2022-06-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Julafton kommer tidigt i år.

Biden: U.S. to announce $800 million more weapons aid to Ukraine

https://www.reuters.com/world/europe/biden-us-announce-800-million-more-weapons-aid-ukraine-2022-06-30/
Och samtidigt är där en kongressdiskussion om mer medel att tillgodogöra om nödvändigt. Stolt är man över inte bara rock'n roll, utan dessutom snabba handlingar när de verkligen behövs. Resultatet är redan avgjort, oavsett Tysklands velande och Ungerns rövslickande av öst. Detta handlar inte om NATO mera, lika lite som det gjorde innan NATO skapades. Så, time to buckle up my friends. Ryssland gjorde sitt val, och nu skall priset serveras på det ödmjukaste av sätt
Citera
2022-06-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickyD
Wow! Ammunitionen måste väl vara slut som du säger! Dags att gasa full fart mot Moskva kamrat!
Ja jag sa ju det...
Citera
2022-06-30, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Att araberna var försvarslösa kan du tacka ryssarna för, dom har ju sålt vapen till araberna under alla år.
Att Israel slår araberna rejält varje gång är ju facit på det.
280miljoner araber mot 10 miljoner israeler.
Undra på att Ukraina ändå klarar sig rätt bra mot ryssarna.

Och araberna får era länder. Men vad har detta med min fråga att göra angående natos stridsduglighet. Väst har bara krigat mot försvarslösa de senaste 60 åren. Du tror på allvar att europeer ska gå in i ett fullskaligt krig mot ryssland och dö i hundratusentals för Ukraina.
Citera
2022-06-30, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickyD
Men du skrev att USA skulle ta över landet
Näe bara till provsprängning
Citera
2022-06-30, 16:18
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Va fan händer på fronten? Har ryssar gett upp? Ukraina har senaste dagarna återtagit. 410 kvm/ km..

Ser lite märkligt ut, som att Ormön är några hundra kvkm. De har nog räknat in lite område runt om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Fy fanken så oseriöst att inte ens kunna räkna rätt på hur många som mördats av Ryssarna.
Att räkna fel så grovt är fan bedrägeri...
50 ggr överdrift...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdh
Nog en av de vackraste attackerna som skett i kriget!

https://twitter.com/max_shcherbyna/status/1542480227246526464
ha ha
Citera
2022-06-30, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Tur då att Natotrupperna inte har någon erfarenhet av strid från Irak och Afghanistan eftersom de ju inte varit där och krigat, annars brukar ju ni ryssnazister påstå att de gjort det. (förövrigt tror jag också de gjort det, men eftersom du nu säger de saknar krigserfarenhet har väl jag missuppfattat det)

Sen kan mycket väl Ukrainas stridserfarenhet från Donbass sedan 2014 ha gjort att de klarat sig bättre än vad ryssen trodde, men den träningen stod ju inte NATO för, utan Ryssland, genom att ställa upp som sparringpartner. Det är ju annars en gammal militär maxim, som du självfallet känner till, milititärhistoriskt skolad som du säkert är. Du ska inte slåss mot samma fiende för länge, ty då lär han sig kriga, mot dig. Jämför tex Stora Nordiska kriget eller de engelska jägarna under Napoleonkrigen, men det känner du väl väl till, välutbildad som du är. Annars trodde jag mest det var lågutbildade och såna som är lite långsamma i tal och tanke som lierade sig som ryssnazister.

Att sätta några datanördar på att pricka fårahedar med drönare ger inte samma typ av utbildning/erfarenhet som att möta en av jordens störta militärmakter, förstår du nog själv.
Att Ukrainas trupper tillhör eliten i "väst" är inte någon hemlighet och inget man behöver vara ryss-vänlig för att erkänna eller hålla med om.
Citera
2022-06-30, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Ser lite märkligt ut, som att Ormön är några hundra kvkm. De har nog räknat in lite område runt om.
ormön är bara några kvkm?
Citera
2022-06-30, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ny byter du ämne, som rysstroll brukar göra.
Ukraina är betydligt mindre än Ryssland och fattigt.
Självklart går Ukraina massivt med stryk.

Har jag aldrig ifrågasatt.

Vad jag initialt skrev om, var Rysslands självdestruktivitet och slöseri med soldater + hardware.

Ukraina hade Europast största Armé i slutet av Februari när kriget bröt ut, man hade dessutom grävt in positioner och gjort förfästningar i över 8 år.

Man vart tränade av Nato, till natos standard.

Man har sedan dess fått vapen och pengar av hela västvärlden.

Ryssland är en extremt stark militärmakt.

Ryssland anföll Ukraina med 195.000 man. Deras armé består av över 1 miljon soldater.

Varför använder man bara 20 % av sin armé mot Europas största armé?

Jo för Ryssland hade våldgästat Nato, nato vet om detta och vågar inte blanda sig.

Gå nu ut och skrik ORC och Slava Cocaini, så kanske Elensky dycker upp hemma hos dig i högklackat med läppstift helt redo
Citera
2022-06-30, 16:23
Medlem
Citat:
Näe bara till provsprängning
Slöseri med naturtillgångar då
Citera
2022-06-30, 16:23
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
ormön är bara några kvkm?

Ja, tror jag med men på kartan som visar erövrad och förlorad mark ser den jättestor ut. Där jag tror felet ligger. Kolla: https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in