2022-07-01, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainacht
Jeg har tenkt det samme; hvorfor så om å gjøre å komme tilbake til SV4, skyldig el uskyldig?
Er han skyldig, handler det kanskje nettopp om å få kontroll på åstedet, og enda verre, kontroll på graven, hva nå det er og består i.
Hvis han er uskyldig, må det vel handle om at han føler seg trygg i SV4, men det gir ingen mening. Folk som til sammenlikning har hatt noe så simpelt som et innbrudd i hjemmet sitt, føler seg utrygge i måneder og år etterpå. Meget merkelig at det er om å gjøre å vende tilbake så raskt som overhodet mulig.
Profilen blir i mine øyne meget alarmerende. Noen forklarer det bort. Jeg tenker det er grenseløst kontrollerende og rettshaversk.
Citera
2022-07-01, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Profilen blir i mine øyne meget alarmerende. Noen forklarer det bort. Jeg tenker det er grenseløst kontrollerende og rettshaversk.

Jeg er enig i det.
Hadde vært interessant å vite om han har installert alarm (igjen) og overvåkningskamera nå etter hun ble borte. Det er i hvert fall ganske vanlig å ta seg råd til slikt, selv etter bare et innbrudd. Her står vi jo overfor noe langt, langt verre og farligere enn et tyveri.
Citera
2022-07-01, 11:05
Medlem
Tom Hagen blir holdt under nøye oppsikt av politiet. 24/7. Året rundt.

Så akkurat i denne perioden så har han strengt tatt ikke behov for alarm.

Jeg tviler på at han har tatt seg råd til å investere i noe alarmsystem.

Med mindre han tror at om han investerer i alarm, så kan han få politiet til å tro at han ikke vet at politiet holder han under oppsikt.

Hvem vet.
Citera
2022-07-01, 11:21
Medlem
Citat:
Våpen er flyttbare. Mannen har penger til å bo andre steder enn i hjemmet - som er et åsted.
Men, folk er forskjellige.
sh har uttalt at han er trygg på at siktelsen mot th blir henlagt. Hvorfor vil politiet da ha ny tilgang til huset. Dette stemmer dårlig med både ukjente kidnappere og henleggelse. Th mener aeh hører hjemme i sv og ikke kan forlate han. I så måte er det naturlig at hun blir værende i sv. Bevisteknisk er dette forbundet med enorm risiko for th. Finner de lik kan ikke sh hjelpe han ut av knipa. Bilankomstene tilsier bortfrakt, men dette er også forbundet med risiko. Om de blir sett ved avhending etc.
Citera
2022-07-01, 11:37
Medlem
Angående risiko og en GM som ønsket å ta ned risiko:
Jeg tenker at en måte for GM å ta ned risiko på kan ha vært å frakte AE uskadet fra huset i Sv4, og å sørge for (enten selv eller ved bruk av medhjelpere) at slepespor, trusselbrev og andre spor inkl eventuelt AEs blod (dersom blodet ble avsatt på forsvinningsdagen) ble plantet i huset etter at AE hadde blitt transportert til et bestemt sted.

I en artikkel sto det at det ble funnet blod både på en vegg og på gulvet på det lille badet i 1. etasje.
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-01 kl. 11:41.
Citera
2022-07-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tenker at en måte for GM å ta ned risiko på kan ha vært å frakte AE uskadet fra huset i Sv4, og å sørge for (enten selv eller ved bruk av medhjelpere) at slepespor, trusselbrev og andre spor inkl eventuelt AEs blod (dersom blodet ble avsatt på forsvinningsdagen) ble plantet i huset etter at AE hadde blitt transportert til et bestemt sted.

I en artikkel sto det at det ble funnet blod både på en vegg og på gulvet på det lille badet i 1. etasje.

Du som lever i en fantasiverden, du kan jo prøve å kidnappe meg og ta meg ut av huset i live.

Så skal vi se om hvem som blir liggende igjen.
Citera
2022-07-01, 11:56
Medlem
Citat:

Forestillingen er altså at hun spaserer i live, frivillig, ut av huset 31.okt. 2018? Og at alle spor er plantet senere? Hvem sto for utplanting av spor, tenker du? Må jo være noen som har tilgang på huset, i så fall?
Citera
2022-07-01, 12:06
Medlem
Citat:
Forestillingen er altså at hun spaserer i live, frivillig, ut av huset 31.okt. 2018? Og at alle spor er plantet senere? Hvem sto for utplanting av spor, tenker du? Må jo være noen som har tilgang på huset, i så fall?
Enten at hun spaserte uskadet og frivillig eller at hun var uskadet men bevisstløs (ved at GM hadde gitt henne et medikament feks med en sprøyte).

Utplantingen av spor kan samme GM ha utført etter å ha fraktet AE til et bestemt sted, eller en medhjelper kan ha sørget for å plante sporene. GM (og eventuell medhjelper) må vel ha hatt nøkkel til huset.

Noen skrev om at det er et marked for omsetting av kopier av nøkler til hus, og at enkelte håndtverkere skaffer seg kopier av nøkler til hus der de har feks male-oppdrag og at noen av disse videreformidler nøkler til sine kriminelle venner.
Citera
2022-07-01, 12:16
Medlem
Citat:
Enten at hun spaserte uskadet og frivillig eller at hun var uskadet men bevisstløs (ved at GM hadde gitt henne et medikament feks med en sprøyte).

Utplantingen av spor kan samme GM ha utført etter å ha fraktet AE til et bestemt sted, eller en medhjelper kan ha sørget for å plante sporene. GM (og eventuell medhjelper) må vel ha hatt nøkkel til huset.

Noen skrev om at det er et marked for omsetting av kopier av nøkler til hus, og at enkelte håndtverkere skaffer seg kopier av nøkler til hus der de har feks male-oppdrag og at noen av disse videreformidler nøkler til sine kriminelle venner.

Hvilke spor er det etter utplanterne av spor?
Citera
2022-07-01, 12:23
Medlem
Citat:

I en fantasiverden kan alt gå an. Alle realiteter kobles ut for å få det usannsynlige til å "gå i hop".
Men i den virkelige verden ville AE aldri forlatt sin kjære valp, eller stengt den inne alene på et rom.
Citera
2022-07-01, 12:25
Medlem
Citat:
Hvilke spor er det etter utplanterne av spor?
Tenker du på DNA-spor? Han/de kan ha unngått å legge igjen sitt DNA i huset ved bruk av beskyttelsesdrakter m.m. og han/de kan ha brukt skotrekk for å unngå å sette skosålespor på gulvene. Men det er i så fall pussig at det ble avsatt et lite antall Sprox-sko-spor både i og utenfor huset.
Citera
2022-07-01, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
I en fantasiverden kan alt gå an. Alle realiteter kobles ut for å få det usannsynlige til å "gå i hop".
Men i den virkelige verden ville AE aldri forlatt sin kjære valp, eller stengt den inne alene på et rom.

Helt korrekt. Dessuten er jo åstedet preget av kamp, og hvorfor skulle hun gå ut frivillig - naken?
Alle klærne lå jo igjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in