2022-06-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Hur tycker du det går för alla danskar och norrmän som tvingas kriga för Turkiet i Syrien?
Jag sa ju just att det är Turkiet som attackerat i Syrien och inte tvärtom. Varför skulle norrmän och danskar tvingas kriga där?
Citera
2022-06-29, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Jag sa ju just att det är Turkiet som attackerat i Syrien och inte tvärtom. Varför skulle norrmän och danskar tvingas kriga där?

Jag hänger nog inte med. Tyckte du skrev vi blev kanonmat
Citera
2022-06-29, 11:35
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Så USA satte alltså press på Sverige att gå med på Turkiets krav.
Citera
2022-06-29, 11:43
Medlem
Citat:
Borde inte Turkiet fixat det här innan man sa ja till Finland och Sverige?
Någon länk till detta förresten?

Man har inte sagt ja till medlemskapet för Finland Sverige, man har bara bjudit in Sverige och Finland som kandidat till att bli nato medlem.

Riktiga röstet kommer ske om 1-2 år, nu måste Sverige uppfylla en del av sakerna som är avtalat blandannat sluta stödja PYD, börja lämna ut terrorister osv.
Citera
2022-06-29, 11:46
Medlem
Yaskos avatar
Turkiets högeroppposition IYIP; Meral Aksener sågar överenskommelsen.

- Är emot Turkiets intressen
- Trepartsmekanismerna ska komma igång efter Sveriges och Finlands medlemskap
- Vi har sett Erdogan och hans ministrar skriva på liknande överenskommelser förr där de blev grundlurade
- Finansiell hjälp till YPG/PYD verkar ha hamnat utanför ramavtalet, mycket retorik men bara eftergifter från Erdogan i praktiken.
- Vi följer processen till efter mötet Biden-Erdo
Citera
2022-06-29, 11:46
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Borde inte Turkiet fixat det här innan man sa ja till Finland och Sverige?
Någon länk till detta förresten?

https://www.haberturk.com/son-dakika-haberi-bakan-bozdag-dan-isvec-ve-finlandiya-ya-iadelerini-hatirlatacagiz-3473464
Citera
2022-06-29, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
https://www.haberturk.com/son-dakika-haberi-bakan-bozdag-dan-isvec-ve-finlandiya-ya-iadelerini-hatirlatacagiz-3473464

Så är det, man har blivit blåst tidigare nu kommer man ligga på och försöka få avtalet att uppfyllas.

Synd att Özz inte finns med på listan bara
Citera
2022-06-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoralEW
Vilka är dessa demokratiska ledare menar du?
Alla demokratiska ledare i väst.
Biden, Boris Johnson, Macron, Shultz etc etc. Ingen gillar ju ormen Erdogan så klart.
Han jävlas med EU och USA, köper vapen från Ryssland och försöker hyckla att han är fredsmäklare i kriget i Ukraina bara för att ha det som ursäkt för att inte sanktionera Ryssland ett skit.
Tom ryska oligarkers finlandsfärjor ligger tryggt i Turkiets hamnar.
Den dan Erdogan blir avsatt eller uppäten av det där köttätande viruset så kommer alla demokratiska ledare öppna en flaska skumpa.
Citera
2022-06-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kermit100
Alla demokratiska ledare i väst.
Biden, Boris Johnson, Macron, Shultz etc etc. Ingen gillar ju ormen Erdogan så klart.
Han jävlas med EU och USA, köper vapen från Ryssland och försöker hyckla att han är fredsmäklare i kriget i Ukraina bara för att ha det som ursäkt för att inte sanktionera Ryssland ett skit.
Tom ryska oligarkers finlandsfärjor ligger tryggt i Turkiets hamnar.
Den dan Erdogan blir avsatt eller uppäten av det där köttätande viruset så kommer alla demokratiska ledare öppna en flaska skumpa.

Dom "demokratiska" lederna som väntar på att fira kommer nog dö innan Erdogan
Citera
2022-06-29, 12:27
Medlem
ohemuls avatar
Citat:
Turkiet har inte blivit attackerad, de är de som attackerat i Syrien.

Ja, det var min poäng.

Citat:
Vi blir kanonmat då i ett krig. Du tycker det är bra?

Du menar att "globalisternas krig" är när Nato blir anfallet? Konstig definition. De flesta som använder den termen pratar om anfallskrig av bl. a. USA.

Men ja, jag tycker det är bra om vi kan bidra till att försvara våra allierade.
Citera
2022-06-29, 12:32
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av consist
Så är det, man har blivit blåst tidigare nu kommer man ligga på och försöka få avtalet att uppfyllas.

Synd att Özz inte finns med på listan bara

Hoppas på Kurdo och Özz jag också… 😂
Citera
2022-06-29, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det skulle faktiskt kunna vara så också att vi är mycket mer hotade än vad vi vanliga svenssons vet om. En tanke du tänkt? Eller struntade i för att behovet att gnälla och spy galla var för trängande?
Man kan fantisera om att det skulle vara så - eller så läser man på mer och inser att det inte är så.

I min tråd (FB) Den stora NATO-lögnen så citerar jag från och länkar till den senaste säkerhetspolitiska utredningen, som bygger på försvarsmaktens och säkerhetspolitiska analytikers kunskap och där slås det fast att Sveriges risk att utsättas för militärt angrepp från Ryssland är närmast obefintlig.
Och OM det ändå skulle ske så skulle det bara ske samtidigt som ett samtida ryskt angrepp på NATO. Vilket medför att Sverige och NATO skulle bli allierade automatiskt, i kraft av att bägge ha angripits av Ryssland. Vi skulle alltså aldrig behöva slåss ensamma mot Ryssland - som Ukraina gör idag.
Och Ryssland kan inte vinna ett krig mot NATO, så de lär aldrig starta ett sånt heller.

Men. Just nu och inom de närmaste åren iaf är det rent uteslutet att de ens skulle kunna göra det, för nu är i princip hela ryska armén redan låst i Ukraina och de har inte ens möjligheten att anfalla nån annan.

Så risken att Ryssland anfaller Sverige och NATO är i princip 0%, för Ryssland vet själva att de garanterat skulle förlora ett sånt krig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in