2022-06-29, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
samt ryska soldater 😳

Kanske det men i sånt fall hade ju Ukraina hjälp av soldater från Väst.
Citera
2022-06-29, 17:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Goda nyheter :

Ukraina: 144 ukrainske soldater løslatt i fangeutveksling
Ukrainsk etterretning sa onsdag de har gjennomført det de omtaler som krigens største fangeutveksling med Russland.

– Dette er den største fangeutvekslingen siden starten av den russiske invasjonen, skriver etterretningstjenesten i det ukrainske forsvarsdepartementet i en melding på Telegram onsdag.

Av de totalt 144 løslatte soldatene, var 95 av dem med på å forsvare stålverket Azovstal i den beleirede byen Mariupol.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/nato-har-vedtatt-aa-invitere-inn-sverige-og-finland.vY1aXkyOY?utm_source=vgfront&utm_content=h ovedlopet_row9_pos1&utm_medium=df-86-d1fe9e95

De førtjænar nog en vælbehøvelig R & R efter allt vad de har gått igenom...

Attans, jag var tvåa på bollen

Men det är verkligen goda nyheter
Citera
2022-06-29, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Ja ha. Åter igen verkligheten mot det påhittade, fantasierna, önsketänkandet. Du menar alltså att alla som inte uppfattar allt som ryssarna sysslat med i Ukraina som krigsbrott är efterblivna.

Det kanske snarare är så att de som ser saken på det sättet inte förstår vad de resonerar kring och kanske dessutom saknar förmåga att förstå sådant som man bör ha greppat på mellanstadiet i svensk skola. Utvecklingsnivå ca 12 år.

Ja. Om du någonstans hittar ett lagrum där det är ok att angripa en suveränt grannland med vapenmakt - be my guest.

Om du inte hittar sådant lagrum så är du efterbliven.
Citera
2022-06-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Eller så kan ju dom vara lurade.

Lurade att de inte är förföljda och mördade? De bor numera i centrala Ukraina och pratar ryska med sina ukrainska grannar men egentligen är grannarna nazister som mördar dem?

Nej, de fick fly från Donbas 2014 undan bland annat påtända tjetjenska legosoldater. Det är de rätt säkra på Japp.
Citera
2022-06-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Ryssland har skjutit robotar mot så många mål nu i Ukraina att det är möjligt att dra slutsatser att Ryssland har förmågan att bekämpa utvalda mål, så nej de sköt inte bara mot staden utan mot specifika mål.
Det är inte orsaken till att använda civil satellitnavigatorn det finns även bilder från USA där stridspiloter använder civil satellitnavigatorn.
Om det vore precision de var ute efter så hade de troligtvis använt kinesiska BeiDou istället som är exaktare än GPS och inte under USAs kontroll men GLONASS är inte så dåligt som du vill ge sken av.

Har du en bra källa att Bei Dou är bättre än GPS. Jag har endast hittat källa som säger att den är endast bättre i Asien och det är en kinesisk källa.

Att bekämpa enskilda mål måste ju ryssarna kunna annars kan de ju lägga ner och åka hem. Frågan är ju hur effektiva de är och hur mycket skada de gör på oskyldiga.
Citera
2022-06-29, 17:18
Medlem
Citat:
Så låter en som köpt hela paketet av lögner från Väst inklusive Greta-indoktrineringen. Jag ser problemen i min bransch och där går det inte att ersätta gasen med förnyelsebar energi och energisnålare produktion. Vilken verklighet lever ni i egentligen?
Vi lever i EUs och NATOS verklighet som tur är ,,,, skulle inte vilja leva i ryssens verklighet !,,,stora förändringar väntar snart , inte bara stöldskydd på smör , blir värre än så
Citera
2022-06-29, 17:18
Medlem
humanlifes avatar
Ryssland säger sig ha bevis för att Kievs version av Kremenchuk inte stämmer.

Köpcentret ligger bara 70 meter från vapenlagret, som Ryssland attackerade. Praxis är visst att områden runtomkring militära anläggningar också räknas som militära mål. Man skall alltså inte tillåta civila och civila anläggningar inom ca 200 meter bort.

Inga döda har rapporterats.

Evidence opposes Ukrainian claim of Kremenchug mall attack - Russia

https://rumble.com/v1afj4l-evidence-opposes-ukrainian-claim-of-kremenchug-mall-attack-russia.html
Citera
2022-06-29, 17:19
Medlem
Citat:
Bor du Hos mamma? Jobb? Flickvän?

Varför skulle jag berätta något om mig själv för dig?
Citera
2022-06-29, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Du skriver att dina egna politiker blåljuger , menar du Putin eller kanske mer troligt Lavrov ,,,,är det OK att hävda att era politiker ljuger ?riskerar ni inte internering ?
jag har hört detta resonemang om att västpolitiker är korrupta o därför är Ryssland alternativet,, hur fan tänker man då,,?
Citera
2022-06-29, 17:20
Medlem
Citat:
Så låter en som köpt hela paketet av lögner från Väst inklusive Greta-indoktrineringen. Jag ser problemen i min bransch och där går det inte att ersätta gasen med förnyelsebar energi och energisnålare produktion. Vilken verklighet lever ni i egentligen?

Men har du inte insett ännu att det denna gång är på riktigt? Att tärningen är kastad? Tyskland, Rysslands största f d Europavän tillika miljöextremister sedan åratal tillbaka, är beredda att elda med kol (!) hellre än att köpa rysk gas. Såväl Ryssland som deras produkter är paria så länge Putinregimen (eller en liknande sådan regim) sitter vid makten i Ryssland. INGEN kommer lita på Ryssland som handelspartner förrän hela maktskiktet är utbytt. Det kommer bli ett skakigt år under omställningsfasen men sen är den gjord och Rysslands produkter obehövliga. Vi kommer klara oss eftersom vi måste det. Man kan inte ha affärer med mördare & krigsförbrytare.
Citera
2022-06-29, 17:21
Medlem
Citat:
Varför har de lånat pengar tidigare? Flera av lånen är till Asien

Varför kan inte Ryssland trycka egna pengar och låna till sig själva?

Det är kanske därför Ryssland inte vill ställa upp på det här systemet längre.
Citera
2022-06-29, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Ja. Om du någonstans hittar ett lagrum där det är ok att angripa en suveränt grannland med vapenmakt - be my guest.

Om du inte hittar sådant lagrum så är du efterbliven.

Ryssland begår inte krigsbrott eftersom det inte är ett krig enligt Ryssland. Alltså är det terrorism alltihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in