2022-06-28, 03:08
Avslutad
Bemödade mig med att lyssna på ena av mördarbas förhör på PC. Alltså det tog 2 minuter att först att han ljuger. ”Det finns kameror, vi åt sushi och jag betala för båda med Swish, han sov hos mig även dagen innnan, osv osv”. Att poängtera massa detaljer utan att bli tillfrågad om dom tyder bara på en sak.
Otroligt hur leka smart kan bli så fel 😂
Citera
2022-06-28, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insallad
Generell fråga, vem är den här Knogis?
Det är Ahmeds kusin eller bror om jag inte minns fel!
Citera
2022-06-28, 10:17
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insallad
Generell fråga, vem är den här Knogis?

M*hammed Alm*sri, han kallas för knogis. De är inte bröder, de är kusiner tror jag.
Senast redigerad av Lisauppsala87 2022-06-28 kl. 10:20.
Citera
2022-07-01, 07:40
Medlem
Finns det någon FUP?
Citera
2022-07-01, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefleortens
Finns det någon FUP?
Det finns på tingsrätten i Gävle men kostar typ 5000kr att få ut.
Citera
2022-07-01, 08:27
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefleortens
Finns det någon FUP?

Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Det finns på tingsrätten i Gävle men kostar typ 5000kr att få ut.

I pappersform så ja. Men de sa till mig att jag kunde få den på USB-sticka för 150 kr.
Citera
2022-07-01, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
I pappersform så ja. Men de sa till mig att jag kunde få den på USB-sticka för 150 kr.
Jaha det var inte farligt!
Citera
2022-07-01, 10:14
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Jaha det var inte farligt!

Nej inte alls! Jag bad dom skicka den också, skickade fakturauppgifter osv. Sen blev de knäpptyst. Hopplösa.
Citera
2022-07-01, 11:50
Medlem
Lite OT men då hans namn förekommit i tråden så kom ytterligare en annan dom på Magomed igår… 2 års fängelse för människorov i Sandviken ihop med två män från Gävle vars namn man aldrig hört…. Väldigt brottsaktiv den här Magomed…
Citera
2022-07-01, 12:16
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barzanii7
Lite OT men då hans namn förekommit i tråden så kom ytterligare en annan dom på Magomed igår… 2 års fängelse för människorov i Sandviken ihop med två män från Gävle vars namn man aldrig hört…. Väldigt brottsaktiv den här Magomed…
Vilka var se andra 2?
Kan ta det i PM så blir det inte för mycket OT i tråden
Citera
2022-07-13, 11:59
Medlem
Läste nyss att Sabanovs överklagar domen och även denna text som är klippt ur GD:

”20-åringen som dömdes till 14 års fängelse för mordet på en gängledare på Brunnsgatan den 11 november 2021 överklagar domen till hovrätten.
I överklagandet hänvisar mannens advokat till att den utpekade ledaren för 20-åringens gruppering skrivit i en chatt att han själv tänker skjuta den mördade 27-åringen.”

Har jag förstått rätt att han nu försöker skylla ifrån sig och peka det mot Almassri?… En s.k golning i den där världen eller?..

En annan intressant sak jag snappade upp i en av förundersökningarna som var från skjutningarna/kriget sommaren/hösten 2020 mellan blå och röd gruppering är att den där K.Send1 samarbetade med och gav information till den blå grupperingen i skymundan och viktig sådan när blå gruppering hade anlitat folk till att åka till Borlänge och mörda de i röd och då inkl Baran…. Sedan så blir alltså Send1 en del av röd gruppering ändå månader efter och har även efter mordet gaddad ihop sig med pappan @po för att hämnas mordet på Baran….. Han verkar spela på alla sidor och var Baran medveten om detta? Det är väl omöjligt?…. Och samma med @po, han kan väl inte veta att Send1 hjälpte de blå som kunde ha mördat hans son?… Vet inte vad man ska tro eller tycka om den där världen som de kriminella lever och om det funkar sådär och alla är ok med det eller om den där Send1 är en riktigt hal jävel bara?…
Citera
2022-07-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barzanii7
Läste nyss att Sabanovs överklagar domen och även denna text som är klippt ur GD:

”20-åringen som dömdes till 14 års fängelse för mordet på en gängledare på Brunnsgatan den 11 november 2021 överklagar domen till hovrätten.
I överklagandet hänvisar mannens advokat till att den utpekade ledaren för 20-åringens gruppering skrivit i en chatt att han själv tänker skjuta den mördade 27-åringen.”

Har jag förstått rätt att han nu försöker skylla ifrån sig och peka det mot Almassri?… En s.k golning i den där världen eller?..

En annan intressant sak jag snappade upp i en av förundersökningarna som var från skjutningarna/kriget sommaren/hösten 2020 mellan blå och röd gruppering är att den där K.Send1 samarbetade med och gav information till den blå grupperingen i skymundan och viktig sådan när blå gruppering hade anlitat folk till att åka till Borlänge och mörda de i röd och då inkl Baran…. Sedan så blir alltså Send1 en del av röd gruppering ändå månader efter och har även efter mordet gaddad ihop sig med pappan @po för att hämnas mordet på Baran….. Han verkar spela på alla sidor och var Baran medveten om detta? Det är väl omöjligt?…. Och samma med @po, han kan väl inte veta att Send1 hjälpte de blå som kunde ha mördat hans son?… Vet inte vad man ska tro eller tycka om den där världen som de kriminella lever och om det funkar sådär och alla är ok med det eller om den där Send1 är en riktigt hal jävel bara?…

Är killen som fick 14 år den person ayye la upp en bild på Instagram nyss och skrev 14
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in