2002-10-05, 21:03
Medlem
Cybercoms avatar
Dom senaste dagarna har det pratats om i massmedia att Thomas Quick inte har begått dom senaste Morden han har erkänst. Vad tror ni? Jag själv tror han är skyldig! Han har ju varje gång kunnat visa hur morden har gått till när han blivit vallad på mordplatserna. Han har också känt till sådana uppgifter som bara mördaren kan känna till.
Citera
2002-10-06, 00:54
äldre konto (old)
Ej medlem
OSKYLDIG

Han är oskyldig!

Läs gärna vad Jan Olsson svarar i intervjun i Aftonbladet idag:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...212051,00.html
Citera
2002-10-06, 13:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Det är klart att han inte är skyldig till allt han erkänt. Lika klart är att han är skyldig till en del av morden.
Citera
2002-10-06, 18:39
Medlem
Jag skulle vilja krypa in i Quicks skalle och se vad människan tänker på för han verkar vara en av det mest sjukaste personerna som fortfarande lever.. Sen tror jag på teorin om att han bara är ute efter bättre vård som han kan få om han uppträder på liknade sätt.. Jag tror han inte själv vet om han har mördat barnet eller inte..
Citera
2002-10-07, 00:13
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry Potter
Jag skulle vilja krypa in i Quicks skalle och se vad människan tänker på för han verkar vara en av det mest sjukaste personerna som fortfarande lever.. Sen tror jag på teorin om att han bara är ute efter bättre vård som han kan få om han uppträder på liknade sätt.. Jag tror han inte själv vet om han har mördat barnet eller inte..

Har du sett videon som filmades när han vallades vid rekonstruktionen av mordet på det holländska turistparet? När han blir Ellington? *ryser av fascination och obehag på en gång*
Citera
2002-10-07, 11:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag tycker det verkar vara något skumt på gång. Jag har läst Dan Larssons bok "Mytomanen Thomas Quick" och han lyckas peka ut en del konstigheter.
Som exempel: Quick dömdes för det s.k. "tältmordet" i Appojaure i stort sett bara på sitt erkännande. Men Quick säger att inte var ensam. Han har för polisen namngivit en person som var med vid morden. Denne person har dock inte ens åtalats för något brott. Alltså: Quicks erkännande räcker för att fälla honom, men inte för att åtala en medhjälpare.
Samma sak gäller för de flesta andra morden, Quick pekar ut medhjälpare men de åtalas inte.
Sen har han ju också erkänt mord på personer som visat sig leva.
Citera
2002-10-07, 11:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag tror att vi kan enas om en sak i alla fall.

Och det är att Quick är en riktigt sjuk jävel.

Vare sig han är mördare eller bara mytoman.

Tag som den grejen han erkände när han och en vän skulle upp och våldta och mörda nån bankdirektörs unge och dom hade gjort sig totalt uppspelta över att detta barn som skulle vara så vackert , När de kom dit så var han så ful att dom drog.
Jag tror att världen skulle vara ett bättre ställe med Quick raderad.

Kan man inte tala med Quicks mamma om retroaktiv abort ?
Citera
2002-10-07, 11:35
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Jag tror att vi kan enas om en sak i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av svump
Kan man inte tala med Quicks mamma om retroaktiv abort ?

Om man kan tro på vad Quick själv skriver i "Kvarblivelse" så har hon redan försökt: tvingat ner honom i en isvak och sen gått därifrån.
Citera
2002-10-07, 14:22
Medlem
Peter Harolds avatar
Har alibi

Citat:
Ursprungligen postat av udda boktips
Som exempel: Quick dömdes för det s.k. "tältmordet" i Appojaure i stort sett bara på sitt erkännande. Men Quick säger att inte var ensam. Han har för polisen namngivit en person som var med vid morden. Denne person har dock inte ens åtalats för något brott.

Den personen som Quick pekade ut som medhjälpare var inte vid platsen den här aktuella tiden och hade dessutom - enligt ett TV-program - alibi.

Problemet med Quick är att det är alldeles för många hjärnskrynklare involverade i projektet... Folk som av yrkesmässiga skäl vill se att Quick är den mördare han utger sig för att vara. Vid "rekonstruktionerna" har Quick utsatts för ledande frågor.

Det som gör Quick så speciell är att utredningarna kräver specialkompetens som enligt egen utsago kan skilja på när han ljuger eller talar sanning.

Tack för ordet!
Citera
2002-10-07, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid
Citat:

Har du sett videon som filmades när han vallades vid rekonstruktionen av mordet på det holländska turistparet? När han blir Ellington? *ryser av fascination och obehag på en gång*

Jag missa nog tyvärr det, men jag såg något klipp från något program när han skakade och skrek, 5-6 vakter var tvugna att brotta ner honom..
Citera
2002-10-07, 23:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid
Citat:

Jag missa nog tyvärr det, men jag såg något klipp från något program när han skakade och skrek, 5-6 vakter var tvugna att brotta ner honom..

Ja, det var det! Han skulle beskriva hur han gått tillväga när han attackerade paret i tältet, och plötsligt slog det slint för honom totalt... han kastade sig över det stackars rekonstruktionstältet samtidigt som han gav ifrån sig fullkomligt omänskliga läten. Efteråt förklarade han att det var hans alter ego Ellington som tagit över för en stund. Mysigt.
Citera
2002-10-08, 08:43
äldre konto (old)
Ej medlem
Thomas Quick!

Inget vittne har observerat Thomas Quick på plats eller i
närheten av gärningsplatserna.
Detta är historiskt helt unikt för en seriemördare.

Alla tidigare kända seriemördare har blivit obseverade på plats eller
i dess närhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in