2022-07-02, 14:43
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Var ligger Yakovlevsky och Bilhorod? Framgår det av liveuamap?

Ja
Citera
2022-07-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryNazi
Jag håller med dig. Men Östra Tyskland är mycket större än hela Sverige.
Och det är nyttigt för svenskar att få information inte bara från Aftonbladet.
Den informationen från andra håll tar de flesta svenskar redan till sig efter sitt EGET viljande och behov. Lika lite som att de jagar dig med flygblad och propaganda för att DU inte tycker som dem eller läser samma tidningar/nyheter som dem, så skall du ge fan i att tro att du har rätten att göra så mot dem. Svenskars val av nyhetsflöde är inte din sak att avgöra, och ännu mindre använda denna tråden till att påpeka. Känner du att du behöver verktyg för att övertyga alla oss andra osaliga oupplysta stackare om vilken riktig fakta vi skall ta till oss, så var så jävla ödmjuk att starta en tråd som gäller det istället. Detta är ett tredje försök på väldigt kort tid att ännu en gång bara sitta och sprida provocerande dynga som berör inget annat än ditt förakt gentemot USA och SVERIGE. Din egen-projicering är helt åt helvete uppåt väggarna och lika uppenbar vid varenda nytt försök. Jag hoppas alla är jävligt aktiva vad det gäller att bedöma dina inlägg som ON-TOPIC när det gäller Ukraina-Rysslandskonflikten så att vi snabbast möjligt slipper höra ditt ständiga ANTI-USA trätande här.
Citera
2022-07-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ja

Bra med kort och koncist svar. Jag skall studera kartorna, hoppas att Ukraina kan repa mod och trötta ut Ryssland rejält.
Citera
2022-07-02, 14:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Stor brand av nåt slag på Chernobaivka vid Kherson.

https://twitter.com/visegrad24/status/1543177705566269440
Citera
2022-07-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukraina fortsätter att förstöra ammunitionsförråd. Det borde skapa problem för ryssarna med så mycket ammunition förstörd hela tiden.
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1542938694956507136
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1543163137830027266

Kulturkriget om maten, Ukraina har vunnit rödbets-soppe-kriget: https://kyivindependent.com/culture/ukrainian-borshch-added-to-unesco-list-of-intangible-cultural-heritage .I det totala kriget blir även mat en krigsfront.
ja jävlar hade varit i närheten hade blivit orolig över om inte Putin dragit av en liten atombomb,, det bildar ju sån svamp,,
Citera
2022-07-02, 14:47
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Bra med kort och koncist svar. Jag skall studera kartorna, hoppas att Ukraina kan repa mod och trötta ut Ryssland rejält.

Bara att klicka på länkarna och sedan på den blåa knappen "Jump to map" Lite längre svar
Citera
2022-07-02, 14:50
Medlem
Citat:
Det (av mig) fetade: Ja, naturligtvis. TASS och Pravda et al stärker dock inte informationens värde.
Citera
2022-07-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Stor brand av nåt slag på Chernobaivka vid Kherson.

https://twitter.com/visegrad24/status/1543177705566269440

Förmodligen ammunitionsförråd som exploderat, hoppas att ryska bögfascister strukit med också.
Citera
2022-07-02, 14:57
Medlem
Citat:
Det bästa är dessutom att du bjuder oss på dina fullständigt vansinniga påståenden såpass öppet, och sedan sitter och påstår att det är DU och DINA kunskaper som skall upplysa alla andra. Sedan när blev östra Tyskland mycket större än Sverige? Finns där inte en åldergräns här? Din kunskap är som hämtad från en näve sand i valfritt ökenlandskap.
Citera
2022-07-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Vad innebär det för Donbas som helhet ifall Lysychansk också faller? Har ryssarna då nått målet med att "befria" hela Donbas?

Varför använder inte Ukr de tunga leksakerna man fått från väst här (Caesar, Himars osv)?

Dom används nog men alla är kanske inte framkörda. Ukraina verkar just nu slå mer på underhållslinjer och ammunitionsförråd, inte så mycket mot truppkoncentrationer.

Som jag uppfattat det. Jag är mer förvånad över att inte man öser på med Switchblade, engångsdrönare alltså.
Citera
2022-07-02, 15:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ha-ha-ha: Ukrainsk tidning anklagas för förräderi efter avslöjande om våldtäkter

Den numera sparkade ombudsmannen Ljudmyla Denisova ljög sannolikt när hon gick ut och berättade att ryska soldater våldtar barn, enligt ett nytt avslöjande av den ukrainska tidningen Pravda.
– Utländska journalister insåg att Denisova spred osanningar, eftersom det inte gick att bekräfta hennes uppgifter. Ryska propagandister håller också på och forskar i det här. Vi ukrainska journalister gör det bättre, säger tidningens chefredaktör Sevgil Musajeva, rapporterar DN:s Rysslandskorrespondent Anna-Lena Laurén.
Nu anklagar ukrainska politiker tidningen för att gå Rysslands ärenden.

https://www.expressen.se/nyheter/ukrainsk-tidning-anklagas-for-forraderi-efter-avslojande-om-valdtakter/
Du förstår att det är en styrka för ett land att lögner avslöjas och att de får konsekvenser?
Hur många ryska tjänstemän/journalister har sparkats efter att ha publicerat lögner?
Citera
2022-07-02, 15:03
Medlem
Citat:
Ha-ha-ha: Ukrainsk tidning anklagas för förräderi efter avslöjande om våldtäkter

Den numera sparkade ombudsmannen Ljudmyla Denisova ljög sannolikt när hon gick ut och berättade att ryska soldater våldtar barn, enligt ett nytt avslöjande av den ukrainska tidningen Pravda.
– Utländska journalister insåg att Denisova spred osanningar, eftersom det inte gick att bekräfta hennes uppgifter. Ryska propagandister håller också på och forskar i det här. Vi ukrainska journalister gör det bättre, säger tidningens chefredaktör Sevgil Musajeva, rapporterar DN:s Rysslandskorrespondent Anna-Lena Laurén.
Nu anklagar ukrainska politiker tidningen för att gå Rysslands ärenden.

https://www.expressen.se/nyheter/ukrainsk-tidning-anklagas-for-forraderi-efter-avslojande-om-valdtakter/

Hon fick ju kicken vilket ändå visar på att sanningen är viktig. Man kan inte leva på att bre på i onödan. Krigsbrott och våldtäkter tvivlar jag inte på att det förekommer hela tiden men man skall inte ljuga ihop något.
Att hon fick kicken visar på att det finns lite heder i Ukraina i en mycket svår tid för landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in