2022-06-30, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Nu har jag skrivit över 50 inlägg och varit medlem mer än 30 dagar, men kan inte skicka PM. Det står att jag måste uppfylla dessa kriterier när jag försöker skicka, men det gör jag ju. Har jag missat något, nåt annat som behövs för att kunna skicka?
Det är nog någon eftersläpning, kanske sker under natten? Har du testat att logga ut och logga in?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denoskyldiga
Är han schizofren ?
Måste ju vara så.
Talar som att dom var flera som förgrep sig på Malin.
Alltså att han förmodligen förtränger dådet och handlingen genom att se mordet från ett utifrån perspektiv genom andra.
Verkar som han kan ha dubbla personligheter.

Schizofrena beter sig inte som han . Däremot en sjuk , empatistörd mytoman beter sig såhär .
Citera
Medlem
KnasTramss avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/ljudupptagning-hor-den-misstankta-44-aringen-fran-rattssalen

I klippet: Hör den misstänkte frågas ut av åklagaren om hur hans DNA hamnat på kroppen.
Citera
2022-06-30, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hpas
Detta blir bara sjukare och sjukare. Dom har alltså stått och runkat över Malins döda kropp. Erkänn din sjuka jävel 😡

Nej inte ens det ? De hade skvätt” el sprungit runt så därav så har en sperma droppe flugit letar sig under kvistarna Malin var täckt med och hamnade på hennes tröja ? Om inte detta är oflyt och en jäkla otur så vet jag inte 🙄
Citera
2022-06-30, 18:29
Medlem
Telestos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarn111
Nu finns hans röst ute på svt-västernorrands sida.. heelt kall
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/ljudupptagning-hor-den-misstankta-44-aringen-fran-rattssalen

Oxå lite tecknad bild i videon/ljudspelet.
Citera
2022-06-30, 18:29
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams

I klippet: Hör den misstänkte frågas ut av åklagaren om hur hans DNA hamnat på kroppen.
Jäklar, det låter faktiskt på honom som att han själv tror på vad han säger…
Citera
2022-06-30, 18:32
Medlem
Telestos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är nog någon eftersläpning, kanske sker under natten? Har du testat att logga ut och logga in?
Sker under natten
Du får ett PM av mig i morgon om det inte förlorat mening innan dess.

Tack för din rapportering 👍
Citera
2022-06-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telesto

Oxå lite tecknad bild i videon/ljudspelet.

Skumt, jag får inte upp något klipp. Bara text och en tecknad bild.
Citera
2022-06-30, 18:49
Medlem
Pearsagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal
På sida 76 i nya FUP finns en gammal bild på Olof som inte varit uppe i den här tråden tidigare.
Kan inte öppna filen. Nån som kan screenshotta?
Citera
2022-06-30, 18:54
Medlem
Telestos avatar
Citat:

Håller med dig.
Dom har ändrat och tagit bort ljudet och bildspelet.
Bilden är dock den jag ville förmedla.
Liknar den verkligheten?
Citera
Medlem
Pearsagas avatar
Citat:
Samma här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Hans ” senaste historia låter precis lika trovärdig som när Jennie Olsson dödade sin kollega Erik ! Hon blev dit tvingas av två hemska killar som hon var skyldig pengar ! Hennes bild på dessa kunde varit återskapat och ritat av en 5 åring 🙄 Om denna man nu inte döms för mordet på Malin så kan vi lika gärna slopa rättsystemet och starta ett eget … vi tar lagen i egna händer . Att han m bihang stått och runkat och snurrar runt ??? Ja såklart då skvätt väl den där sperma droppen precis på hennes tröja ? Det måste varit en jäkla fontän eftersom den t.o.m. lyckades tränga igenom grankvistar som hon låg under ? I morgon ska han ju berätta att han blev misshandlad också och har ärr efter detta 👍
Har läst och hört om många mordfall och detta måste hamna på nr 1 … största rättsskandalen om en sjuk mytoman stal showen för 26 år sedan och gick fri . Om inte DNA från hans sperma på hennes kläder leder till en fällande dom så kan nästkommande mördare skylla på runk kalas ute i det fria och ligger det en död människa i skottlinjen så är ett bara ett olyckligt sammanträffande

Alltså att den misstänktes sperma hittats på Malin visar ju inte att den misstänkte mördat henne, utan visar endast att han haft någon form av sexuell kontakt med henne. Det finns heller ingenting som visar om sperman avsattes där före eller efter döden. Så egentligen kan inte spermafläcken enskilt styrka Mord.

Gällande hans berättelse om händelsen så kan vi nog alla i hela landet skriva under på att den både är dålig, orealistisk och osmaklig - Och jag kan lova att INGEN hela i rättssalen tror honom. Men inte heller en dålig och lögnaktig berättelse är någonting som enskilt kan fälla honom för gärningen. Det är ju åklagaren som har bevisbördan och skall i detta fallet bevisa att vederbörande begått ett MORD. Om då den misstänkte sitter knäpptyst eller berättar en helt orealistisk historia spelar liksom ingen roll, så länge inte bevisning för Mord finns. Detta sammantaget är alltså anledningen till att vi INTE skall starta eget rättssystem eller medborgargarde om Hovrätten för Nedre Norrland skulle få för sig att fria :-)

MEN! Nu tror jag inte detta blir fallet. Jag tror indicierna håller; Han har bott/befunnit sig nära brottsplatsen, han har under de flesta av sina historier placerat sig själv på platsen/med Malin, ett förbiåkande vittne har aktuell tid sett en ung kvinna (Malin) och en man han känner igen som O.W, man har hittat tygfibrer hos O.W som stämmer in på Malins jacka, man har hittat trasdockor hemma hos O.W som var uppskurna i byxornas underliv på ett liknande sätt som Malins byxor OCH FRAMFÖRALLT så har man O.W:s spermafläck innanför Malins byxor - och alltså ingen som helst sperma/DNA från någon annan person än han själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in