2022-07-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreezingSverige
Ytterligare två ukronazi legosoldater har åtalats. De riskerar dödsstraff
The Donetsk People’s Republic has filed charges against two more mercenaries from the UK, Dylan Hilley and Andrew Hill. They pass under the same articles as two British soldiers and one soldier from Morocco who were sentenced to death. This is reported Donetsk news agency. TASS citing a source in the power structures of the DPR, he writes that the British refuse to testify.

https://oopstop.com/media-two-more-british-mercenaries-charged-in-the-dpr/

Slava Ukraini som del av Rysland!
Slava Ryssland som den 53 staten i usa,,
Citera
2022-07-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Vilken fantasi värld lever du i? Ryssarna har varit uppe i 60k shells om dagen , och det kan dom göra i flera år om dom vill då dom har en egen produktion av dessa efter vad dom behöver.

Det är framförallt Ukrainas försvarslinjer dom bombar hårdast och där dom störta förlusterna är.
Det där var intressant, vilken av fabrikerna producerar den mängden?
Länka gärna då det i så fall har fallit under min radar. Jag är genuint intresserad och brukar ha koll.
Citera
2022-07-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Ytterligare ett rySStroll som inte har koll på vad man skriver. Hur är det med smarta raketer? Jag pratar inte enbart om dumma granater till simpla kanoner från 1940!

Nej smarta bomber är en annan femma , finns inget land som klarar av att använda sig av dessa en längre tid inte ens USA.

Som sagt det är ett utnötningskrig nu med artilleri vilket passar Ryssarna bra då dom har oändligt av dessa.
Citera
2022-07-01, 19:02
Medlem
Pojkrumsromantikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Man måste över floden på flera ställen i Donbas

Jo, jag förstår det. Orcherna har redan tagit sig över Siverskyi Donets vid Izium och nyligen vid Priville. Men nu svarar du väldigt svepande, när du i ditt tidigare inlägg gav intrycket av att prata om en specifik front. Närmare Lysychansk. Vid vilken front behöver de korsa Siverskyi Donets och avancera mot högre terräng?

För övrig har rySSarna rundat Siverskyi Donets söderifrån, så floden spelar ingen roll för deras stora offensiv mot Lysychansk. Priville antar jag att de korsat för att binda upp trupperna nordväst om staden.

Citat:
och nej man är inte dagar från att lyckas med att ringa in Lysychansk.

rySSarna täcker redan vägarna västerut från Lysychansk till Siversk med sitt konventionella artilleri och MLRS, snart blockerar de även vägarna fysiskt. Vad kallar du det?

https://www.understandingwar.org/sites/default/files/Luhansk%20Battle%20Map%20Draft%20June%2030%2C2022. png

Citat:
MLRS och Caesar jobbar redan i Donbas, den förra skjuter upp till 80 km den senare 40 km med basflödesgranater. Det har skett en rad angrepp mot ryska depåer och underhållsnav senaste veckan, upp till 50 km bakom fronten.

Jag känner redan till vad HIMARS och Ceasar är kapabelt till, jag frågade var artilleriet var placerat. Mest för att jag var nyfiken om du hade snappat upp något. Förhoppningsvis befinner de västerländska grejerna redan runt Siversk.

Citat:
I Kherson har Ukraina stadigt erövrat by efter by, sätts MLRS in där när fler enheter kommer ut på förband så kan man bekämpa ryska trupp ända fram till gränsen mot Krim.

Förhoppningsvis, men mer realistiskt behöver de stoppa rySSarnas framfart i Donbas. Det är svårt att bedriva någon slags stor offensiv och samtidigt hålla Donbas när man förlorat över 50% av sina tunga vapensystem.
Citera
2022-07-01, 19:02
Medlem
Citat:
Nej tvärtom dom är mer enade nu en någonsin, vart får det detta i från?

Det mest logiska i alla krig är att landet sluter upp och blir enat.

Se på programmet 1420 på youtube. Ryska ungdomar skäms för sina "politiker" och ser ingen framtid i Ryssland.
Helt förstört och så onödigt.
Citera
2022-07-01, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Du tror inte att det finns hissar och reservdelar till dessa som tillverkas i Kina?

Har du varit i Kina och sett deras magnifika skyskrapor?

Kina är Rysslands vän!

Är dom?

Hur kommer du fram till den slutsatsen?
Citera
2022-07-01, 19:06
Medlem
Citat:
Nej tvärtom dom är mer enade nu en någonsin, vart får det detta i från?

Det mest logiska i alla krig är att landet sluter upp och blir enat.
Har du inte följt tråden?
Rysslands industri är p.g.a. det 100%-iga beroendet av teknik från väst körda. Finito! Finns inte mer!
Citera
2022-07-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej, USA bombade inte sönder Irak och nej, de civila förlusterna i Irak var inte tillnärmelsevis vad de är i Ukraina, vare sig under invasionen, ockupationen eller de därpå följande oroliga åren med mycket insurgenter.

Sett dag för dag, så är förlusterna av civila i Ukraina större än förlusterna av civila var i Irak.

Ingenting tyder på det.

Du är full av skit, bara snackar goja.

Usa totalt förstörde Irak som nation.
Citera
2022-07-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det där var intressant, vilken av fabrikerna producerar den mängden?
Länka gärna då det i så fall har fallit under min radar. Jag är genuint intresserad och brukar ha koll.

Jag inga uppgifter på vilka som producerar eller mängd , UA själva uppger 60k om dagen.

En annan intressant sak är att under dom första 3 månaderna avfyrade Ryssarna 1200-2000 långdistansrobotar, det är vad USA producerar på 4 år och man uppskattar att Ryssarna började kriget med runt 4000st.
Citera
2022-07-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Har du inte följt tråden?
Rysslands industri är p.g.a. det 100%-iga beroendet av teknik från väst körda. Finito! Finns inte mer!
Vilket sicket struntprat! Rysk industri har inget 100 procentigt beroende av teknik från väst! Visst behöver de mycket från väst men långt ifrån 100 procemt…
Sen tillverkas och utvecklas mycket av västs teknik i Asien vilket ger Ryssland vissa möjligheter att komma åt västteknik trots sanktioner. Så att rysk industri skulle vara finito är bogus..
Citera
2022-07-01, 19:16
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det finns många angripare och offer i denna soppa om du nu orkar röra i det och lära. Allt bottnar hur man än ser det i ett expanderand av NATO mot Rysslands vilja. Man gör nu samma sak mot Kina på södra halvklotet och flyttar fram samtidigt som man själv målar röda linjer som Kina inte får överträda.

Ta en titt på Boris Johnsson och vad han säger och gör, vem är nu busen på skolgården? Putin är åtminstone vuxen och ser efter sitt folk, du vet det där Trump också försökte göra. Vad tycker du Boris och Biden gör, tar dom hand om sitt folk och ekonomi som håller på att gå åt helvete?

Tycker du verkligen att USA och EU är mindre och klenare? Du tror väl inte att det är Ukrainska folket som vill ha krig med stormakten Ryssland? Ukraina ses enbart som en spelpjäs för USA och EU som använder landet i ytterligare ett proxykrig för att försvaga någon annan part och då få sin vilja igenom.

Analogier är bra för barn som inte förstår så att dom förstår, på idioter hjälper inget.
Vilken rappakalja. Hur kan du inbilla dig den lille fega barnamördaren skulle få diktera NATOs utvidgning. Att din furer är en idiot bevisas genom Sverige och Finlands ansökningar.
Eller tänkte inte den ryska snillet inte på det??
Han är en dåre som endast äras av andra dårar. Det är fakta du aldrig kommer ifrån, lilla du.
Ryssland drar till sig projicerande konspirationstokar, västliga extremister och stollar som en skitkorv drar till sig flugor.
Citera
2022-07-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Har ett par vänner som arbetar med hissar i Ryssland och skyskrapor, de påstår att det kommer bli katastrof.

Likt en annan person här påtalat så är reservdelarna från väst.
En del ja men knappast alla….
Kan tänka mig att ryssarna försöker köra så skonsamt som möjligt med all teknik som kan fallera och kräver reservdelar från väst. Då håller de iaf lite längre…..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in