Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-01, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Have-mercy
Skitsnack! Det liv du som privatperson har i Sverige påverkar inte alls Världsmiljön, men det tycks ni klimathysteriker tro.

Fortsätt källsortera dina sopor så gör du ditt!

Per och Märta är det största bedragarna svensk politik haft!

Exakt.

Sverige står för ca 0.14 procent av världens co2 utsläpp medans Kina står för nästan 30.

Kina släpper ut mer co2 än USA Indien och Ryssland tillsammans.

Kina släpper även ut mer co2 per capita än Sverige.
Citera
2022-07-01, 09:08
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akjrvkrv
Det här med att lägga ansvaret på individen är helt fel. Så länge det finns fossil energi och den är billig nog att förbränna så kommer det ske. Om hela Sverige slutar existera, så kommer all den energin vi precis konsumerat genast tas upp av världen i övrigt.

Cykla gärna, ät mindre kött eller vad du nu mår bättre av, det är fine, men inbilla dig inte att du på något sätt skulle påverka hur det ekonomiska systemet fungerar genom dina vanor.
Fossil energi är oerhört dyr, det är bara det att vi inte betalar vad det kostar. Den ekonomiska effekten som fossila bränslen har på ekonomin är oerhört mycket högre än det priset står i när vi köper den vid pumpen.
Citera
2022-07-01, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
När blev fakta "hysteri"? När du inte gillade fakta? Din påverkan på miljön är långt större än genomsnittspersonen på jorden. Det är bara du som är för bekväm för att ta ansvar för den skit du gör. Så ligger det till.

Källa på det?
Du verkar vara en stor klimathysteriker din idiot!
Citera
2022-07-01, 09:10
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reactvue
Exakt.

Sverige står för ca 0.14 procent av världens co2 utsläpp medans Kina står för nästan 30.

Kina släpper ut mer co2 än USA Indien och Ryssland tillsammans.

Kina släpper även ut mer co2 per capita än Sverige.
Så din slutsats är då, att då behöver du inte göra något, då kan du fortsätta att uppträda som högsta nivåns miljösvin? Eller vad?
Citera
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Vi har rekordvärme i Spanien, i Frankrike, i Indien, I japan, i Pakistan, I Afghanistan.. vi hade nyligen extremvärme i USA. Vi har har mycket höga temperaturer i Sverige och vi hade ett rekordår så sent som 2018 med rekordbränder. Detta kommer bara att bli värre och värre.

Idiot. Färre än någonsin dör av klimatrelaterade orsaker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Genom historien har ett antal kalla perioder inträffat, ingen av dem har varit orsakad av människan.

Även Bill Gates hoppas att utveckling och framsteg ska rädda oss. Däremot skulle jag inte ge så mycket för EUs statistik, den är som statistik brukar vara.

Exakt.

Jag har hopp och tillit på ingenjörerna som utvecklare bättre och bättre teknik och människan förändringsförmåga.

Något som våra hysteriska klimataktivister saknar.
Citera
2022-07-01, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Tar det på allvar, men jag känner att det ligger på staten och mindre på den enskilde individen. Exempelvis att de som producerar mat väljer att göra det klimatsmart och tänker till på hur du fraktar och packat maten. Det var bara ett exempel.

Men jag och sambon är mer noggrann med att inte slänga mat, vi tänker till när vi handlar. Vi har tyvärr inte råd att köpa allt ekologiskt. Vi är även köttälskare. Men vi har börjat med en dag o veckan äter vi vegetariskt.

Vi avstår även från att köpa plastpåsar i överflöd. Vi använder endast plastpåsar till soppåsar. Då tänker vi även till att påsen ska vara helt full innan vi slänger den. All kartong hamnar i en papperspåse som vi återvinner. Vilket ger mer plats i soppåsen av plast.

Vi återvinner glasflaskor och pantar allt som går. Men egentligen gör vi det främst för att spara pengar, men det har en liten positiv inverkan på miljön.

Lika så med bilen, kan den stå får den stå. Vi undviker onödiga körningar. Men vi åker inte heller mer kommunalt. Men vi planerar våra svängar så vi inte behöver ta bilen i onödan.
Shit ni låter som kopior av oss!

Tycker det är balanserat och rimligt. Inte leva asketiskt men inte heller vulgärt.
Citera
Bannlyst
Om ni tror människan kan påverka ett litet sandkorn som vår planet, i universums öde, börja först och främst och rikta all kritik mot diktaturen Kina. Protestera utanför deras ambassad, åk dit och protestera. Sen kan ni påbörja Indien.

Men Kina vågade väl aldrig fitt-Greta ge sig på, eller hur var det nu?
Citera
Medlem
Citat:
Du ser det som en framkomlig väg och bra för framtiden?

En framkomlig bra väg för framtiden är när alla tar rätt beslut. Jag kommer att ta rätt beslut när våra politiker också gör det.
Citera
2022-07-01, 09:12
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Have-mercy
Källa på det?
Du verkar vara en stor klimathysteriker din idiot!
Varför är du så sjukligt oförskämd? Har du inte fått någon uppfostran överhuvudtaget? Miljöpåverkan står i direkt relation till inkomst och Sverige är bland de rikaste länderna på jorden. Vi ligger långt, långt över genomsnittet i miljöpåverkan.
Citera
2022-07-01, 09:12
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Jag tycker att klimatfrågan är viktig. Men inte så fullt panikviktig som våra miljöaktivister vill att vi skall tycka.
Vilka uppoffringar vill jag göra? Faktiskt inga alls.

Sålänge vi har politiker som lägger ner fossilfri kärnkraft och ökar behovet av gas (fossil energi) och vill beskatta oss hårdare och hårdare när vi inte når våra klimatmål i rätt takt. Ja då kommer jag fortsätta att inte bry mig

Exakt! Finns ingen anledning att lyfta ett finger för att minska sina koldioxidutsläpp så länge som politiker lägger ned fossilfrifri kärnkraft och så länge de åker privatjet till klimatkonferenser. Då vet man att allt snack om klimatförändringarna bara är en fet lögn.
Citera
2022-07-01, 09:13
Medlem
Citat:
Så din slutsats är då, att då behöver du inte göra något, då kan du fortsätta att uppträda som högsta nivåns miljösvin? Eller vad?

Som jag skrev.

Jag källsorterar, jag köper svenska grejjer, jag handlar så mycket närodlad mat som jag kan, jag skräpar inte ned i naturen.

Thats it, det räcker för mig som individ.

Om Kina hade släppt ut lika lita co2 som Sverige per capita hade vi inte haft den gör diskussionen.

"China produced more electricity than the next three countries—U.S., India, and Russia—combined.0"

62% av den energin kommer från kol.

Sug på den karamellen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in