Citat:
Ursprungligen postat av
SpiderRico
Denna plats som vittnet beskriver, vart bilen stannade och vart den körde emot, vart är det i förhållande till Kohagen/Lekplatsen där Helena försvann ifrån. Kanske säger allt, kanske säger inget. Men om man bara utgår ifrån att BW körde ifrån förresten tillsammans med SP så det ju troligtvis han som kör i detta scenariot. Make sense att Helena sitter fram bredvid sin vän..
Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Intressant nattsudd...
Kan du få in mitt scenario i ett troligt förlopp?:
Utgår från att gm var någon som kände Helena och att hon var en behaglig, trevlig, okomplicerad omtyckt tjej. Hon var ingen person som triggade till konflikter eller skapade drama i det sociala nätverket.
Med det sagt har jag svårt att se hur någon som känner henne, blir så besinningslöst arg att han slår ihjäl henne eller våldtar och sen dödar.....
Tror mer på en relation som utåt inte är känd som nära för alla...
Här finns en okänd dold konflikt som uppstått i relationen. De diskuterar i bilen och är kraftigt känslomässigt oense. Helena står på sej och vägrar att ge vika. I ren panik slår han till henne över näsan, när hon inte lyssnar, o hon reaktivt böjer sej fram sittande i bilen, så hamnar blod dropparna på skorna. Detta väcker Helenas rättspatos och hon blir än mer bestämd i sitt ställningstagande och dessutom säger att nu ska hon låta andra veta. Han får panik och skriker att hon inte får yppa något och stryper henne i ren ilska, frustration och panik. Sedan.............
Helt fiktivt scenario, men vill trycka på just att det krävs intimt starka känslor i konflikt för att döda någon som man tycker bra om....och har någon form av relation till.
Tänkte lite på det inlägget Kvasta-Sara hade skrivit om att hon sett Helena och "Föraren" skrika på varandra, sen hade föraren slitit in henne i bilen. Kan vara sant.. kan inte vara sant men det kändes verkligt i vad jag tror kan ha hänt. Ett bråk uppstod på vägen om något,. Dvs inte en våldtäkt. Jag tror nämligen inte det. (GWs scenario är ju väldigt enkelt där han tror att de bråkade om efterfest) jag kan sträcka mig till någon form av sexuellt närmade/antydan till sex ifrån en kompis som inte landar rätt hos mottagaren (HA).
Jag tror som så här; Det är två vänner som bråkar på fyllan, likt två killkompisar! Min GM är ju BW så jag använder honom i scenariot, BW och Helena har känt varandra länge och han är nära båda systrarna. Han har varit på en förfest i Radbyn och bråkat med sitt ex..han och SP drar ner till Stadt. Helena ska ha varit på dåligt humör pga av att den killen som hon var intresserad av, var inte intresserad av henne, (Detta nämner UA gällande telefonsamtalet; Att hon var extra glad för det var en person som hon gärna ville träffa på Stadt, något sånt).
Efteråt så träffar hon sina vänner och de diskuterar skjuts hem. BW har en bil och hon hoppar in passagerarsätet, som hon antagligen alltid gjorde när hon fick skjuts. BW är också på dåligt humör pga av bråket. Jag tror att det kan vara små saker som kan få dem båda att ha dålig attityd mot varandra. Sen säger en av dom; Asså seriöst vad är ditt problem? Sen är det igång! Och det bara eskalerar därifrån.
Jag köper argumentet att det kan finnas en dold konflikt mellan de båda, men det behöver nödvändigtvis inte handla om någon romantisk/sexuell relation utan kanske deras vänskap överlag, övertramp i relationen mellan dem. Något som kanske legat under ytan länge. Tex att BW tagit sig en överbeskyddande roll gentemot henne. Tex nämner att den killen ska du inte vara med han är en fjant, Helena svarar med att hon gör vad hon vill! Han är bara svartsjuk på xx för han är si eller så.. Han kontrar med att hon beter sig som en.... hon blir förbannad och de börjar bråka.
Dvs att de båda omedvetet tar ut sin ilska på varandra. BW tar ut sin ilska på sitt ex på Helena och Helena tar ut sin ilska över att blivit ratad av killen hon ville ha. Jag kan tex tänka Helena är van att killar är intresserade och brukar få det hon vill ha i livet pga av både utseende och status osv..
Samt man få ha i åtanke att BW och hans polare har både det ena och det andra i kroppen och Helena har också druckit och det är sent på natten, det har liksom inte slutat som någon av dem har velat denna kvällen. Så båda har redan en ganska otrevlig ton mot varandra redan när de börjar köra.