2022-07-02, 12:38
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Militären alltså?

Eller statens nya grupp?

Kanske deep state?
Citera
2022-07-02, 12:45
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarie.Hybris
Comirnaty och Pfizer-BioNtech är inte samma. Det är två separata produkter.

Pfizer-BioNtech går fortfarande under EUA, Comirnaty var det som godkändes av FDA.

Snurrigt, men så är fallet. Har man fått Comirnaty borde det stå i ens vaccinpass.
Står det Pfizer-BioNtech har man fått vaccinet som går under EUA.

Sedan om allt detta har någon större betydelse i verkligheten vet jag inte. Men det är fakta att det är två "separata" vaccin, varav ena går under EUA och andra har FDA-approval.

Sanningen är att ena sidan snurrar ihop information och spinner det å sina vägnar och andra sidan härjar om att dom blåser folk för att ta livet av dom. Omöjligt att veta vad som är vad. Men förmodligen något där emellan.

Två olika produktnamn, varav den ena fick FDA-approval och den andra är under EUA och man kör slut på den först innan man kickar vidare med Comirnaty, något sånt? Dunno, dont care, har ändå inte tagit något utav det

Suck…. Du har blivit lurad. Vet var den här myten kommer från, men det är fekatigt.

Comirnaty är en produkt utvecklad av företagen Pfizer/BioNTtech.
Det har tidigare hetat BNT162b2 men det är exakt samma produkt.
Om du läst om Tozinameran blir du nog ännu mer förvirrad. Det är namnet på den aktiva beståndsdelen.

På samma sätt heter Modernas produkt numera Spikevax. Även den är samma produkt som användes i säkerhetsstudierna.
Citera
2022-07-02, 12:53
Medlem
Kommissarie.Hybriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Suck…. Du har blivit lurad. Vet var den här myten kommer från, men det är fekatigt.

Comirnaty är en produkt utvecklad av företagen Pfizer/BioNTtech.
Det har tidigare hetat BNT162b2 men det är exakt samma produkt.
Om du läst om Tozinameran blir du nog ännu mer förvirrad. Det är namnet på den aktiva beståndsdelen.

På samma sätt heter Modernas produkt numera Spikevax. Även den är samma produkt som användes i säkerhetsstudierna.

Det är du som har blivit lurad och fintad av fact-checkers. Media spinner saker på sitt sätt, glöm aldrig det.

Fakta är att, iallafall när det var aktuellt, de var två olika produkter. Du tycker inte det var konstigt t.ex. att EUAn förlängdes? Varför skulle man behöva göra det om FDA godkände skiten. Jaja, nu är det säkert ett år sen jag senast var insatt så finns väl någon rimlig förklaring till det också by now, vem vet.

Min poäng är iallafall att det inte är samma produkt - sen om innehållet är detsamma har jag ingen koll på. Finns flera mediciner som har olika namn men innehåller samma sak. Så personligen har jag aldrig uppfattat vad det ens skulle spela för roll när det verkar vara samma skit i båda ändå.
Citera
2022-07-02, 12:53
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbajacker
Sant kronisk pessimism och konformitet är säkert delvis ärftligt. Det finns däremot grupper som är helt immuna mot detta och som kommer utgöra nationens huvudsakliga genetiska material inom bara ett par generationer.
Vi måste bli färre I Sverige och världen då kan vi leva som riktiga och fria människor, inte hunsade hamstrar rädda för kött och bilkörning.
Citera
2022-07-02, 12:56
Medlem
Citat:
Visst är det så.
Men i nuläget finns inget som tyder på att mRNA vaccin skulle visa oväntade sidoeffekter efter lång tid.
Inget belägger missfall eller sterilitet. Det finns dock mycket felaktiga påstående om vaccin.

Nu på sommaren när alla tjejer är så fina så borde det resultera i att bäbisarna ökar igen framåt 2023, annars är det nåt lurigt.....
Citera
2022-07-02, 13:01
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
FDA har sedan länge godkänt vaccinerna mot Covid.
Tror du man blir magnetisk också? Eller att vaccin innehåller grafenoxid?

Vad menas med villkorat godkända?
Citera
2022-07-02, 13:02
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarie.Hybris
Det är du som har blivit lurad och fintad av fact-checkers. Media spinner saker på sitt sätt, glöm aldrig det.

Fakta är att, iallafall när det var aktuellt, de var två olika produkter. Du tycker inte det var konstigt t.ex. att EUAn förlängdes? Varför skulle man behöva göra det om FDA godkände skiten. Jaja, nu är det säkert ett år sen jag senast var insatt så finns väl någon rimlig förklaring till det också by now, vem vet.

Min poäng är iallafall att det inte är samma produkt - sen om innehållet är detsamma har jag ingen koll på. Finns flera mediciner som har olika namn men innehåller samma sak. Så personligen har jag aldrig uppfattat vad det ens skulle spela för roll när det verkar vara samma skit i båda ändå.

Fact checkers??? Nej, jag inhämtar mina kunskaper via yrket.

Nej, det har aldrig varit olika produkter. Det faller på sin egen orimlighet.
När har EUA förlängts menar du? Comirnaty godkändes fullständigt av FDA i augusti 2021. I Europa är det villkorat godkänt. Exakt samma vaccin som anvädes i den stora kliniska studien.

Tror du Moderna, Astra Zeneca och J&J också plötsligt bytt till en produkt som inte genomgått klinisk studie?
Vad har du för belägg som övertygar dig om att det inte är samma produkt?
Citera
2022-07-02, 13:04
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad menas med villkorat godkända?

Bland annat att det ligger ett ansvar hos producenterna att följa upp.
Att vara en del av den signalspaning som även all världens regulatoriska myndigheter ägnar sig åt. Detta för att se om någon medicinsk händelse går att koppla till vaccinet. För att se om något sticket ut alltså.
Citera
2022-07-02, 13:07
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vi ser nu en kraftfull minskning av barnafödande i länder som rapporterar statistiken. Sverige -6.6% mot föregående år.

Ungerska parlamentsledamöter länkar nu den drastiska nedgång i födelsetalen till mass-"vaccinationer" mot Covid. Antalet födslar i Ungern minskade i år med 20 procent jämfört med samma period föregående år. Varför sjunker födelsetalen i Storbritannien, Tyskland, Sverige, Nederländerna, Schweiz, Ungern och Taiwan - nio månader efter massvaccinationer mot covid ?

https://kanekoa.substack.com/p/covid-vaccines-and-infertility

För att folk träffats mindre, för att färre onenightstands varit och mycket mer. Har inget att göra med vaccinet.

Förresten är det bara positivt att färre föds då världen redan är överbefolkad.
Citera
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Hur lyckades de böja tiden.

10år är alltid 10år.

Så du menar att efter genomförd klinisk studie skulle man väntat 10 år innan allmänheten erbjöds vaccin?
Det skulle kostat många liv, orsakat stort lidande och kostat astronomiska summor för samhället.
Biverkningar av vaccin uppstår normalt inom en kortare tid.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Bland annat att det ligger ett ansvar hos producenterna att följa upp.
Att vara en del av den signalspaning som även all världens regulatoriska myndigheter ägnar sig åt. Detta för att se om någon medicinsk händelse går att koppla till vaccinet. För att se om något sticket ut alltså.

Vad är det som behöver följas upp?

Ett förslag vore att utreda gratis-sprutans påverkan på antalet födslar.
Men det kan ju ta lite tid förstås.
Citera
2022-07-02, 13:08
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Men vad händer om 5 år?

Jag vet inte. Vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera