Citat:
Ursprungligen postat av
SpiderRico
Ja jag tror det är lite slump, de var nog påväg hem/mot Helenas håll och på något sätt så lyckades hon komma ut ur bilen och de följde efter och hamnade där. Liksom var ju inte så långt ifrån hennes bostad, 75m tror jag det var.
Just därför, tror jag absolut inte på en slump. Skorna upphittades några meter in från stigen på vardera sida. Helena själv skulle inte stanna upp i tex flykt situation och kasta med full kraft vardera sko åt olika håll. Varför skulle tex en gm vända tillbaka efter att forslat Helena in i en bil för att kasta in skorna, så nära hemmet och så nära inpå ett pågående överfall/brott. Ingen av teorierna håller enligt min mening.
För mej är det fortfarande ett mysterium varför Helenas persedlar fanns där. Alla vittnesmål till händelsen i dungen har enbart vilselett och inte lett utredningen någon vart.
Det är inte mörkt veckan innan midsommar, inte ens dunkelt i tät skog. Speciellt en så varm och klar natt. Första skon återfanns på söndag sen eftermiddag/kväll. Den andra på måndagen efter lunch tid.
Detta var nära hemmet.. Markerades platsen på söndag kväll? Vallfärdade familj och vänner till platsen, de kanske till och med uppehöll sej i dungen hela natten och morgonen? Det var väl ingen ide och lägga sej och det var ju nära, så det var väl bara att ströva fram och tillbaka? Fakta är att resterande saker återfanns först flera timmar senare, alltså efter lunch på måndagen!
Knäcker utredarna varför de sista spåren efter Helena fanns där så har de lösningen tror jag. Få bekräftat om platsen var en brottsplats eller enbart en fyndplats, vilket de inte ens har gjort än!!!