2022-06-28, 20:08
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Jag jämförde med den som hade reducerat sockerinnehåll.

Heinz OCH reducerat sockerinnehåll? Hellre slutar jag äta ketchup helt och hållet.
Det är ju självmord.
Citera
2022-06-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Haha! Inte för att jag saknar honom du syftar på men det hade varit intressant med en novell om det enda sättet man gör riktig ketchup på.

Ni menar väl inte Paul ?

Jag gjorde ofta egen ketchup förut men nu med barn osv är det Heinz OCH Felix som gäller. Kidsen ska prompt ha Felix, vi vuxna vill ha Heinz !
Citera
2022-06-28, 20:12
Medlem
DoktorNos avatar
Jag tycker att Slotts ketchup är godast men den går ju inte att få tag på i vanliga mataffärer.

En klassisk korvkioskketchup med, i mitt tycke, bättre smak och konsistens än Heinz och Felix.
Citera
2022-06-28, 20:17
Medlem
Med Heinz ser hur mycket det är kvar i flaskan.
Citera
2022-06-28, 20:25
Avslutad
Det är vid det här laget i tråden med en slående tydlighet fastställt att Heinz är det vuxna alternativet medan TS gör bäst i att lämna sandlådan, växa upp och lägga ner bäbisketchup.
Citera
2022-06-28, 20:26
Medlem
R5As avatar
Bästa ketchupen var ju slotts men fan att de plockade bort den.
Citera
2022-06-28, 20:28
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Heinz OCH reducerat sockerinnehåll? Hellre slutar jag äta ketchup helt och hållet.
Det är ju självmord.

Jo, så kan man också uttrycka det.

God mat har hela smakpaletten. Från sött, syrligt,salt och beskt i en och samma . Så en liten sockerbit i form av en redig Ketchupklick på maten lyfter hela anrättningen.

Det är ju därför man käkar inlagd sill. Socker, ättika,salt och den beska smaken i sillen. Annars skulle ingen jävel äta kattmat som dukas fram som delikatess på högtidsdagar
Citera
2022-06-28, 20:40
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag tycker att Slotts ketchup är godast men den går ju inte att få tag på i vanliga mataffärer.

En klassisk korvkioskketchup med, i mitt tycke, bättre smak och konsistens än Heinz och Felix.
Nej vart har slotts tagit vägen? Finns senapen fortfarande? De kändes ju lika stora som Felix förr. Nu kör jag på Felix ketchup och någon variant av Johnnys senap. Vetefan om det är optimalt men klarar mig på det.
Citera
2022-06-28, 20:41
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Den smakar ju bara ättika och socker, knappt någon tomatsmak alls.
Felix är överlägsen. Hur kan någon köpa Heinz?

Felix är konstigt.
Det var krig mellan mig och exet!
Heinz! Man kan ta den med mindre socker också.
Citera
2022-06-28, 20:43
Medlem
VoktorDodkas avatar
Finns inte slotts ketchup längre? Verkar gå att beställa från citygross så då borde den finnas i butik också; https://www.citygross.se/matvaror/skafferiet/kryddor-och-smaksattare/slotts-ketchup-p5081922

Jag vill minnas att det fanns någon ketchup på tub när jag var liten, var det slotts? Det var TOMATketchup.
Citera
2022-06-28, 20:51
Medlem
cerns avatar
Alla bor inte i Sverige och kan köpa Felix.

Ketchup som ketchup, tillhör det onyttiga som man inte vill få i sig för mycket.
Citera
2022-06-28, 20:54
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Den smakar ju bara ättika och socker, knappt någon tomatsmak alls.
Felix är överlägsen. Hur kan någon köpa Heinz?

Tycker tvärtom, det är Felix som smakar socker medans Heiz har mest tomat smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in