2022-06-19, 22:01
Medlem
Tolkar det som att det är Kev*n L*indh (Sleipner) som är kvar på sjukhus om man kollar n*vest*d_603 och om*r_mor*d10 händelser på Instgram

*i
*a
Citera
2022-06-19, 22:18
Medlem
Kev*ns mamma skriver så här på sin FB:

Ville undvika att skriva detta här men tror nu att det kanske är bäst.
Det är väldigt många som skriver och är oroliga över Kev*n L*ndh hela tiden.
( Ni som inte vet- han var en av pojkarna i den allvarliga bil olyckan i måndags) 😔

Kev*n ligger nedsövd i respirator efter svårt trauma mot bla huvudet😔
Han har gjort framsteg men han har en kämpig och lång väg att gå framöver. Detta går inte över på en dag😔❤

Jag är SÅ glad över att se hur otroligt många som bryr sig om Kev*n! både barn och föräldrar!
Det värmer i mamma hjärtat mer än ni anar🙏❤🙏.

Men jag har inte orken att svara alla hela tiden..jag måste ha fokus på Kev*n och övriga i familjen ❤

Men ni som känner Kev*n vet att han är en kämpe❤🙏

Vi gör allt vi kan och mer därtill. Jag lovar att jag berättar mer när jag vet men detta blir inte bra över en natt😔

Tack ni alla fina människor som ber och älskar min son. Jag är er evigt tacksam❤❤❤

Inom sin tid får ni svar❤
Citera
2022-06-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallade

( Ni som inte vet- han var en av pojkarna i den allvarliga bil olyckan i måndags) 😔

Han har gjort framsteg men han har en kämpig och lång väg att gå framöver. Detta går inte över på en dag😔❤

Jag är SÅ glad över att se hur otroligt många som bryr sig om Kev*n! både barn och föräldrar!

Men jag har inte orken att svara alla hela tiden..jag måste ha fokus på Kev*n och övriga i familjen ❤

Vi gör allt vi kan och mer därtill. Jag lovar att jag berättar mer när jag vet men detta blir inte bra över en natt😔

Tack ni alla fina människor som ber och älskar min son. Jag är er evigt tacksam❤❤❤

Jaha. Hon skriver inget om att hennes unge har snott en bil och åkt runt som en galning och riskerat andra människors liv? Eller han var kanske helt oskyldig och bara satte sig i där i den stulna bilen, hur oskyldigt som helst, nu förtiden kör 14-15-åringar bil, hej hopp...

Hade varit bättre om hon hade haft koll på sin unge och dennes kompisar så att han slapp bli en grönsak vid 14-15 års ålder!
Citera
2022-06-20, 10:50
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallade

Haha såklart den vita i gänget heter Kevin…
Citera
2022-06-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppluva1017
Detta är vad jag fått veta och kan inte bekräfta att allt jag vet stämmer.

En äldre pojke var hemma hos bilägare och stal då reservnyckeln. Gav den senare till gänget som körde bilen. Sen skedde olyckan och 2-3 av pojkarna försökte springa från platsen blödande. De bad även vittnen att inte ringa polisen.
Samtidigt så dör en vän till dom och en är kritiskt.
K*evin är fortfarande kritisk och kan inte andas själv. V*iktors mamma hämtar föraren av bilen och tar hem till sig. För att det är synd om grabben. V*iktor lägger ut massor på Instagram. Man får verkligen känslan av att ingen vill ens prata om hur fel dessa grabbarna gjort utan man lägger ut allt som det vore så synd om dom.

Kan tillägga att V*iktors storebror T*heo var den andra EPA bilen som var med när en EPA gick av vägen in i ett träd för 2-3 år sedan där en av passagerare blev mycket svårt skadad och är fortfarande svårt hjärnskada efter olyckan. De körde med EPA som gick lite fortare än godkänd hastighet .

En äldre pojke? Vad var det för äldre pojke och hur kände han dem han var hemma hos?
Citera
2022-06-21, 21:59
Medlem
Jag har inte lyckats få fram vem denna kille var och hur han kände gänget i bilen.
Återkommer till tråden när jag lyckats få veta mer.
Citera
2022-06-22, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppluva1017
Jag har inte lyckats få fram vem denna kille var och hur han kände gänget i bilen.
Återkommer till tråden när jag lyckats få veta mer.

Väntar otåligt på att du ska få fram mer information!

Det verkar finnas två barn i bilägarens familj, två flickor. Mamman och en flicka, A****, var med om en trafikolycka i våras. Om det är den äldsta flickan hur gammal kan hon vara? 11-12 år? Kanske har hon en pojkvän som är lite äldre, 14 år kanske? Och de kanske hade en gemensam fest där inga vuxna närvarade men desto fler ungdomar?
Den där bilen verkar vara lite olycksdrabbad iallafall, vad har de gjort med den, kört vodoo över den?
Senast redigerad av flb3455 2022-06-22 kl. 17:42.
Citera
2022-06-29, 09:39
Medlem
Sitter på lite information som kan räta ut tråden litegrann.

*däcktjut-SMÄLL-smäll-smäll-SMÄLL
De som kom fram först till bilen möttes av följande:

*Bilen ligger på taket med bagageluckan i ordinarie färdriktning.
*Ur rutan på bagageluckan hänger pojken som avled med överkroppen först. underkroppen är fastklämd mellan baksätets nackstöd och taket. hans ansikte är sargat, kroppen är i regel tilltumlad med mycket benbrott. pojken andas mycket svårt men har puls. pojken avlider ganska snart och räddningstjänsten påbörjar HLR men pojken avlider snart av sina skador.
*föraren springer runt bilen i panik och skriker "mina bröder". föraren verkar endast ytligt skadad. han sprang från platsen efter några minuter. han skriker att ingen får ringa polisen.
*vid baksätets nackstöd ligger en pojke med blont hår fastklämd. han ligger fast uppochner, som i en bakåtkullerbytta, med bälte på sig och en mindre ryggsäck. pojken är medvetslös snarkar och har svårt att andas. både bältet och ryggsäcken fick klippas bort för att få ut honom. han läggs utanför bilen på asfalten.
*bredvid den blonda pojken ligger en pojke från bedömt mellanöstern. han verkar vara trasig i kroppen men återfår fullt medvetande. pojken skriker av smärta och kan knappt ligga ner. även han vill inte att någon ska ringa polisen.
*övriga pojkar sprang omedelbart från platsen men greps snart och kunde överlämnas till polisen.
*ingen av de flyende pojkarna verkade ha något intresse för sina kompisar utan valde direkt att springa från platsen.

den avlidne satt förmodligen i bagageluckan vid krocken.
den blonde pojken var bältad i baksätet.
4/7 lämnade sina kompisar och sprang.
det uppfattades som viktigare att komma undan polisen än att hjälpa sina kompisar.
Citera
2022-06-29, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulahem

*Ur rutan på bagageluckan hänger pojken som avled med överkroppen först. underkroppen är fastklämd mellan baksätets nackstöd och taket. hans ansikte är sargat, kroppen är i regel tilltumlad med mycket benbrott. pojken andas mycket svårt men har puls. pojken avlider ganska snart och räddningstjänsten påbörjar HLR men pojken avlider snart av sina skador.
*föraren springer runt bilen i panik och skriker "mina bröder". föraren verkar endast ytligt skadad. han sprang från platsen efter några minuter. han skriker att ingen får ringa polisen.
*vid baksätets nackstöd ligger en pojke med blont hår fastklämd. han ligger fast uppochner, som i en bakåtkullerbytta, med bälte på sig och en mindre ryggsäck. pojken är medvetslös snarkar och har svårt att andas. både bältet och ryggsäcken fick klippas bort för att få ut honom. han läggs utanför bilen på asfalten.
*bredvid den blonda pojken ligger en pojke från bedömt mellanöstern. han verkar vara trasig i kroppen men återfår fullt medvetande. pojken skriker av smärta och kan knappt ligga ner. även han vill inte att någon ska ringa polisen.
*övriga pojkar sprang omedelbart från platsen men greps snart och kunde överlämnas till polisen.
*ingen av de flyende pojkarna verkade ha något intresse för sina kompisar utan valde direkt att springa från platsen.

det uppfattades som viktigare att komma undan polisen än att hjälpa sina kompisar.

Tack för ett mycket bra inlägg.

Vilka jävla sopor!!
Detta säger en del om hur mycket polare betyder, och hur kasst föräldrar uppfostrar sina barn och ungdomar på 2020-talet..
Citera
2022-06-29, 12:40
Medlem
tycker synd om Hamza, vi var klasskamrater
Citera
2022-06-29, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulahem

Vilken är källan till de textavsnitt som inleds med asterix? Är det fråga om utdrag ur någon utredning? Eller en samling av citat från något socialt medium? Eller är det fråga om en redogörelse av egna iakttagelser på plats strax efter olyckan?
Citera
2022-06-29, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knochenbrecher
Vilken är källan till de textavsnitt som inleds med asterix? Är det fråga om utdrag ur någon utredning? Eller en samling av citat från något socialt medium? Eller är det fråga om en redogörelse av egna iakttagelser på plats strax efter olyckan?

Från dem som var först på plats, sekunder efter att olyckan skett. sänder direkt från hästens mun.
pojkarna som krashade bilen kan bekräfta ifall de någonsin väljer att tala om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in