2022-07-02, 16:15
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Så jag förstår dig rätt? Du sitter och hånar Ukraina?

Så, den ryska armén som en gång sågs som en likvärdig motståndare mot NATO, som visats sig vara en särskola på utflykt som gjort minimala framsteg mot det ukrainska hemvärnet efter 3-4 månaders strider, det sitter du och myser åt?

Man myser åt olika saker så klart. Jag myser åt att ryssland blir svagare och svagare dag för dag, samtidigt som NATO/väst rustar och blir starkare dag för dag. Jag kan skratta åt hur den ryska ekonomin kommer se ut de nästa 10 åren. Sånt tycker jag känns bra.

Men en fråga, hur känns det med 135 mil gräns mot Finland/NATO? Känns det bra? Du kanske kan förklara dvärgmongolens plan, jag trodde han ville ha mindre gräns mot NATO inte mer?

Allt jag behöver säga är detta - 200.000 man (10% av Rysslands armé) mot närmare miljonen Ukrainare som tränats och beväpnats av NATO har fått rejält med kuk.

Ukraina är Europas näst största armé, tror du hela Europa och USA rår på Ryssland (och hennes allierade) är du duktigt dum i huvudet.

Ja, jag hånar Ukraina. Om man trodde på allvar att man kunde provocera Ryssen och mörda civila hänsynslöst så får man ta konsekvenserna.

En mätning gjordes här om månaden i alla Europeiska länder där de flesta hellre "ger upp Ukraina" än att behöva betala mer i matkassorna eller för elräkningen.

Inga större mängder män kommer köa för att dö för demokrati (HBTQP, sekularism, massinvandring m.m) om du tror det
Citera
2022-07-02, 16:17
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jämför med Patrick Lancaster.

Väst propaganda funkar inte längre när det finns så många oberoende källor.

https://youtu.be/DRKNBYqb5DQ

PL intervjuar BARA militärer och folk som är pro-ryss. PL befinner sig aldrig i Kiev eller Odessa.
PL befinner sig endast där Ryssland ockuperar.
PL kallar sig oberoende journalist, men stödjer Ryssland.

Frågor på detta hyckleri från PL

PL har syfte att föra propaganda på det ryska sättet. Man tar i och ljuger så förbannat billigt och hårt för att lura dom mest dumma. PL har inte i huvudsakliga syfte att lura väst. PL har syfte att vara en propagandakanal för ryska folket som har kunskaper i engelska.

PL vet om denna uråldriga strategi. Inget nytt.
Citera
2022-07-02, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Sedan är det inte USA (ännu en gång som du bara MÅSTE inflika dem i dina såkallade inlägg) som har saboterat för Ryssland,
Att USA saboterat för Ryssland och Sovjetunionen under mycket lång tid är löjligt uppenbart...
Citera
2022-07-02, 16:20
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Folket i Serverdonetsk får ingen hjälp av ryssarna.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/kamp-for-overlevnad-for-invanarna-i-sievjerodonetsk-framtiden-ar-skrammande

Rysstrollen på forumet e.g Daniel501 skrattar åt folket som lider.

De befriade staden nyligen, hjälpen kommer inom sinom tid, likt i Mariupol;

https://t.me/TheEternalUkrainian2/10438?single

Construction underway in Mariupol

Military builders will build 12 five-story new buildings - more than 1,000 apartments. More than 600 builders and 80 units of special equipment are involved in the facility, the work is organized in three shifts.

In one of the houses, where only the first floor has been erected, the apartment has already been finished.

The terms of construction of housing are compressed - it is needed before the onset of cold weather. It is planned to hand over the first stage of the residential microdistrict in autumn. It is also planned to build a kindergarten, school, sports facilities. The second phase involves the construction of another 1,500 apartments.

By September 1, it is planned to hand over one of the buildings of the medical center on a turnkey basis, and in November - the entire complex.

Verkar som att Lichishank även befriats under dagen;

https://t.me/TheEternalUkrainian2/10492

‼️⚠️Looks like the center of Lisichansk has fallen. Ramzan Akhmatovich Kadyrov posted this video on his channel, of raising the Victory banner in the Lisichansk center.

AKHMAT SILA

Och som väntat, när fokus började läggas på Kharkov var det bara en tidsfråga innan även den befriades;

https://t.me/TheEternalUkrainian2/10496

Removing of the Ukrainian junta nazi symbol and soon replacing it with Russian symbol. Kharkov oblast
Citera
2022-07-02, 16:23
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Allt jag behöver säga är detta - 200.000 man (10% av Rysslands armé) mot närmare miljonen Ukrainare som tränats och beväpnats av NATO har fått rejält med kuk.

Ukraina är Europas näst största armé, tror du hela Europa och USA rår på Ryssland (och hennes allierade) är du duktigt dum i huvudet.

Ja, jag hånar Ukraina. Om man trodde på allvar att man kunde provocera Ryssen och mörda civila hänsynslöst så får man ta konsekvenserna.

En mätning gjordes här om månaden i alla Europeiska länder där de flesta hellre "ger upp Ukraina" än att behöva betala mer i matkassorna eller för elräkningen.

Inga större mängder män kommer köa för att dö för demokrati (HBTQP, sekularism, massinvandring m.m) om du tror det

Du hånar krigsoffer, säger det mesta om dig. Tuff bakom skärmen, i verkligheten sitter väl du i en etta i nån förort och lever på bidrag. Tilltalar någon dig så kissar du på dig. Men på nätet, där är vi tuffa.....Finns ett ord för dig patetisk.

10%, jaså, är det därför ni använder den hypermoderna T-62? Vi pratar om UKRAINA, tycker du det gått som förväntat i eran specialoperation? Hela världen skrattar åt den ryska arméns särskola.

HAHAHAHAHAHAHA, du är så lågbegåvad att jag inte orkar bemöta dig. Men jag undrar en sak, vilka allierade tänker du ska stå upp med ryssland mot NATO? Vitryssland? Etiopien? Venezuela?

Du svarade aldrig på dvärgmongolen tanke bakom 135 mil gräns mot Finland/NATO?
Citera
2022-07-02, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Att USA saboterat för Ryssland och Sovjetunionen under mycket lång tid är löjligt uppenbart...
Så?? Vad har det med det spasmiska beteendet Ryssland för tillfället försöker uppvisa I Ukraina att göra? Sabotaget gentemot Ryssland står de själva för och INGEN annan, och om det nu är så att de upplever det som sabotage, hur kommer det sig att de inte avvärjde det med sin sååååååååå utveckalde intel? Nej, USA saboterar inte för Ryssland, ej heller någon annan! Däremot saboterar den inbyggda paranojan i det ryska systemet det för dem själva. Sedan att vi självklart har behövt och behöver kontrollera så att slaven inte tar sig för mycket rättigheter är ju endast logisk nödvändighet. Du tror väl inte att man kan låta neandertalare ratta båten? Hur fan skulle saker se ut då? Ukraina är endast ett tragiskt bevis på den frågeställningen, och också det ENDA svaret som behövs
Citera
2022-07-02, 16:26
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
De befriade staden nyligen, hjälpen kommer inom sinom tid, likt i Mariupol;

https://t.me/TheEternalUkrainian2/10438?single

Construction underway in Mariupol

Military builders will build 12 five-story new buildings - more than 1,000 apartments. More than 600 builders and 80 units of special equipment are involved in the facility, the work is organized in three shifts.

In one of the houses, where only the first floor has been erected, the apartment has already been finished.

The terms of construction of housing are compressed - it is needed before the onset of cold weather. It is planned to hand over the first stage of the residential microdistrict in autumn. It is also planned to build a kindergarten, school, sports facilities. The second phase involves the construction of another 1,500 apartments.

By September 1, it is planned to hand over one of the buildings of the medical center on a turnkey basis, and in November - the entire complex.

Verkar som att Lichishank även befriats under dagen;

https://t.me/TheEternalUkrainian2/10492

‼️⚠️Looks like the center of Lisichansk has fallen. Ramzan Akhmatovich Kadyrov posted this video on his channel, of raising the Victory banner in the Lisichansk center.

AKHMAT SILA

Och som väntat, när fokus började läggas på Kharkov var det bara en tidsfråga innan även den befriades;

https://t.me/TheEternalUkrainian2/10496

Removing of the Ukrainian junta nazi symbol and soon replacing it with Russian symbol. Kharkov oblast

Inte vad man hör från folket som bor där. Då är det bara slut på ljuset och Ryssland har förstört allt.

Sluta upp med din propaganda. Den är rysk och extrem! Ondska.

Ryssland skulle aldrig bygga upp luhansk och donetsk. Glöm det. Ryssland har inte råd.

1500 nya hem....haha! Piss i havet säger jag bara.
Citera
2022-07-02, 16:28
Medlem
Reimers avatar
Mera HIMARS till Ukrainska armén är ett modest krav.

Citat:
HIMARS continue to work
Russians don’t know what hits them😉

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1543235382418046977
Citera
2022-07-02, 16:33
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Inte vad man hör från folket som bor där. Då är det bara slut på ljuset och Ryssland har förstört allt.

Sluta upp med din propaganda. Den är rysk och extrem! Ondska.

Ryssland skulle aldrig bygga upp luhansk och donetsk. Glöm det. Ryssland har inte råd.

1500 nya hem....haha! Piss i havet säger jag bara.

Haha, i 4 månader har dina källor hävdat alla möjliga sorters lögner och fantasier som varje gång visats vara fejk news och du pratar om "källor", patetiskt..

När skulle Ukraina vinna sa du? Vad säger dina källor?

Verkligheten, som alltid, säger något annat.

Slava Ukraini?
Citera
2022-07-02, 16:38
Medlem
Daniel501s avatar
Pratas i Ryska källor (och Ukrainska) att Ryssarna nu börjar lägga fokus på Kharkov, hur länge tills staden faller? 1 vecka? 2?

Jag tror att i Augusti kommer staden befrias.

Edit: Ryssen är tydligen ca 10km från Kharkov just nu, ändrar mig till 3 veckor så är Kharkov befriat.
Citera
2022-07-02, 16:39
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Haha, i 4 månader har dina källor hävdat alla möjliga sorters lögner och fantasier som varje gång visats vara fejk news och du pratar om "källor", patetiskt..

När skulle Ukraina vinna sa du? Vad säger dina källor?

Verkligheten, som alltid, säger något annat.

Slava Ukraini?

Vem säger nått om att Ukraina ska vinna? De får ta smällen för hela världen.

Oavsett utgång i Ukraina så blir mongolerna svagare dag för dag och NATO/väst rustar på. Så fortsätt ni nöta på mot det ukrainska hemvärnet med er särskola, så rustar NATO på och blir starkare dag för dag.
Citera
2022-07-02, 16:40
Medlem
Citat:
PL intervjuar BARA militärer och folk som är pro-ryss. PL befinner sig aldrig i Kiev eller Odessa.
PL befinner sig endast där Ryssland ockuperar.
PL kallar sig oberoende journalist, men stödjer Ryssland.

Frågor på detta hyckleri från PL

PL har syfte att föra propaganda på det ryska sättet. Man tar i och ljuger så förbannat billigt och hårt för att lura dom mest dumma. PL har inte i huvudsakliga syfte att lura väst. PL har syfte att vara en propagandakanal för ryska folket som har kunskaper i engelska.

PL vet om denna uråldriga strategi. Inget nytt.

Utan PLs reportage hade jag aldrig (!) fått veta att Ukraina beskjuter civila med artilleri.

Han fyller en oerhört viktig funktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in