2022-07-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Är den? Hur vet du det? Finns garanterat någon som växlar in dom till en för dom fördelaktig kurs..
Och den kursen är nog inte fördelaktig för ryssarna!
Citera
2022-07-03, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Vad menar du med "kärnkraftsutrustning"? Du som påstår det borde väl rimligtvis veta?

Möbler på Biltema och Jula? Osäker själv då jag sällan besöker den första och minns inte sist jag var in i den andra.

Men till listan blir det:
RUNDTIMMER
TVÄTTLAPPAR
Unilever-produkter

Kan inte lägga till Kärnkraftsmanicker än. Inte heller "möbler"
Varför inte? Varför inte glass? Kom ju som sagt från Ryssland plus en jvla massa rävaror som i vissa fall är kritiska för andra länders produktion och överlevnad….
Citera
2022-07-03, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Och den kursen är nog inte fördelaktig för ryssarna!
Troligen inte nu nej….Men ändå betydligt mer än noll som en del stolpskott här påstårr värdet vara…
Citera
2022-07-03, 00:24
Medlem
Citat:
Ryssarna kan nog köpa det mesta av västprodukter från Asien. Dyrare visst…
Iran levererar säkert, visst ja dom kan ju inte. Och dom andra vill nog inte bli av med inflödet av varor från väst som dom inte klarar sig utan.
Citera
2022-07-03, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Sedan är Kina och indien inte intresserad utav gas.........
Klart de är! Vet du inte vad man tillverkar med gas? Elektronik och tegelstenar bl.a.
Citera
2022-07-03, 00:25
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Varför inte? Varför inte glass? Kom ju som sagt från Ryssland plus en jvla massa rävaror som i vissa fall är kritiska för andra länders produktion och överlevnad….
Vad betydde "kärnkraftsutrustning" nu igen? 3:e gången jag behöver fråga nu. Sen får du din glass
Citera
2022-07-03, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Och som väntat, när fokus började läggas på Kharkov var det bara en tidsfråga innan även den befriades;

https://t.me/TheEternalUkrainian2/10496

Removing of the Ukrainian junta nazi symbol and soon replacing it with Russian symbol. Kharkov oblast

En lycklig dag för befolkningen![/quote]

Skärp dig!
Ryska ockupation är ren fasa.
Folket vill tillhöra Ukraina.
Citera
2022-07-03, 00:28
Medlem
Citat:
Är den? Hur vet du det? Finns garanterat någon som växlar in dom till en för dom fördelaktig kurs..
Läs vad jag skriver , för fan
Finns inga kurslistor mellan rubel o yuan!!!men åk dit du , trevlig resa, Flane
Citera
2022-07-03, 00:30
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Ryssland kontrollerar snart hela Luhansk, bara en liten ficka kvar.

https://liveuamap.com/
Citera
2022-07-03, 00:33
Medlem
ChrisOhoys avatar
Jag tror rysstrollen härinne behöver lite perspektiv vad gäller specialoperationen och Rysslands kompetens…

USA mot Irak: Baghdad föll på 6 veckor och landet var ockuperat.

Färre än 200 döda amerikaner vs 45 000 döda Irakiska soldater. Om vi slänger in gulfkriget också så får vi färre än 500 döda amerikaner och ca: 120 000 döda irakiska soldater.

16 veckor in i Rysslands ”specialoperation” så står Kyiv kvar och tar dessutom emot statsbesök av europeiska ledare med jämna mellanrum.

Ryska förluster: 25-40 000 😬

Skillnaden mellan dessa konflikter är att Ryssland slåss mot ett grannland medan USA attackerade ett land på andra sidan jordklotet.

Så berätta igen hur invasionen går…
Citera
2022-07-03, 00:35
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
En lycklig dag för befolkningen!

Skärp dig!
Ryska ockupation är ren fasa.
Folket vill tillhöra Ukraina.[/quote]

Nej! Du vet inte vad totalitärt förtryck innebär! Befrielsen efter 8 år av bombning och terror är en lycklig dag!
Citera
2022-07-03, 00:36
Medlem
Citat:
Alltså du verkar blanda ihop mig med andra och återigen jag har aldrig påstått att Rysslands industri kan räddas med EN 3D skrivare varför fortsätter du och ljuger och hittar på? Jag har skrivit att sådana kan vara användbara för att ta fram reservdelar med och det vet väl till och med du är sant?

Jobbar du ens i industri? Maskindelar kräver oerhörd precision och ordentligt härdat material eftersom det utsätts för stora påfrestningar. En 3d skrivare saknar precisionen och materialkompositionen för att kunna göra reservdelar åt en cnc maskin. För att inte tala om de elektroniska delarna samt mjukvara.

Cnc maskiner havererar ofta.

Allt detta behöver underhåll och kunnande, som det enligt min erfarenhet inte finns i Ryssland.

Det är just den high-end tekniken som skiljer väst samt några fler länder från resten av världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in