Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-30, 15:19
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Badosa? Tänkte först på Collins, men hon försvann ju direkt mot en 66-rankad tjeckiska (en av många).

Ons Jabeur.
2022-06-30, 15:27
  #182
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ons Jabeur.

Jisses (borde ändå ha tagit den, kan jag tycka)
2022-06-30, 16:35
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vem tror du kan slå henne? Om inte nåt virus däckar henne, alltså.

Är svårt att säga något namn med tanke hur damtennisen varit de senaste åren att "alla slår alla". Skrev det mer utifrån att jag tvivlar på att hon vinner sju matcher i rad på gräs, ett underlag hon inte har erfarenhet av att dominera på, samtidigt som alla hennes motståndare ser matchen mot henne som "årets match", och då kanske höjer sig. Fast det är klart, ser man lottningen så är det en rejäl skräll om hon försvinner före semi, och då är det bara två matcher kvar.
Så har som du märker inget riktigt bra svar på din fråga. Och i procent är det ingen annan som har större chans att vinna än hon. Men, trots allt, av ovan nämnda anledningar, sätter jag också hennes % till under 50.
2022-06-30, 16:53
  #184
Medlem
ingetbranicks avatar
Vår favorit-skit Kyrgios höll ju på att ryka direkt mot britten Jubb, men tycks ha hittat formen. 6-2 6-3 6-1 mot kompetente Krajinovic imponerar. Tsitsipas härnäst.

Avd. damtennis: fjolårsfinalisten Pliskova föll precis mot 118-rankade hemmaspelaren Boulter och ingen är förvånad.
2022-06-30, 17:03
  #185
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vår favorit-skit Kyrgios höll ju på att ryka direkt mot britten Jubb, men tycks ha hittat formen. 6-2 6-3 6-1 mot kompetente Krajinovic imponerar. Tsitsipas härnäst.


Mardrömslottning för greken. Att lottas mot Kyrgios måste ju störa sömnen en aning.
2022-06-30, 17:20
  #186
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Mardrömslottning för greken. Att lottas mot Kyrgios måste ju störa sömnen en aning.

Sant - ser det dock som en 50-50 match i nuläget.

PS Hittills är väl det mest glädjande att vår egen "Zlatan" inte tog sig vidare andra! Fan, första gången jag inte hejat på en "svensk", oavsett sport, oavsett hudfärg. Aldrig träffat Ymer, men känner de som har, och nej, glöm att han var "ironisk". Zlatan (the real deal) har ju en jävla förmåga att dels snappa upp alla sammanhang han nämns i, dels att platta till folk ordentligt. Väntar fortfarande på hans tweet i ärendet... DS
2022-06-30, 17:52
  #187
Medlem
Nadal spelar dåligt ,en massa missag ,men Berankis lyckas toppa med ännu mer misstag, Nadal skall vara glad att han just möter Berankis idag.
2022-06-30, 18:52
  #188
Medlem
Vobblers avatar
Där försvann Flopovalov igen. Så jävla säkra pengar att det är löjligt.
2022-06-30, 19:04
  #189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Kokosnöten, Ostapenko, Pliskova/Kvitova (kan inte riktigt skilja på alla tjeck-donnor), One night standet, aerobics-greken - tror det finns rätt många, faktiskt. Swiatek är väl klart sämre på gräs än andra underlag.

Tror faktiskt inte heller hon går hela vägen, även om jag håller på henne.

Var ju hyfsat jämnt redan nu i andra matchen vad det verkar, även om jag inte såg den. Håller också på Swiatek, och som helhet är hon nummer ett just nu, men tvivlar när det gäller denna turnering.
2022-06-30, 20:56
  #190
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Där försvann Flopovalov igen. Så jävla säkra pengar att det är löjligt.

Vad har hänt med honom? Helt värdelös
2022-06-30, 20:56
  #191
Medlem
biupy6ips avatar
Ostapenko har vunnit 3 av 3 matcher mot Swiatek. Men dom här 2 kan enbart mötas i slutet enligt lottningen.
__________________
Senast redigerad av biupy6ip 2022-06-30 kl. 21:16.
2022-06-30, 20:57
  #192
Medlem
Geographicas avatar
Cressy är illa ute mot Sock, 0-2 i set. Hoppas Draper slår De Minaur

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback