2022-06-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Serena har ju förstås mycket tennis i sig men igår var hon imponerande dålig mot en spelare hela tiden matade henne med snälla fina bollar. Kan inte tillräckligt för att analysera hennes problem men konstaterar att hon inte vunnit en gs på fem år nu.
Tin eller vad hon hette hör nog tyvärr inte hemma i sammanhanget alls, men så länge hon vinner är det väl ok ändå

Tåget gick för Serena när hon mycket överraskande förlorade i semifinalen i USO mot Vinci. Den slammen skulle hon ha vunnit. Istället vann psykfallet Pennetta. Lite synd att Vinci inte tog hem det, som är/var en riktigt trevlig spelare. Det var där det började gå utför för Serena.

Men det är ju skönt att hon inte vinner något mera. Sämre människa finns nästan inte inom idrotten.
Senast redigerad av terribilis 2022-06-29 kl. 18:26.
2022-06-29, 19:18
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson

Alcaraz är den enda kvarvarande (förutom Nadal) som har en gnutta möjlighet att rubba Djokovic.

Räkna inte bort Opelka. Har han en bra dag när det är dags för fjärde omgången, så kan han göra det riktigt jobbigt för Nole. Alcaraz ska vara glad om han ens tar sig så långt att han får möta Djokovic i QF.

Egentligen tror jag inte att någon spelare kommer att utgöra ett större hinder för Djokovic i år, men om någon ska kunna ställa till det för Nole på övre halvan, så är det han tror jag, Opelka.

Tror inte att Nadal heller kommer stöta på något större hinder före finalen. Det ska i så fall vara Taylor Fritz, som verkar flyga lite under radarn, men som ju är ruskigt bra när spelet stämmer för honom. Och gräset verkar han trivas bra på dessutom.
2022-06-29, 19:39
Medlem
Ymer tog tredje set mot Sinner! Vändning på gång?
2022-06-29, 19:46
Medlem
Det är en förbaskad styggelse att beskåda en spelartyp som John Isner klampandes runt baslinjen,särskilt på gräsunderlag.
Nä,fy f-n..det är inget för en som växt upp med McEnroe,Boom Boom,Pistol Pete,Pat Rafter och andra.

Maxime Cressy skall förhoppningsvis kunna visa att serve-volley måste tillbaka till sporten.
Han behöver sju riktigt bra dagar..sex kvar efter det att han blåst förbi FAA redan i förstarundan.

Mera serve-volley åt folket!
2022-06-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Ymer tog tredje set mot Sinner! Vändning på gång?

Nix...
2022-06-29, 20:33
Medlem
Geographicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Räkna inte bort Opelka. Har han en bra dag när det är dags för fjärde omgången, så kan han göra det riktigt jobbigt för Nole. Alcaraz ska vara glad om han ens tar sig så långt att han får möta Djokovic i QF.

Egentligen tror jag inte att någon spelare kommer att utgöra ett större hinder för Djokovic i år, men om någon ska kunna ställa till det för Nole på övre halvan, så är det han tror jag, Opelka.

Tror inte att Nadal heller kommer stöta på något större hinder före finalen. Det ska i så fall vara Taylor Fritz, som verkar flyga lite under radarn, men som ju är ruskigt bra när spelet stämmer för honom. Och gräset verkar han trivas bra på dessutom.

Det kanske är Vesely som behövs för att störa Djokovic. Tjecken leder nu mot D.Fokina.

Opelka kan nog göra det också men inte säkert att han sig tar förbi skrällspelaren Van Richthoven, 1-1 i set. Alcaraz tror jag mest på.
Senast redigerad av Geographica 2022-06-29 kl. 20:37.
2022-06-29, 20:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Ska det bli nionde gången gillt för John Isner mot Murray? 2-0 i set nu. Det trodde nog inte Isner efter den där första förlusten i Australien Open 2010 att det skulle dröja tills han blev 37 år innan han lyckades besegra skotten ...

(ja, inlägget är också ett försök till jinx)
2022-06-29, 21:30
Avslutad
Haha, vilken underbart enögd publik. Kan inte tänka mig hur det är o vara Isner i ett sådant läge dock.
2022-06-29, 21:48
Medlem
Då var Opelka borta. Hoppet står nu till holländaren Tim. Han är kul att titta på. Men han rubbar väl knappast Djokovic.
2022-06-29, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Opelka kan du feträknabort - hade jag tänkt skriva redan innan han blev utslagen. Han har hittills varit förvånansvärt ofarlig på gräset. Tror kanske det har lite med att han kickar jävligt mycket, och kicken biter inte så bra på gräs. Tyckte Murray hade relativt lätt att returnera Isner faktiskt när jag kollade till snabbt, men nu är förvisso jänkaren uppe med 2-1 i set och ett break. Får se om han kan hålla två gånger till.

Men ok, Opelka fick till tre tiebreak, det är ändå bra. Mot den röde baronen Richthofen förvisso, vilket man inte riktigt vet är bra eller dåligt - grym form, tydligen, men ändå, typ aldrig spelat på ATP-touren innan.
2022-06-29, 22:25
Medlem
Vanstertrollets avatar
Förhoppningsvis dör Isners spelartyp ut snart. Finns inget värre än servebögar utan spel.
2022-06-29, 22:26
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Då var Opelka borta. Hoppet står nu till holländaren Tim. Han är kul att titta på. Men han rubbar väl knappast Djokovic.

Är det någon som ska bli årets sensation är det väl han. Att han slog Opelka är ingen överraskning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in