Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-06-28, 23:08
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Alla, verkligen alla sitter och väntar på kommentar från Kakabaveh.
Kakakbaveh gick ju apeshit på TV4 precis nyss.

Efter Natobeskedet: Kakabaveh hotar väcka misstroende mot Linde

https://www.tv4.se/artikel/6e7z9JItEWJpAxsrjo09We/kakabaveh-hotar-att-vaecka-misstroende-mot-ann-linde-s
Senast redigerad av NukeTheWhales 2022-06-28 kl. 23:10.
Citera
2022-06-28, 23:09
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Nu ska Sverige skicka vapen till Turkiet.
Det är för mig rimligt om man ska tillhöra en allians.
Vad säger det om en allians om länder har har ett vapenembargo mot varandra?

Det är, enligt mig, rätt beslut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det var ungefär det agerandet jag väntade från Erdogans sida också, att han skulle kräva full hockey från Sveriges sida och inte bara utfästelser. Lagändringar, verkliga utvisningar och polisräder mot olika slags kurdiska nätverk - och naturligtvis beslut om stopp för alla slags anslag till kurder - innan han skrev på, typ. Att nöja sig med ett memo fullt av fagra ord i en så här laddad fråga är verkligen inte hans stil.

Frågan är om han har varit slug och mutat någon annan - t ex Orban - att hoppa upp och säga nej i stället?

Så tror jag också.
Det hade varit roligt om orban började jävlas också. Men jag tror inte det isf är erdogan som mutar, det är nog Putin.
Ungern och sverige har ju kanske inte de bästa av relationer heller. Mycket kritik från svenska politiker om Ungerns konservativa inrikespolitik för ett par år sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Visst kan dom svänga om dom upplever att sverige inte lever upp till deras överenskommelse, vilket de har rätt till. Sverige och Turkiet har skrivit ett avtal. Det handlar inte om att svänga, det handlar om att motparten levererar.
När sverige blivit medlemmar kan inte turkiet göra något, men sverige är inte medlemmar ännu, och turkiet kommer nog sätta press på sverige nu innan vi blir medlemmar
Turkiet kommer att kunna säga "Sverige har lovat oss det och det och det" långt efter att vi blivit medlemmar, de kommer att kunna spinna allt möjligt utifrån dessa litet vaga men avgörande löften - och tolka det så som de själva vill. Det är så det går till i den här sortens klubbar.

Det är sjukt naivt att tro att USA minsann alltid kommer att täcka Sveriges rygg och lyfta Turkiet i örat i den sortens konflikter.
Citera
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Gå in på Amineh Kakabavehs Instagram.
https://www.instagram.com/amineh._kakabaveh/
Kommunisten som blev politisk vilde och var beredd offra hela Sveriges säkerhet för sitt riktiga folk nere i Mellanöstern. Jag bajsar på Turkiet, men känner noll för Kurder efter allt elände de ställer till med i Sverige.

Ser att Turkar börjar kommentera där nu.

Tycker ni att Kurderna Özz Nujen och Soran Ismail verkar vilja Sverige väl?
De enda de gör är att spotta på vårat land.

När man talar om trollen, https://www.instagram.com/p/CfXQyDoDIyf/

Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Kakakbaveh gick ju apeshit på TV4 precis nyss.

https://www.tv4.se/artikel/6e7z9JItEWJpAxsrjo09We/kakabaveh-hotar-att-vaecka-misstroende-mot-ann-linde-s

Underhållningen kom tidigt
Citera
2022-06-28, 23:10
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Gå in på Amineh Kakabavehs Instagram.
https://www.instagram.com/amineh._kakabaveh/
Kommunisten som blev politisk vilde och var beredd offra hela Sveriges säkerhet för sitt riktiga folk nere i Mellanöstern. Jag bajsar på Turkiet, men känner noll för Kurder efter allt elände de ställer till med i Sverige.

Ser att Turkar börjar kommentera där nu.

Tycker ni att Kurderna Özz Nujen och Soran Ismail verkar vilja Sverige väl?
De enda de gör är att spotta på vårat land.
Är det konstigt om jag känner skadeglädje?

Äntligen kan man andas ut, inga fler politiska vildar i viktiga politiska beslut.
Citera
2022-06-28, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Så tror jag också.
Det hade varit roligt om orban började jävlas också. Men jag tror inte det isf är erdogan som mutar, det är nog Putin.
Ungern och sverige har ju kanske inte de bästa av relationer heller. Mycket kritik från svenska politiker om Ungerns konservativa inrikespolitik för ett par år sedan.
Svenska politiker och pundits framstår som kriminellt naiva i den här frågan. De vet helt enkelt inte hur det går till ute i världen.
Citera
2022-06-28, 23:13
Medlem
Stämmer det att ingen av de tre inblandade sade ett ord uppe på podiet utan att det bara var Stoltenberg som talade?
Citera
2022-06-28, 23:13
Medlem
Amineh Kakabaveh, njut nu gott folk.
Den kvinnan som är kurdisk kommunist och bott i Sveriges årtionden kan knappt Svenska och tänker enbart på sina Kurdiska klaner och är villig att offra Sverige säkerhet för "sitt folk". Nu fick hon smaka på KARMA på riktigt.

Bara att hon säger att hon hoppas på V och MP visar att vi ska vara glada idag.
Citera
2022-06-28, 23:14
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Amineh Kakabaveh, njut nu gott folk.
Den kvinnan som är kurdisk kommunist och bott i Sveriges årtionden kan knappt Svenska och tänker enbart på sina Kurdiska klaner och är villig att offra Sverige säkerhet för "sitt folk". Nu fick hon smaka på KARMA på riktigt.

Så nu ska Amineh ställa Ann linde mot väggen imorgon, på vägen hoppas hon på att få med sig V och MP.

Detta kommer bli underhållande
Citera
2022-06-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det är för mig rimligt om man ska tillhöra en allians.
Vad säger det om en allians om länder har har ett vapenembargo mot varandra?

Det är, enligt mig, rätt beslut.
Ska vi skicka vapen till en islamisk stat som köper olja av Isis, som öser migranter in i Europa.
Som uppmanar jihad i Europa?
Sverige ska inte vara med in någon jävla allians.
Citera
2022-06-28, 23:15
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Så nu ska Amineh ställa Ann linde mot väggen imorgon, på vägen hoppas hon på att få med sig V och MP.

Detta kommer bli underhållande!

V och MP, vilket gäng!

Så sant, detta kan bli kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in