Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-01, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
När skulle jag ha sagt det? Varför hittar du på saker?
Jag ställde dig en fråga då du visar hur mycket du älskar de "klimatåtgärder" som våra politiker hittar på, en synnerligen korrupt grupp som enbart har eliten i å tankarna och bryr sig 0 om klimatet.
Citera
2022-07-01, 09:47
Medlem
Citat:
Som individer kan vi inte göra det, men som kollektiv kan vi påverka. Om vi gemensamt bestämmer saker så får det påverkan.

Ja, men du kommer aldrig övertyga majoriteten genom klimathysteri.

Att sitta och blockerar hårt trafikerade vägar när gemene Svensson försöker ta sig till jobbet.

Att skatta sägner diesel så Svensson som redan har en hårt pressad ekonomi för Svensson fick en elnota på 25000:- i december för regeringen stängde ned fullt fungerande kärnkraft.

Svensson blir bara mer anti hela eran rörelse.

Därför må är under spärren
Citera
2022-07-01, 09:48
Bannlyst
Även om varenda svensk skulle uppföra sig exemplariskt så skulle allt det kunnat bidra med på ett helt år, inte ens varit i närheten av all skit som indien och kina släpper ut DAGLIGEN.

Sen glöm inte heller bort att de flesta i Sverige som skräpar ner, inte källsorterar osv är blattar och negrer. Syntex-error för vänstern-klimat-tomtarna här också eller?

Fan... trodde hetsen hade lagt ner sig men antar vi är tillbaka på banan nu när ingen verkar bry sig om kriget längre
Citera
Medlem
Citat:
Dummast jag hört på länge. Historiskt har vi släppt ut långt mer än vad kineserna gjort per person och vi släpper ut långt, långt mer än vad snittpersonen på jorden gör. Du är bara en bekväm liten skit som inte vill behöva anstränga dig. Patetiskt.

Stämmer inte.

Presentera rapport som bekräftar det du tror.
Citera
Medlem
rätt roligt läsa detta..16 sidor å ingen tar upp svenskens största klimatpåverkan nämligen utrikesflyget.
Citera
2022-07-01, 10:04
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
rätt roligt läsa detta..16 sidor å ingen tar upp svenskens största klimatpåverkan nämligen utrikesflyget.

Fel, den största åtgärden som en enskild person kan göra är att inte skaffa barn. Att skaffa ett barn motsvarar lika mycket koldioxidutsläpp som att flyga t.o.r. över Atlanten 40 gånger om året.

Alla som skaffar ett barn är klimatförstörare!

https://www.theguardian.com/environment/2017/jul/12/want-to-fight-climate-change-have-fewer-children
Citera
2022-07-01, 10:06
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Fel, den största åtgärden som en enskild person kan göra är att inte skaffa barn. Att skaffa ett barn motsvarar lika mycket koldioxidutsläpp som att flyga t.o.r. över Atlanten 40 gånger om året.

Alla som skaffar ett barn är klimatförstörare!

https://www.theguardian.com/environment/2017/jul/12/want-to-fight-climate-change-have-fewer-children
Det beror ju helt på i vilket land du skaffar barn. I ett fattigt land som med en fattig familj som skaffar barn har i stort sätt ingen påverkan alls,
Citera
2022-07-01, 10:06
Medlem
Uppoffringar för att rädda klimatet? Absolut ingenting. Det jag som enskild svensk kan göra påverkar inte klimatet över huvud taget. Och vad är det som skall räddas? Några har fått för sig att det råder någon form av kris med vårt klimat. Visst kan man mäta att det skett en viss uppvärmning under en tidsperiod, men vad är problemet med det? Det visar bara att den stundande istiden ligger lite längre fram i tiden än vi tidigare trott.
Citera
2022-07-01, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Denna fråga är främst riktad till er som håller med forskarna och media m.m. om att klimatet är påväg åt helvete. Är man "klimatförnekare" så är man nog inte beredd att göra några uppoffringar av uppenbara skäl. Något som stör mig är dock att de som predikar om klimatet ofta inte föregår med gott exempel och gör några uppoffringar själva.

Jag vet till exempel att skådespelaren Leonardo Dicaprio flög runt i sin privatjet och predikade om klimatförändringarna. Men vilka uppoffringar är ni beredda att göra? Kanske ta bussen istället för bilen till och från jobbet? Eller bli mer medveten om hur mycket mat ni slänger? Eller kanske skänka till second hand istället för att slänga fullt fungerande grejer på tippen?

När Bill Gates, Ursula von der Leyen, Antonio Guterres, prince Charles, Larry Fink, David Rockefeller jr, Klaus Schwab, Kristalina Georgivina, Tedros Adhenom Gebreyesus, Albert Bourla och Henry Kissinger lagt fram bevis för att DOM upphört - helt slutat - med att flyga, äta kött, införskaffa miljöförstörande produkter och slutat med rovdriften och skövlingen av naturen, så kommer också JAG att göra detta. Dessförinnan; inte en chans.

Vår planet skall styras av goda föredömen. Inte av tyranner.
Citera
2022-07-01, 10:38
Avstängd
Svår fråga - hur räddar man bevisligen klimatet.

Jag vill ö h t inte rädda den ankdammska vintern.

Vad jag vill är att värmen skall fördelas över värld o årstider så vi kan odla nektariner ananas
vindruvor oliver mangostine mm här över hela året.

Men detta har tydligen ingen kommit på

Om nu koldioxidutsläppen skall minskas hur kan det då vara förlust när tigrar dödas
o hur kan det vara lagligt att andas??
Citera
2022-07-01, 10:41
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Återigen, direktivet påbjuder inte någon plastpåseskatt. Andra länder har minskat antalet plastpåsar per person genom att istället se till att de påsar som sälj i butikerna är gjorda av kraftigare plast som kan återanvändas fler gånger. Och till ett bibehållet lågt pris.

Men i Sverige så vill den rödgröna regeringen bara införa skatt på allting. De skiter i effekterna. De är bara ute efter att få in mer skattepengar, som de sedan ska dela ut till lögnare, latmaskar och terrorister.
Poängen är att det finns olika vägar att ta för att uppnå målen enligt EU direktivet. Om bättre plastpåsar är lösningen kanske vissa länder vidtar sådana åtgärder och förbjuder påsar under en viss väggtjocklek. Andra länder förbjuder plastpåsar i sin helhet och/eller plastbestick. Andra länder inför skatter på olika plastprodukter som kan vara allt mellan bestick till påsar. Att vissa länder inte infört en skatt innebär inte att de vidtagit andra åtgärder. På [något annat lands] Flashback sitter de kanske och diskuterar deras motsvarighet till Miljöparti och invänder förbudet av engångsplastbestick, badringar, sugrör, muggar, fan och hans moster och pekar på Sverige där det är tillåtet att använda.

Det är lika fullt ett EU direktiv som drivit på förändringarna.
Citera
2022-07-01, 10:46
Medlem
Tänker inte göra ett skit förrns Kina/Indien börjar ställa om. Mitt liv gör varken bu eller bä för jordens resurser.

Men kan tänka mig ta bussen till jobbet ifall de fixar en linje mellan mig och jobb.. men det kommer aldrig att hända. Ska jag ta buss nu behöver jag åka nu för att komma i tid på måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in