Såg en annons om denna på Facebook där de letar statister att spela rövare.
Citat:
SERIEN OM RONJA LETAR FLER RÖVARE!!!
Som vissa har sett är jag igång med att rollsätta rövare till ny serie om Ronja Rövardotter! Vi har fått så stort gensvar på folk som kan rida, väldigt kul!
Nu fortsätter mitt letande efter resterande Borkarövare och Mattisrövare som INTE behöver kunna rida. JAG LETAR EFTER MÄN I 30-65 ÅRS ÅLDERN MED SKÄGG OCH LÅNGT HÅR, ALLA ETNICITETER. Viktigt bara att skägg och hår är klippt med sax snarare än trimmer och att man är ok med att låta det fortsätta växa under det kommande året när vi spelar in september 2022 - juni 2023.
Det är ca 10 inspelningsdagar för denna statistroll.
Jag vill understryka att det är en återkommande statistroll, inga utbildade skådespelare kan söka denna roll. Men har du erfarenhet av amatörteater eller från yngre ålder så meriteras du! Det är som vi vet en berättelse med de stora uttrycken och känslorna så man måste våga spela ut! 🙂
TIPSA alla ni känner eller är du kanske den vi söker!
Maila bild och kontaktinformation till:
lia.hietala@filmlance.se
DELA GÄRNA VIDARE! 🙂
Jag kommer tyvärr bara hinna svara på dom vi bedömer matchar det vi söker.
Allt gott och ser fram emot ansökan!
Alla etniciteter! Och så fort nyheten kom om den här tv-serien började SWJs genast uttrycka sina krav på att se mer "mångfald och representation" i den. Några av dem hävdade också att originalfilmen från 1984 bara har vita svenska skådespelare som enligt dem är rasism.
Allasom påpekar det helt ologiska i det anklagas snabbt för att vara rasister och hatare. Deras enda argument
(förutom att ropa ordet rasism) är att människor med olika hudfärg, etnicitet och religion lever i Sverige idag och därför måste det vara med i filmen.
Men de idioterna struntar i att berättelsen inte utspelar sig idag utan under tidig medeltid och då levde inga andra etniciteter i Skandinavien förutom samerna i de nordligaste delarna, som mer eller mindre inte hade någon anknytning till de andra
(och samer är också vita).
Men woke-maffian blundar bara för fakta och låtsas vara döva i sin iver att se identitetspolitik i allt.
De tänker ju dessutom dra ut hela skiten till två säsonger, och då boken inte jättetjock lär det betyda att de slänger in massa nyskrivet istället för att fylla ut. Har svårt att tro på att detta kommer bli bra.