Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-01, 14:50
  #28753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Fan när Zlatan ändå diskuteras. Har ju varit inne på det förr. Men helvete vad mycket bättre Zlatan hade blivit om det var tennis han hade satsat på redan som barn istället för fotboll. Han har egentligen allt för det. Fysiken, mentaliteten. Jag tror han skulle blivit en större idrottsman inom tennisen.

Ja intressant tanke med Zlatan som tennisspelare, fast frågan är om han hade haft psyket ?
I tennis gäller det att behålla lugnet.

I fotboll kan du gå mållös två matcher och sedan göra hattrick mot ett sämre lag och du är på topp igen.
Finns inte rum för svackor inom tennisen om du ska vinna turneringar, då måste du spela på topp en hel vecka.

Ymers verkar ha ett svagt psyke, bara kolla på hur dom tappar humöret och kastar racketen rakt ut mot publiken. Både Elias och Mikael har tappat humöret ett antal gånger.
Citera
2022-07-01, 15:33
  #28754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Något har hänt mellan bröderna tippar jag på.
Dom åker ju aldrig på samma turneringar annat än grand slams och Davis Cup.

Men varför då inte bara säga som det är att jag och brorsan vill inte tävla mot varandra.

De spelade ju nån match mot varandra i KLTK som direktsändes i SVT när Covid var som värst och allt var inställt.

Kollade just på Mikaels Twitter, och brorsan förekommer en hel del där, bland annat i bilden man har där uppe i "bion" (eller hur man säger det).

Det som annars slog mig när jag kollade hans Twitter var att han, med förlov sagt, verkar ganska naiv, eller rent av dum.

Tydligen har han just läst Harry Potter, som han gillade och twittrar:
Mikael Ymer
@MikaelYmer
Jun 22
@jk_rowling
Hi Jk i just finished reading philosopher’s stone and I’m blown away .
Mikael Ymer
@MikaelYmer
Jun 22
@jk_rowling will you be at Wimbledon this year?
Jag menar, chansen att JK Rowling ska läsa eller bry sig om hans tweet är rätt minimal, och om hon drar till Wimbledon är det knappast M Ymer hon vill se eller träffa.

Plus hans senaste, om att han håller på att skriva en bok:
I’m currently trying to write a book. I’ve got the first 18 pages written. A really depressing start about a young boy trying to create & evolve
Lite weird, men fine.

Ska dock betona att jag ingalunda ogillar killen trots konstiga uttalanden nu. Håller normalt på honom när han spelar. Men nåt är fan lite off med honom!
Citera
2022-07-01, 15:42
  #28755
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Ymer kanske räknar "guldbollar" som förebilden Zlatan, i sådana fall har han möjligheten att bli en av de största inom svensk tennis

/Bäst i Sverige vid årets slut

Nåja. Mikael Ymer är väl i så fall mer lik Henrik Larsson än Zlatan. Henke vann ju två guldbollar, men harvade länge runt i Celtic i den skotska ligan - precis som Ymer nu mest harvar runt i ATP-250 turneringar.
Citera
2022-07-01, 15:49
  #28756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Nåja. Mikael Ymer är väl i så fall mer lik Henrik Larsson än Zlatan. Henke vann ju två guldbollar, men harvade länge runt i Celtic i den skotska ligan - precis som Ymer nu mest harvar runt i ATP-250 turneringar.

Jo, men Ymer har framtiden för sig
Citera
2022-07-01, 15:51
  #28757
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Jo, men Ymer har framtiden för sig

Den dagen, den sorgen, höll jag på att säga.
Citera
2022-07-01, 16:04
  #28758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Den dagen, den sorgen, höll jag på att säga.

Det är den stora frågan vilken utveckling Mikael tar, Elias är redan på nedgång i karriären eller snarare har stabiliserat sig som en topp 150 spelare.
Så mycket mer än så tror jag inte Elias kommer bli, han kanske kan nå topp 100 en dag om han vinner några challenger turneringar.
Problemet för Ymers är att det är många unga lovande spelare just nu så dom kommer få svårt att hävda sig mot toppen.
Mikael tycks ibland vinna mot 50 rankade spelare.
Problemet jag ser med Ymer är att dom saknar det högsta bolltempot och det är troligen inget man kan träna sig till.
Ymers är för övrigt rena träningsprodukter, tror inte dom gillar tennis egentligen. Det är något deras fader tvingade på dom att spela och bli bra på.
Citera
2022-07-01, 20:01
  #28759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
De spelade ju nån match mot varandra i KLTK som direktsändes i SVT när Covid var som värst och allt var inställt.

Kollade just på Mikaels Twitter, och brorsan förekommer en hel del där, bland annat i bilden man har där uppe i "bion" (eller hur man säger det).

Det som annars slog mig när jag kollade hans Twitter var att han, med förlov sagt, verkar ganska naiv, eller rent av dum.

Tydligen har han just läst Harry Potter, som han gillade och twittrar:
Mikael Ymer
@MikaelYmer
Jun 22
@jk_rowling
Hi Jk i just finished reading philosopher’s stone and I’m blown away .
Mikael Ymer
@MikaelYmer
Jun 22
@jk_rowling will you be at Wimbledon this year?
Jag menar, chansen att JK Rowling ska läsa eller bry sig om hans tweet är rätt minimal, och om hon drar till Wimbledon är det knappast M Ymer hon vill se eller träffa.

Plus hans senaste, om att han håller på att skriva en bok:
I’m currently trying to write a book. I’ve got the first 18 pages written. A really depressing start about a young boy trying to create & evolve
Lite weird, men fine.

Ska dock betona att jag ingalunda ogillar killen trots konstiga uttalanden nu. Håller normalt på honom när han spelar. Men nåt är fan lite off med honom!

JK Rowling måste ju bara varit ironiskt. Tror han på allvar att hon både läser hans tweet, och åker till Wimbledon för att han ber om det, så är ju inte äldre än hmm, ca 9 år, mentalt. Det är bara inte möjligt, han måste ha skämtat.

Ang bokmanuset är det väl ganska många som försöker skriva något på fritiden, och väldigt få lyckas. Att twittra om det när man skrivit 18 sidor är ingen större idé.
Citera
2022-07-01, 20:13
  #28760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
JK Rowling måste ju bara varit ironiskt. Tror han på allvar att hon både läser hans tweet, och åker till Wimbledon för att han ber om det, så är ju inte äldre än hmm, ca 9 år, mentalt. Det är bara inte möjligt, han måste ha skämtat.

JK Rowling har varit på Wimbledon, såg nån final med Serena från the Royal box, och även Nadal har hon kollat på. Federer är ju också en lågoddsare. Men nån annan bana än center courten är knappast aktuell för henne.

Ymer kanske förväntade sig att spela på center courten?

Alltså jag vet inte, givetvis ingen större grej, men om jag förstår twitter rätt så twittrade han detta till henne, så att hon såg det om hon nu hade haft lust att läsa alla tusentals tweets som lär komma till henne dagligen. Hade varit annorlunda om han skrivit, typ "You won't be at Wimbledon this year by any chance? ", med en smiley som visar att han (åtminstone halv-)skämtar.

Tror det man kan konstatera är att han inte är särskilt smart när det gäller PR och hur man hanterar media.
Citera
2022-07-01, 20:16
  #28761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
JK Rowling har varit på Wimbledon, såg nån final med Serena från the Royal box, och även Nadal har hon kollat på. Federer är ju också en lågoddsare. Men nån annan bana än center courten är knappast aktuell för henne.

Ymer kanske förväntade sig att spela på center courten?

Alltså jag vet inte, givetvis ingen större grej, men om jag förstår twitter rätt så twittrade han detta till henne, så att hon såg det om hon nu hade haft lust att läsa alla tusentals tweets som lär komma till henne dagligen. Hade varit annorlunda om han skrivit, typ "You won't be at Wimbledon this year by any chance? ", med en smiley som visar att han (åtminstone halv-)skämtar.

Tror det man kan konstatera är att han inte är särskilt smart när det gäller PR och hur man hanterar media.

Man ska förstås inte överdriva. Men tror han på allvar att hans tweet på något sätt påverkade henne är han ju inte direkt mogen. Men så lär det inte vara, sannolikt åtminstone delvis med glimten i ögat.
Citera
2022-07-01, 22:07
  #28762
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
JK Rowling måste ju bara varit ironiskt. Tror han på allvar att hon både läser hans tweet, och åker till Wimbledon för att han ber om det, så är ju inte äldre än hmm, ca 9 år, mentalt. Det är bara inte möjligt, han måste ha skämtat.

Ang bokmanuset är det väl ganska många som försöker skriva något på fritiden, och väldigt få lyckas. Att twittra om det när man skrivit 18 sidor är ingen större idé.

Mars Wilander diktade om drunknande sockerbitar och sjöng deprimerat om att man har hittat lyckan när man har funnit glädjen.

Tennisspelare kan vara lite speciella. Det är som med många fotbolls- och hockeymålvakter – någonting är lite märkligt.
__________________
Senast redigerad av Fotboll12 2022-07-01 kl. 22:15.
Citera
2022-07-01, 22:27
  #28763
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
De spelade ju nån match mot varandra i KLTK som direktsändes i SVT när Covid var som värst och allt var inställt.

Kollade just på Mikaels Twitter, och brorsan förekommer en hel del där, bland annat i bilden man har där uppe i "bion" (eller hur man säger det).

Det som annars slog mig när jag kollade hans Twitter var att han, med förlov sagt, verkar ganska naiv, eller rent av dum.

Tydligen har han just läst Harry Potter, som han gillade och twittrar:
Mikael Ymer
@MikaelYmer
Jun 22
@jk_rowling
Hi Jk i just finished reading philosopher’s stone and I’m blown away .
Mikael Ymer
@MikaelYmer
Jun 22
@jk_rowling will you be at Wimbledon this year?
Jag menar, chansen att JK Rowling ska läsa eller bry sig om hans tweet är rätt minimal, och om hon drar till Wimbledon är det knappast M Ymer hon vill se eller träffa.

Plus hans senaste, om att han håller på att skriva en bok:
I’m currently trying to write a book. I’ve got the first 18 pages written. A really depressing start about a young boy trying to create & evolve
Lite weird, men fine.

Ska dock betona att jag ingalunda ogillar killen trots konstiga uttalanden nu. Håller normalt på honom när han spelar. Men nåt är fan lite off med honom!
Alla nyheter är koordinerade. Nu är det bevisat. Mikael gör allt fel. Han gillar Rowling som anses vara bög-hatare och numera är helmobbad i vår kultur. 🤣🤣🤣

https://www.youtube.com/watch?v=5tsyBj-lMj8&t=108


Även brorsan kom med i Wimbledon. Man har ett annat system med "lucky loser" i GS. Man lottar visst fler platser (4 främsta?). Annars kanske inte Elias hade fått någon plats. Det ändrades visst efter 2005 när man helt följde rankingen och någon spelare avsiktligt bara spelat ett game i en match då han hade ryggskada, eftersom han var säker på att ändå komma med pga högre ranking.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-07-01 kl. 23:26.
Citera
2022-07-02, 10:33
  #28764
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
De spelade ju nån match mot varandra i KLTK som direktsändes i SVT när Covid var som värst och allt var inställt.

Jag tittade på matchen och minns att jag blev lite sur för att Mikael åtminstone gav intryck av att han lät brorsan vinna de sista bollarna efter att själv haft matchvinnande läge. Men varför skulle jag bli sur över det när det ändå bara bara uppvisning? Det var väl nån covid-tristess-effekt hos mig antar jag – bristen på riktiga tävlingar/matcher var svår just då.
__________________
Senast redigerad av Fotboll12 2022-07-02 kl. 10:36.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback