2022-06-28, 22:40
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatGoldRush
Du får tro vad du vill. Nu har ni gjort det möjligt.

Det är lika bra att förklara för era barn att dom måste förbereda sig för militärtjänst.

Risken för krig är ju mindre nu.
Millitärtjänst hade dom rykt på i alla fall.
Nu räcker det med att lägga 2 procent av BNP.
Skulle stå ensamma så som säkerhetshotet ser ut så hade fått lägga minst 4%
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Så länge du skickar dina barn när det smäller.

Ingen fara, Staten kommer se till att dina barn dyker upp!
Jag är lyckligt barnlös, och jag är helt säker på att mina goda grannar gärna skickar sina barn i strid mot Sveriges äldste fiende, den genomvidrige ryssen.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Värre för henne: hon kommer att ha svekdebatter hängande runt sig resten av sitt politiska liv.

Jag håller med om din antydda slutsats: det sätt på vilket Sverige krånglade sig in i NATO var än värre än själva steget i sak. Erdogan har förvisso pissat på den svenska regerigen men han har också grundligt exponerat dess hyckleri och brist på principer. Både för svenska folket och för omvärlden.
Rysstrollet i sitt esse!
Ni kan inte acceptera att Erdogan nu faktiskt är på NATO´s sida och att ni hela tiden har haft fel om att han aldrig kommer tillåta Sverige komma in.

Nu kommer erat fokus istället ligga på att Erdogan "grundligt exponerat dess hyckleri och brist på principer"

Nej, Maggan kommer inte ha svekdebatter hängande runt sig resten av sitt politiska liv.
Citera
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Du får tro vad du vill. Nu har ni gjort det möjligt.

Det är lika bra att förklara för era barn att dom måste förbereda sig för militärtjänst.

Haha, alltså va? Vad gaggar du om? Vilka är ''Ni''? sa precis att jag inte är något Nato fan.

Nu är jag förvisso ingen förälder men jag trodde Försvarmakten var frivilligt? Bygg med lego och gå o lägg dig.
Citera
Medlem
Är inte det roligaste alla kurder och vänsterpartister som är förvånade över att man inte kan lita på Socialdemokraterna? HAHAHA! Vilka idioter!
Citera
2022-06-28, 22:41
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Ojoj nu blir putin till sig nu blir det kaoz
Jag hade betalat bra för att få lyssna på det kommande samtalet mellan Putin och Erdogan.

Väldigt bra.
Citera
2022-06-28, 22:42
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Det är ett halmstrå som vänstertomtar och putinrunkare tar till när de inte har några vettiga argument längre.

Hur många Danska och Norska liv har offrats i några medlemsländers inre konflikter sedan 1949?

Verkar som det...
Precis, A5 har enbart använts en gång o då var det inga soldater från andra länder som behövde ingripa.
Citera
2022-06-28, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Det är ett halmstrå som vänstertomtar och putinrunkare tar till när de inte har några vettiga argument längre.

Hur många Danska och Norska liv har offrats i några medlemsländers inre konflikter sedan 1949?
Själv är jag en person som kan tänka längre än vad näsan räcker och ser vart det brakar.

Jag kommer ligga på en strand någonstans och chilla så det drabbar mig inte personligen. Men dom som har kids borde oroa sig.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ja det återstår att se hur mycket Sverige kommer stå på sig.

Jag tror att det kan öppna dörrar till att Socialdemokraterna kommer bli mer benägna till att utvisa kriminella, alltså inte bara till Turkiet utan generellt.

När Sverige har utvisat allt fler turkar utan att vi svenskar protesterar så är det helt plötsligt inte lika farligt att vara mer generös med utvisningar mot kriminella.

Sen vapenexporten. Den biten tror jag gick helt i favör till Turkiet. Utvisningar tror jag inte mycket på.., det skall överklagas "hit och dit".., ting tar tid.., tar år.., man kopplar in människorättsdomstolen i Haag.., det går tillbaka..., medicinska invändningar, man mjölkar lite till..etc, osv, m.m..

Det tog 10 år + att få terroristen Mullah Krekar utlämnad ifrån Norge, till Italien..
Senast redigerad av Snapcount 2022-06-28 kl. 22:46.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slaiman
Risken för krig är ju mindre nu.
Millitärtjänst hade dom rykt på i alla fall.
Nu räcker det med att lägga 2 procent av BNP.
Skulle stå ensamma så som säkerhetshotet ser ut så hade fått lägga minst 4%
Vi säger så!
Citera
2022-06-28, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag är lyckligt barnlös, och jag är helt säker på att mina goda grannar gärna skickar sina barn i strid mot Sveriges äldste fiende, den genomvidrige ryssen.
Tragiskt. Vilseledda barn som förtjänar ett bättre liv.
Citera
2022-06-28, 22:44
Medlem
Frickys avatar
Förra veckan fick Kakabaveh löfte om fortsatt stöd för kurderna så regeringens budget kunde gå igenom.

Med budgeten igenom så gjorde Maggan en ny deal med Turkiet så Natomedlemskapet kan bli av.

Sitt ner i båten Kakabaveh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in