med Helena?
Det har också framkommit I tråden att BW var bland de första att leta efter H, dagen efter hon försvann? Var det uttänkt?
Hittade han då kanske skorna och slängde in dem mot stigen/skogen?