2022-06-30, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
SpiderRico!
Jag tror att vi är på rätt spår här...i denna krets finns lösningen...vet knappt nånting om M.K förutom trådsanningar som att han blev konstig/sjuk...ingen aning egentligen...flyttat till Sthlm...som sagt, ingen aning om denne herre...borde nog inte ens uttala mig men jag är lite intresserad av hur det var med pilotglasögonen...var dessa solglasögon (mörka typ Raybans), eller slipade (ljusa/genomskinliga) fast i pilotmodell?
MMPG (K.M), f.d talmannen Urba*n Ahli*ns , numera ambassadör i Kanada 🇨🇦 kusin kanske skulle kunna vara M.K kanske 🤔

Ja desto mer vi kan få fram gällande SP och MK desto bättre!! Jag har fortfarande mannen med pilotglasögon/KM och CL i baktanke men allt pekar på EM-Huset. Frågan är bara att att hitta rätt personer i bilen..vem som körde och vem som antagligen var Helenas Baneman är för mig rätt klart. Måste bara hitta medpassagerarna
Citera
2022-06-30, 13:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Jag har inte tid att hänga med och läsa allt som står i tråden, men på sista tiden tycker jag att det har blivit riktigt intressant, mycket möjligt att dessa frågor och spekulationer redan finns i tråden menjag skriver ändå lite om hur jag pusslat ihop lite olika info som kommit fram och några frågor jag funderat över?

1. Detta foto som det skrivs om och att den som la ut det har tagit bort det har raderat det 2018 och att BW klippt bort MK verkar ju lite udda? Är det någon här som såg det fotot innan det försvann och blev reducerat?

2. Finns det någon som kan svara på om denna MK som det skrivs om hade glasögon -92 och om han var på Statt den kvällen? Kan han varit den som varit "väldigt intresserad" av Helena inne på Stattshotellet? Hur bra kompis var han med BW och var han även kompis med KM och RE?

3.För min del är BW, KM, MK och RE väldigt intressanta och man skulle ju gärna vilja veta hur dessa såg ut då 92?
Jag tror att pilotglasögon mannen kan vara KM eller MK för dom båda hade sambo. RE var väl Helena intresserad av och dansade sista dansen med och BW var väl osams med sin tjej så det utesluter att nån av dom ringer hem på natten.Men det utesluter dom inte från att närvara i vad som händer sen?

4. Jag tror alltså att KM eller MK är glasögonmannen, båda hade sambo var berusade inne på Stadshotellet om jag har tolkat det rätt? Det som är lite märkligt är att Helena väljer att gå i väg med denna man som hon dissat inne på Statt, det säger hon väl till sin syster när hon ringer hem, och det framkommer väl även i förhör med Pilot. Detta gör att jag skulle kunna tänka mig BW och RE som är "EM sambos" och vad jag fattar som på väg hem till efterfest erbjuder Helena och Pilot skjuts och att dom ska möta upp vid en plats efter Marieholmsbron?

Men vem är då den som är mest trolig som pilot? Både KM och MK verkar ju ha närstående inom politik och rättsväsendet och har koll på detta att neka advokat för undvika att namnet kommer ut offentlig.
Nån borde ju känns till vem av dom hade glasögon -92. Hur många optiker fans i Mariestad på den tiden? En optiker har väl inte tystnadsplikt och dom borde ju ha ett kundregister där man kan kolla upp detta?

Jag har länge trott att KM är Pilot men nu när denna MK dök upp och det skrivs om detta foto mm.så tycker jag att MK är intressant, han verkar ha varit väldigt tight med BW som är den jag har misstänkt som gm enda sen jag hittade denna tråd och började läsa om fallet. Anledningen till att jag är intresserad av detta fall är att jag kommer ihåg ganska väl när det hände, jag var med kompisar till Smögen på semester då och fotbolls EM pågick, på hemvägen stannar vi till på en rasta just vid Mariestad och då såg jag löpsedlarna om fallet med en bild på Helena om jag inte minns helt fel?
Sen att jag även skriver med RE här är att Helena verkade ju vara intresserad av honom och det gjorde att hon valde att hoppa med in i bilen som RE och BW åkte i. Vad jag tror sedan hände har jag skrivit om nån sida tillbaks i tråden.

Intressant inlägg av Morbror Frans - läs hela!

MK verkar vara högintressant, inte minst för att han även skulle kunna vara MMPG.
MK bar pilotglasögon och var sambo.
Han passar därmed bra in på att kunna vara MMPG som "ringde till sambon för att höra vad han hade hemma".

RE var den som såg när BW tvättade kläder tidig söndag morgon i EM huset.
RE är även killen som Helena var glad i och som hon dansade sista dansen med på Stadt.
RE ingick alltså också i gänget som "hängde" i EM huset i juni -92!

Undra vilken typ av bil MK resp. RE hade vid tidpunkten för försvinnandet?

Gänget i EM huset: (det kan finnas fler)

BW, SP, MK (=pilot?), RE, MO och DO
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-06-30 kl. 13:56.
Citera
2022-06-30, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

MK verkar vara högintressant, inte minst för att han skulle kunna vara MMPG. MK var sambo och kan därmed också vara den som "ringde till sambon för att höra vad han hade hemma".

RE är även killen som Helena var glad i och som hon dansade sista dansen med på Stadt.

BW, SP, MK, RE, MO och DO

Absolut, om RE är med i gänget så kan han definitivt sitta på info men om han var den killen som Helena var intresserad av så är han "avskriven" som GM, har för mig att GW säger det i Nyhetsmorgon tror jag det var. Samt att om han inte var intresserad av henne varför skulle han ha med hennes död att göra. Däremot är det intressant att han tillhör "EM-Huset" samt att om han var där på morgonen så indikerar det väl på att han redan var där när BW med möjligtvis MK dök upp på morgonen.. samt om han var där och såg BW tvätta så borde han ju rimligtvis inte själv ha med det att göra. Det vore la rätt dumt att berätta isf?
Citera
2022-06-30, 13:58
Medlem
Citat:

MK verkar vara högintressant, inte minst för att han även skulle kunna vara MMPG.
MK bar pilotglasögon och var sambo.
Han passar därmed bra in på att kunna vara MMPG som "ringde till sambon för att höra vad han hade hemma".

BW, SP, MK (=pilot?), RE, MO och DO

Men däremot om MK är Pilot,... BWs sambo.. isf hade alla pusselbitar satts på plats. Speciellt om du drar in PU i den mixen. Då har man hela gänget samlat.
Citera
2022-06-30, 14:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Absolut, om RE är med i gänget så kan han definitivt sitta på info men om han var den killen som Helena var intresserad av så är han "avskriven" som GM, har för mig att GW säger det i Nyhetsmorgon tror jag det var.

Alla i EM huset är avskrivna som GM - så det kvittar vad GW har sagt om just RE eller hur?

Citat:
Samt att om han inte var intresserad av henne varför skulle han ha med hennes död att göra.

Ingen av dom som ligger bakom Helena''s försvinnande var intresserad av henne, det var inte därför hon bragdes om livet.

Jag tänker även att om RE ingick i gänget som hängde i EM huset kan han ha åkt med i någon av bilarna, han kan även ha lånat ut sin egen bil till någon av dom andra under natten.

Citat:
Däremot är det intressant att han tillhör "EM-Huset" samt att om han var där på morgonen så indikerar det väl på att han redan var där när BW med möjligtvis MK dök upp på morgonen.. samt om han var där och såg BW tvätta så borde han ju rimligtvis inte själv ha med det att göra. Det vore la rätt dumt att berätta isf?

Om MK är MMPG så gick han hem till Prebendegatan på morgonkvisten.

Anledningen till varför RE under senare år har valt att berätta för XX att han såg BW tvätta kläder på söndag morgonen kan man endast spekulera kring.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-06-30 kl. 14:27.
Citera
2022-06-30, 14:30
Medlem
Citat:
Alla i EM huset är avskrivna som GM - så det kvittar vad GW har sagt om just RE eller hur?

Ingen av dom som ligger bakom Helena''s försvinnande var intresserad av henne, det var inte därför hon bragdes om livet.

Jag tänker även att om RE ingick i gänget som hängde i EM huset kan han ha åkt med i någon av bilarna, han kan även ha lånat ut sin egen bil till någon av dom andra under natten.

Om MK är MMPG så gick han hem till Prebendegatan på morgonkvisten.

Anledningen till varför RE under senare år har valt att berätta för XX att han såg BW tvätta kläder på söndag morgonen kan man endast spekulera kring.

Ja, allt beror ju på omständigheterna egentligen nu när du säger det. Vem som har bra alibin och vem som ljuger.

Allt kokar ju ner till vilka som var på torget, vilka som körde och vem som hoppade in i vilken bil.
Citera
2022-06-30, 14:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja, allt beror ju på omständigheterna egentligen nu när du säger det. Vem som har bra alibin och vem som ljuger.

Allt kokar ju ner till vilka som var på torget, vilka som körde och vem som hoppade in i vilken bil.

Exakt, det är därför alla som hängde i EM huset är intressanta. Det är konstellationerna i gänget den aktuella kvällen som avslöjar vilka som är GM.

2-3 GM åkte i bilen som HA fördes bort i.
Sen har vi MK (ev. pilot?), som promenerade hemåt med Helena? Han lämnades kvar på plats, kraftigt berusad, ingen man ville ha med i bilen. Hade gångavstånd hem.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-06-30 kl. 15:00.
Citera
2022-06-30, 15:26
Medlem
Citat:
Exakt, det är därför alla som hängde i EM huset är intressanta. Det är konstellationerna i gänget den aktuella kvällen som avslöjar vilka som är GM.

2-3 GM åkte i bilen som HA fördes bort i.
Sen har vi MK (ev. pilot?), som promenerade hemåt med Helena? Han lämnades kvar på plats, kraftigt berusad, ingen man ville ha med i bilen. Hade gångavstånd hem.

Ja oavsett vem som är Pilot så är det nog troligt att han inte åkte med i bilen.

Och som du sa det väldigt bra häromdagen; Att det gäller att hitta rätt konstellation!

Det jag tycker är märkligt är att det finns så lite info om MK, men han var på Stadt och därmed på torget efteråt. BW enligt eget utsago var på torget och prata med Helena. "Pilot" var på torget men sen säger att han inte vet. SP var på förfesten men vi vet inte om han gick in på Stadt eller hängde på torget, hur han kom hem vet vi inte. PU vet jag faktiskt inte om han var på Stadt eller på förfesten i Radbyn men han var på torget efter Stadt och slutade upp hemma hos sin kompis på morgonen.

Ja det är fan till att börja gräva i EM-Huset.

Men hur säkra är vi på Pilot? Är det KM eller MK. Hade det varit MK så är det ju mer troligt varför han inte säger något om vad han vet så han var nära med EM-Huset
Citera
2022-06-30, 17:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja det är fan till att börja gräva i EM-Huset.

Men hur säkra är vi på Pilot? Är det KM eller MK. Hade det varit MK så är det ju mer troligt varför han inte säger något om vad han vet så han var nära med EM-Huset

Exakt, det var dit jag ville komma. Om MK är MMPG så blir det betydligt mer förståligt VARFÖR han hävdar minneslucka. MK är en i gänget bestående av BW, RE, MO, DO, ev. SP m.fl? som i juni -92 festar och hänger i EM huset.

MK kan inte gola ner sina polare - han MÅSTE alltså hävda minneslucka.

Tydligen finns det rykten som säger att MK är sliten, att han mår dåligt, ev även psykiskt, även detta passar bra in på MMPG.
I Radiodokumentären från 2017, i avsnittet om "Mannen med pilotglasögon berättar PW och kollegan om mötet med MMPG på en rastplats utanför Mariestad. Det är enligt dom en mycket sliten och tärd man som kommer till intervjun.

En viktig sak till:
Det var efter att MMPG åkt in och ut på förhör och radiodokumentären hade sänts som BW klippte bort MK från en bild med trion BW, MK och MO tagen juni -92 i EM huset.
Kort därefter "försvann" bilden från MK's Facebook
(på order från BW?)

En annan märklig detalj:
När det hettade till som mest kring MMPG bytte BW plötsligt profilbild på sin Facebook till en "skruvad bild" på sig själv iförd just pilotglasögon. Det har tidigare spekulerats om profilbilden var ett hot från BW riktat mot MMPG? En påminnelse om att han inte skulle börja snacka utan fortsätta hålla käft?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-06-30 kl. 17:53.
Citera
2022-06-30, 17:40
Medlem
Citat:
Exakt, det var dit jag ville komma. Om MK är MMPG så blir det betydligt mer förståligt VARFÖR han hävdar minneslucka. MK är en i gänget bestående av BW, RE, MO, DO, ev. SP som i juni -92 festar och hänger i EM huset.

Tydligen finns det rykten som säger att MK är sliten, att han mår dåligt, ev även psykiskt, även detta passar bra in på MMPG.
I Radiodokumentären från 2017, i avsnittet om "Mannen med pilotglasögon berättar PW och kollegan om mötet med MMPG på en rastplats utanför Mariestad. Det är enligt dom en mycket sliten och tärd man som kommer till intervjun.

En viktig sak till:
Det var efter att MMPG åkt in och ut på förhör och radiodokumentären hade sänts som BW klippte bort MK från en bild med trion BW, MK och MO tagen juni -92 i EM huset.
Kort därefter "försvann" bilden från MK's Facebook (på order från BW?)
En annan märklig detalj:
När det hettade till som mest kring MMPG bytte BW plötsligt profilbild på sin Facebook till en "skruvad bild" på sig själv iförd just pilotglasögon. Det har tidigare spekulerats om profilbilden var ett hot från BW riktat mot MMPG? En påminnelse om att han inte skulle börja snacka utan fortsätta hålla käft?

Asså wtf...... Jesus.. bra analys och bra teori!! Det är klart som fan! Tror du är riktigt, riktigt nära verkligheten här asså. Men då utgår vi ifrån att MMPG är MK och bor kvar i Mariestad? För jag tyckte att de sa det i Radiodokumentären att de träffades utanför Mariestad (Ska lyssna på den igen men denna gången med MK i huvudet istället för KM). Hade det varit så att MK är MMPG så stämmer ju allt in på något sätt, alla pusselbitar faller in. Han är medlem i EM-Huset, sambo med BW och borde sitta inne på en sjukt massa info om den kvällen. Klart han är livrädd, allt hans beteende stämmer ju in på en person som är rädd mer än skyldig om du frågar mig. Alternativt, han och Helena gick på bron, BW kommer med bilen, de hoppar in, PU eller SP sitter redan i bilen, han är nu både vittne som och alternativt medhjälpare fast mer passiv i sin roll, därför han mår piss! Men kan inte säga något pga av vänskapsbanden i EM-Huset/Järngänget

Då gäller det bara att bevisa att han är Pilot istället för KM
Citera
2022-06-30, 17:59
Medlem
Citat:
Exakt, det var dit jag ville komma. Om MK är MMPG så blir det betydligt mer förståligt VARFÖR han hävdar minneslucka. MK är en i gänget bestående av BW, RE, MO, DO, ev. SP m.fl? som i juni -92 festar och hänger i EM huset.

En viktig sak till:
Kort därefter "försvann" bilden från MK's Facebook
(på order från BW?)

En annan märklig detalj:

Problemet med "Pilot" och Bron är att det finns 1 vittne som säger sig ha sett Helena på bron, 2 andra vittnen säger att de har sett henne hoppa in i en bil, fast på två olika gator. Men oavsett så var "Pilot" närvarande, antingen var han på torget och såg vilken bil hon hoppade in i, eller så gick dom på bron och bilen plockade upp henne. Eller så var han med i bilen.. så om "pilot" är MK och sambo med BW.. Ja.. då börjar då bilden klarna mer och mer, Elle..
Citera
2022-06-30, 18:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Asså wtf...... Jesus.. bra analys och bra teori!! Det är klart som fan! Tror du är riktigt, riktigt nära verkligheten här asså. Men då utgår vi ifrån att MMPG är MK och bor kvar i Mariestad? För jag tyckte att de sa det i Radiodokumentären att de träffades utanför Mariestad (Ska lyssna på den igen men denna gången med MK i huvudet istället för KM). Hade det varit så att MK är MMPG så stämmer ju allt in på något sätt, alla pusselbitar faller in. Han är medlem i EM-Huset, sambo med BW och borde sitta inne på en sjukt massa info om den kvällen. Klart han är livrädd, allt hans beteende stämmer ju in på en person som är rädd mer än skyldig om du frågar mig. Alternativt, han och Helena gick på bron, BW kommer med bilen, de hoppar in, PU eller SP sitter redan i bilen, han är nu både vittne som och alternativt medhjälpare fast mer passiv i sin roll, därför han mår piss! Men kan inte säga något pga av vänskapsbanden i EM-Huset/Järngänget

Då gäller det bara att bevisa att han är Pilot istället för KM

Ja och det lär ju inte bli det lättaste.

Är det MMPG som har varit den "felande länken"? Hade man kunnat koppla ihop MMPG med BW och EM huset i Krontorp hade saker kanske sett annorlunda ut? Visste polisen att MK brukade hänga i EM huset trots att han bodde med sin sambo på Prebendegatan i stan?

Kan fel MMPG vara pusselbiten som aldrig har fallit på plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in