2022-07-01, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Jag undrar detsamma.

Jag har inte så bra koll på vad S har för sig nu för tiden, men visst har de blivit ganska mycket mer restriktiva med invandring och dylikt? Det kan vara därför i så fall.

Sd minskar inte, de har stagnerat och legat på samma siffror nu under minst ett halvår (dvs mellan 17-21%).
Citera
2022-07-01, 11:53
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Sd minskar inte, de har stagnerat och legat på samma siffror nu under minst ett halvår (dvs mellan 17-21%).

Då är jag med.

De borde gå upp mot 25-30% i och med vad som händer dagligen dock.
Citera
2022-07-01, 12:48
Medlem
Citat:
Då är jag med.

De borde gå upp mot 25-30% i och med vad som händer dagligen dock.

SD har redan över 25%... Bland män:

https://mobile.twitter.com/StatistiskO/status/1542376131008929792

Vad kvinnor tänker med (som grupp) är däremot svårt att förstå:

https://mobile.twitter.com/StatistiskO/status/1542379905949777924

Endast 10% av Sveriges kvinnor inser alltså att Sverige har problem som skapats av de "gamla" riksdagspartierna. Underbara mammor, systrar, döttrar m m.
Citera
2022-07-01, 13:20
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortrockad
SD har redan över 25%... Bland män:

https://mobile.twitter.com/StatistiskO/status/1542376131008929792

Vad kvinnor tänker med (som grupp) är däremot svårt att förstå:

https://mobile.twitter.com/StatistiskO/status/1542379905949777924

Endast 10% av Sveriges kvinnor inser alltså att Sverige har problem som skapats av de "gamla" riksdagspartierna. Underbara mammor, systrar, döttrar m m.

Ja, jag såg det tidigare idag. Inte förvånande dessvärre.

Av de kvinnor jag vet är trötta på kaosblattar, är SD ändå inget alternativ för dem säger de, då de är rädda för aborträttigheter och dylikt. SD verkar ha svårt att locka kvinnliga väljare och tjejer verkar generellt vara rädda för att deras liv skulle försämras av att rösta på SD. Vilket för mig är sjukt då det är de som blir gruppvåldtagna av Ahmed och Kusinerna.
Senast redigerad av nullum 2022-07-01 kl. 13:26.
Citera
2022-07-01, 14:06
Medlem
Citat:

Av de kvinnor jag vet är trötta på kaosblattar, är SD ändå inget alternativ för dem säger de, då de är rädda för aborträttigheter och dylikt. SD verkar ha svårt att locka kvinnliga väljare och tjejer verkar generellt vara rädda för att deras liv skulle försämras av att rösta på SD. Vilket för mig är sjukt då det är de som blir gruppvåldtagna av Ahmed och Kusinerna.

SD låg högt i mätningarna när Louise Erixon syntes ofta i media,
det skulle nog gå bättre om förtroende ingivande företrädare som Aron Emilsson
syntes oftare också.
Citera
2022-07-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Förfärligt att se att L ökar och kanske tar sig in. De kommer verka för fortsatt oreda och otrygghet i landet.

1. Sommaropinionsundersökningar har alltid varit tvivelaktiga och kritiserade för låg kvalitet. Tittar man på undersökningarna som visar på att L ökat i Juni så har de runt 33% lägre kvalitet sett till undersökningsmaterialen och en påstådd bortfallsgrad med resampling metoder till ca. 55% (antagligen 90-95% i verkligheten).

1.1. Undersökningsmaterialet består alltså av sommarjobbare, arbetslösa, servicepersonal och liknande.

1.2. Mest sannolikt återgår opinionen mot maj-resultaten i augusti-september.

1.3. Antagligen kan opinionen för L bli värre i och med att Sd och Kd förvisat dem till deras verkliga position som ett stödhjul och regeringsunderlag för S. Det finns inte längre någon nytta med hittepå kamrat 4%, rädda L åt S för M. Möjligen kan S eller C inleda en kamrat 4% för L. Å andra sidan brukar stödhjulskonkurrens mellan L och C innebära att "vinnaren" får 5 millar för sitt stöd och torsken ingenting. När C är ensamma blir det en hel del politik så t.o.m. för både riktiga och falska liberaler är det vettigt att göra sig av med L.

2. Färdigflashbackat!
Citera
2022-07-01, 17:00
Medlem
Soterns avatar
Jag tror Sd tjänat på att ha EU-parlamentarikern Jessica Stegrud som partiledare. Jimmie börjar bli sliten nu.
Jessica Stegrud hade nog kunnat locka fler kvinnor till partiet.
Citera
2022-07-01, 18:53
Medlem
Citat:

Det är nog ganska simpelt egentligen, SD behöver byta ledning, Åkesson har gjort ett bra jobb men är för trött och upprepar bara samma saker hela tiden. För att SD ska ta över platsen som största eller näst största parti permanent så krävs en kvinnlig partiledare som är skarp. Jag är generellt emot kvotering men för att vinna över kvinnliga väljare så behövs en ledare.
Citera
2022-07-01, 19:12
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Varför minskar SD i dessa skjutglada tider?

Tvärvändningen i EU- och NATO-frågan kan möjligen ha haft en viss inverkan på opinionssiffrorna.

Personligen anser jag att SD bör byta partiledare. Åkesson har gjort ett formidabelt arbete, men nytt blond och en mer aggressiv profil som på allvar belyser de mångkulturrelaterade problemen som sveper över nationen vore önskvärt.
Citera
2022-07-01, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
men nytt blond och en mer aggressiv profil

Freudian Slip?
Citera
2022-07-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag tror Sd tjänat på att ha EU-parlamentarikern Jessica Stegrud som partiledare. Jimmie börjar bli sliten nu.
Jessica Stegrud hade nog kunnat locka fler kvinnor till partiet.
Äh, hon är ju skittråkig att lyssna på. Jag har aldrig orkat lyssna lyssna klart på nånting hon babblat om. Jag tror inte att det skulle bli bättre, trots att det för en gång skull inte blir nån skåning. Man spyr fan när man lyssnar på Morgan Johansson och Jimmie Åkesson debattera. Grötiga äckeldialekter. Sen kommer Annie in och läspar. Usch.
Citera
2022-07-01, 23:42
Medlem
Flygaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Det är nog ganska simpelt egentligen, SD behöver byta ledning, Åkesson har gjort ett bra jobb men är för trött och upprepar bara samma saker hela tiden. För att SD ska ta över platsen som största eller näst största parti permanent så krävs en kvinnlig partiledare som är skarp. Jag är generellt emot kvotering men för att vinna över kvinnliga väljare så behövs en ledare.

This ☝️

Sverigedemokraterna behöver överlag en fräschare profil och framtoning. En kvinnlig partiledare, typ Stegrud, vore en bra början. Tyvärr dras SD fortfarande med ett rätt så sunkigt ”varumärke” och det är ett förbannat stort hinder. Partiet kommer aldrig locka kvinnliga akademiker ur medelklassen (en stor väljargrupp) om man samtidigt dels har ständigt återkommande skandaler, dels primärt vänder sig till lågutbildad manlig arbetarklass. Det är en hård och bitter sanning.

Jag är själv sverigedemokrat och önskar verkligen ett partiet kunde reformeras. Det handlar inte om att ge avkall på politiken, den är till 80% bra. Nej, det är retoriken och framtoningen som måste förändras. SD är redan starka bland manliga LO- väljare, men det räcker inte för att på allvar konkurrera med S och M. Vill man få röster av medelklassen, akademiker och framför allt kvinnor måste sunk-stämpeln bort och där har partiledningen ett stort arbete framför sig.

SD måste visa att man är ett parti för framåtanda, utbildning och entreprenörskap. Ett parti för alla som vill jobba hårt och göra rätt för sig, oavsett bakgrund. Lag och ordning, frihet under ansvar, trygghet och välfärd. En slags socialkonservativ folkpopulism, kanske man skulle kunna säga. Tyvärr uppfattar många SD som ett parti för misslyckade smygrasistiska gnällspikar, globaliseringens offer som skyller på Muhammed och islam när det lokala bruket lägger ner. Med den attityden kommer kommer SD aldrig få ett valresultat över 20%.

SD har tveklöst den bästa politiken, nu behövs bara den bästa attityden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in