Citat:
Ursprungligen postat av
Motstroms
Denna fråga är främst riktad till er som håller med forskarna och media m.m. om att klimatet är påväg åt helvete. Är man "klimatförnekare" så är man nog inte beredd att göra några uppoffringar av uppenbara skäl. Något som stör mig är dock att de som predikar om klimatet ofta inte föregår med gott exempel och gör några uppoffringar själva.
Jag vet till exempel att skådespelaren Leonardo Dicaprio flög runt i sin privatjet och predikade om klimatförändringarna. Men vilka uppoffringar är ni beredda att göra? Kanske ta bussen istället för bilen till och från jobbet? Eller bli mer medveten om hur mycket mat ni slänger? Eller kanske skänka till second hand istället för att slänga fullt fungerande grejer på tippen?
När Bill Gates, Ursula von der Leyen, Antonio Guterres, prince Charles, Larry Fink, David Rockefeller jr, Klaus Schwab, Kristalina Georgivina, Tedros Adhenom Gebreyesus, Albert Bourla och Henry Kissinger lagt fram bevis för att
DOM upphört - helt slutat - med att flyga, äta kött, införskaffa miljöförstörande produkter och slutat med rovdriften och skövlingen av naturen, så kommer också
JAG att göra detta. Dessförinnan; inte en chans.
Vår planet skall styras av goda föredömen. Inte av tyranner.