2022-06-29, 09:58
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Det kan inte undgått någon att politiker och företag världen över uppmuntrar kvinnor i sina bästa år till att inte skaffa barn.Tucker Carlsons monolog från idag och igår berör ämnet. Han menar att företag uppmuntrar abort eftersom det är billigare för dem att betala en abort än för föräldraledighet och den minskade produktiviteten som föräldraskap medför. Den teorin låter rimligt tycker jag.

Att politiker uppmuntrar abort menar han är för att traditionella amerikaner ska minska i förmån för invandrare som tenderar att rösta mer på demokraterna. Även om han främst pratar om amerikansk politik så är det samma mönster i hela västvärlden, i Sverige röstar ju invandrarområden i mycket högre grad på sossarna än genomsnittet. Han menar också att antibarn-politiken leder till att många amerikaner är deprimerade och därför blir lättare att kontrollera. Här tycker jag hans argument haltar lite eller åtminstone att det bara är en liten del av någonting större, men överlag håller jag med honom.
Frågor att diskutera:
Har Tucker rätt? Eller har ni någon annan teori till varför det ser ut som det gör? Vad kan vi göra för att vända utvecklingen och skapa ett mer sunt samhälle?
Citera
2022-06-29, 10:06
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckerTarlson
Det kan inte undgått någon att politiker och företag världen över uppmuntrar kvinnor i sina bästa år till att inte skaffa barn.Tucker Carlsons monolog från idag och igår berör ämnet. Han menar att företag uppmuntrar abort eftersom det är billigare för dem att betala en abort än för föräldraledighet och den minskade produktiviteten som föräldraskap medför. Den teorin låter rimligt tycker jag.

Att politiker uppmuntrar abort menar han är för att traditionella amerikaner ska minska i förmån för invandrare som tenderar att rösta mer på demokraterna. Även om han främst pratar om amerikansk politik så är det samma mönster i hela västvärlden, i Sverige röstar ju invandrarområden i mycket högre grad på sossarna än genomsnittet. Han menar också att antibarn-politiken leder till att många amerikaner är deprimerade och därför blir lättare att kontrollera. Här tycker jag hans argument haltar lite eller åtminstone att det bara är en liten del av någonting större, men överlag håller jag med honom.
Frågor att diskutera:
Har Tucker rätt? Eller har ni någon annan teori till varför det ser ut som det gör? Vad kan vi göra för att vända utvecklingen och skapa ett mer sunt samhälle?
Att du nämner Tucker Carlson och sunt samhälle i samma stycke gör att denna diskussion kommer att bli svår, för att inte säga omöjlig, men låt mig försöka...

Företagen uppmanar inte till abort i USA, men en del har visat att de står upp för kvinnors rätt till sin egen kropp. Om de gör det för att det "ser bra ut" eller för snöd ekonomisk vinnings skull kan ju vara att diskutera som sidospår, men frågeställningen/påståendet är fel då åtminstone inte jag sett något amerikanskt företag uppmana till abort.

Att politikerna genom en listiga plan skulle uppmuntra till abort för att lättare kunna kontrollera befolkningen, särskilt den dominerande vita befolkningen, förefaller helt befängt. Jag har aldrig sett amerikanska politiker uppmuntra abort. Det är skillnad på att uppmuntra och att tillhandahålla möjligheten. Jag inbillar mig att det på de flesta abortkliniker i USA förs diskussioner med de som söker upp dem och att man i första hand försöker finna en lösning där kvinnan kan behålla barnet när det är en möjlig väg. Beslutet huruvida det är möjligt eller ej ska alltid vila på kvinnan dock och därmed finns det många amerikanska politiker som är för rätten till abort.
Citera
2022-06-29, 10:12
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Företagen uppmanar inte till abort i USA, men en del har visat att de står upp för kvinnors rätt till sin egen kropp.
Du är mer än lovligt naiv.

Företagen vill att kvinnorna ska abortera bort eventuella graviditeter, vissa i sådan hög grad att de kommer hjälpa gravida att åka till andra stater och i vissa fall betala kostnaden därför att företagen förlorar pengar på många sätt då en anställd är barnledig.

Den lilla marginella skillnaden i marknadsföring av etiska frågor är i sammanhanget helt betydelselös.

Ju fler aborter desto bättre för företagen, det är inte svårare än så.
Citera
2022-06-29, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

Företagen vill att kvinnorna ska abortera bort eventuella graviditeter, vissa i sådan hög grad att de kommer hjälpa gravida att åka till andra stater och i vissa fall betala kostnaden därför att företagen förlorar pengar på många sätt då en anställd är barnledig.

Den lilla marginella skillnaden i marknadsföring av etiska frågor är i sammanhanget helt betydelselös.

Organhandel är den tredje största marknaden i världen.
Aborter ger massor med pengar till företag, kolla upp kopplingen mellan RFSU och Planned parenthood.
Här i Sverige så är det ju big business för läkemedelsbolag att använda sig utav stamceller ifrån abortfoster.
Det är sjuka människor som styr i bakgrunden.
Citera
2022-06-29, 10:22
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Att du nämner Tucker Carlson och sunt samhälle i samma stycke gör att denna diskussion kommer att bli svår, för att inte säga omöjlig, men låt mig försöka...

Företagen uppmanar inte till abort i USA, men en del har visat att de står upp för kvinnors rätt till sin egen kropp. Om de gör det för att det "ser bra ut" eller för snöd ekonomisk vinnings skull kan ju vara att diskutera som sidospår, men frågeställningen/påståendet är fel då åtminstone inte jag sett något amerikanskt företag uppmana till abort.

Att politikerna genom en listiga plan skulle uppmuntra till abort för att lättare kunna kontrollera befolkningen, särskilt den dominerande vita befolkningen, förefaller helt befängt. Jag har aldrig sett amerikanska politiker uppmuntra abort. Det är skillnad på att uppmuntra och att tillhandahålla möjligheten. Jag inbillar mig att det på de flesta abortkliniker i USA förs diskussioner med de som söker upp dem och att man i första hand försöker finna en lösning där kvinnan kan behålla barnet när det är en möjlig väg. Beslutet huruvida det är möjligt eller ej ska alltid vila på kvinnan dock och därmed finns det många amerikanska politiker som är för rätten till abort.
Företag uppmuntrar visst det, vissa företag sponsrar upp till 4000 $ till kvinnliga anställda som vill genomföra aborter. Sedan ska vi inte tala om astroturfingen i feministrörelsen där att slava för ett själlöst multinationellt storföretag ska ses som någon form av kvinnlig befrielse.

Du kan inte på allvar mena att politiker inte uppuntrar till abort. En del demokratiska politiker har tom uppmuntrat till att storma högsta domstolen som "trumpsupportrarna" (hur många riktiga trumpsupportrar det faktiskt var är omdiskuterat) gjorde med kapitolium. Att många speciellt vänsterpolitiker vill öka andelen invandrare är ju självklart, det är bara att kolla statistiken, de tenderar att rösta mer vänster. Och att då samtidigt försöka minska andelen "legacy americans" gör ju att de demografiska förändringarna går ännu snabbare. Och vi ser ju exakt samma sak i Sverige, bara att det är andra grupper som invandrar till Sverige än till USA.
Citera
2022-06-29, 10:29
Medlem
holmiums avatar
Det handlar om pengar och folkmordsagenda i kombination.

Endast idioter tror att det handlar "om kvinnors rätt till sin kropp" !

Dom som parasiterar på aborter skiter fullständigt i både kvinnor och mäns "rättigheter"
Citera
2022-06-29, 10:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Låter ytterst osannolikt - kom igen när företagen börjar dela ut gratis preventivmedel istället, det skulle ju vara extremt mycket billigare.
Med anställningsvillkoren i USA är väl iofs det allra billigaste att bara sparka dem som blivit gravida..

Citat:
Att politiker uppmuntrar abort menar han är för att traditionella amerikaner ska minska i förmån för invandrare som tenderar att rösta mer på demokraterna.

Vad är hans definition av traditionella amerikaner? Endast 1/3-del av alla aborter i USA görs av vita kvinnor och andelen invandrare som gör aborter är högre än bland de som är födda i USA, så logiken haltar kan man tycka..

Citat:
Vad kan vi göra för att vända utvecklingen och skapa ett mer sunt samhälle?
Sluta lyssna på Tucker Carlson vore nog ett steg i rätt riktning.
Citera
2022-06-29, 11:24
Medlem
Citat:

Hur många procent av lönen får kvinnorna i barnledighet? Och hur länge? dvs i USA.
Du kan väl också jämföra övre och längre medelklass och arbetarklass.
Du blir nog förvånad över resultatet.
Tips, USA är inte Sverige, när det gäller föräldraledighet etc.

Och angående att de vill minska den vita befolkningen? Nej.
Men abortmotståndarna, de vill däremot öka den icke vita befolkningen. Har ni någonsin undrat varför?
Vad händer med barnen som de icke vita inte kan ta hand om?
Citera
2022-06-29, 12:05
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:

Du vet att företagen generellt i USA betalar väldigt lite för barnlediga anställda? Undantag finns där företagen tar större ansvar för sina anställda, men i USA är det den enskildes ansvar när man skaffar barn och någon generell föräldraledighet existerar inte.

Att man hjälper anställda att få ledigt, transporter och även ekonomiska bidrag är fullkomligt naturligt, även i USA om man är en ansvarstagande arbetsgivare.

Citat:

Det är väl inte korrekt? Hur kan fler aborter hjälpa företagen? Det betyder fler anställda som är frånvarande. Bättre vore väl om hjälper de anställda att kunna hantera alla typer av problem som kan uppstå, man får då bättre motiverade och lojala medarbetare.
Citera
2022-06-29, 12:10
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Företag uppmuntrar visst det, vissa företag sponsrar upp till 4000 $ till kvinnliga anställda som vill genomföra aborter. Sedan ska vi inte tala om astroturfingen i feministrörelsen där att slava för ett själlöst multinationellt storföretag ska ses som någon form av kvinnlig befrielse.
Du får gärna hänvisa till en källa där det framgår att företag uppmanar till aborter. En enda sådan är allt jag ber om. Att de ger bidrag till sina anställda för att underlätta för dem är inte alls samma sak som att uppmuntra aborterna som sådana. Det är normalt ansvarstagande i ett land som nästan totalt saknar statligt socialt skyddsnät.

Citat:
Du kan inte på allvar mena att politiker inte uppuntrar till abort. En del demokratiska politiker har tom uppmuntrat till att storma högsta domstolen som "trumpsupportrarna" (hur många riktiga trumpsupportrar det faktiskt var är omdiskuterat) gjorde med kapitolium. Att många speciellt vänsterpolitiker vill öka andelen invandrare är ju självklart, det är bara att kolla statistiken, de tenderar att rösta mer vänster. Och att då samtidigt försöka minska andelen "legacy americans" gör ju att de demografiska förändringarna går ännu snabbare. Och vi ser ju exakt samma sak i Sverige, bara att det är andra grupper som invandrar till Sverige än till USA.
Nej, jag är fullt allvarlig. Visa en enda politiker i USA som uppmuntrar till abort (förutom retroaktiv sådan av Trumpister) så ska jag ändra mig.

Att man är upprörda över att aborträtten tas bort är fullkomligt naturligt. Det är helt sjukt i mina ögon också och det finns inget som kommer bli bättre i USA efter det beslutet i högsta domstolen.

Dina fantasier om att man försöker öka antalet invandrare för att få väljare är just det - bara fantasier och du kanske ska försöka tänka själv när du sitter och läser högerextrem kristen propaganda på sajter i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in