2022-06-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Hur ska ni ha det? Var det en träff på ett köpcentrum som hade militär verksamhet, eller var det en träff på ett militärlager bredvid?

Eller snarare: är ryssarnas precisionsvapen så jävla dåliga att de borde skämmas ihjäl, eller är det ren terrorbombning man pysslar med?

Vad jag har förstått så var det en träff på ett militärlager bredvid och så har elden spridit sig till köpcentrumet.

Terrorbombning är vad Ukraina gör mot områden som dom har förlorat och skjuter besinningslöst mot civila byggnader.
Citera
2022-06-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Menar du på riktigt att du tror att det var en militäranläggning när ryssarna själva först sa att det var ett misstag? Varför sa de inte med en gång att det var en militäranläggning tror du?
Kan du länka där dom säger att det var ett misstag?
Citera
2022-06-28, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickyD
Hört talas om BRICS? Det är rätt många länder i Sydamerika som står på Rysslands sida
Så pass. Då kan de få goda råd i hur man defaultar.
Citera
2022-06-28, 18:17
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Hört talas om BRICS? Det är rätt många länder i Sydamerika som står på Rysslands sida
Vilka fler sydamerikanska länder än Brasilien är med i BRICS?
Citera
2022-06-28, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Jag var inte tydlig när jag skrev. Bara Brasilien är med såklart från Sydamerika. Men det finns fler länder i Sydamerika som har goda relationer med Ryssland.
Citera
2022-06-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Vet du vad? Putsa upp dina formuleringar - eller förresten du kan ta dom som dom är - och så skickar du dem till en domstol så får du se om de tar upp dem och väcker åtal. Berätta gärna hur det gick!

Varför bemöter du inte mitt påstående att Ryssland vill dra in Belarus i kriget? Man utnyttjar redan Belarus territorium för angrepp men verkar för att Belarusisk trupp skall gå in i norra Ukraina.

Att sända vapen är inte att eskalera, men att använda andra länders territorium för angrepp är otvivelaktigt det.
Citera
2022-06-28, 18:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror det är bra för Ukrainas stridsmoral att man sätter press och närmar sig Kherson. Kommer man tillräcklig nära tror jag Rysslands försvar där faller ihop.

Absolut och jag tycker Ukraina gör helt rätt med sin taktik nu, slåss som satan där uppe i Donbass och binder ryska trupper helt fast, ryssarna har de flesta av sina styrkor där i öst och det har öppnat upp sydfronten rejält.

Just nu twittras det om att de flesta av de ryska soldater som var kvar i Mauripol skickas mot kherson och Zaphorizia för att täcka upp men frågan är om det räcker för att låsa fronten eller om Ukraina kan fortsätta framåt.

Man ska inte heller förglömma att partisanerna är synnerligen effektiva och starka just i Khersonområdet, en mycket stor hjälp för Ukraina.
Citera
2022-06-28, 18:21
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Du kan inte ha följt ryssarna länge, vad dom varit kända för är att dom ratificerat alla avtal som lagts på bordet men aldrig följt dom. Ett exempel är Östersjöfisket där man hade överenskommelse om maskorna i trålarna, jodå ryssarna hade skrivit under, självklart, fast dom körde med mycket mindre maskor. Ett exempel av många.

Och nu har dom väldigt noggrant på officiella kanaler uttryckt att dom skall starta ett kärnvapenkrig.

Det fetade är ju uppseendeväckande om det stämmer! Det är bara det att jag tror det vore en stor nyhet som knappast undgått mig. Följden blir förstås att det övriga du påstår även det tappar i trovärdighet, även om det är sant.
Senast redigerad av Arnstad 2022-06-28 kl. 18:32.
Citera
2022-06-28, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Varför bemöter du inte mitt påstående att Ryssland vill dra in Belarus i kriget? Man utnyttjar redan Belarus territorium för angrepp men verkar för att Belarusisk trupp skall gå in i norra Ukraina.

Att sända vapen är inte att eskalera, men att använda andra länders territorium för angrepp är otvivelaktigt det.

Vi kan väl börja med att du tar fram underlag för dina belägg. När har Ryssland sagt att dom vill att Belarus ska in och kriga? Länk gärna
Citera
2022-06-28, 18:23
Medlem
Citat:
Inte efter 24/2 -22,,,efter det hatas ryssar av hela världen ,,,ingen (INGEN)hjälpte ryssen vid bankrutten , ingen ville växla in deras rubel ,!!,,,,!!så glöm att BRICS skulle hjälpa ryssen
Citera
2022-06-28, 18:23
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Vad jag har förstått så var det en träff på ett militärlager bredvid och så har elden spridit sig till köpcentrumet.

Terrorbombning är vad Ukraina gör mot områden som dom har förlorat och skjuter besinningslöst mot civila byggnader.

Du har förstått helt fel:

https://mobile.twitter.com/KilledInUkraine/status/1541747747983851523?s=20&t=EilKnM9Jr3LWJaVgmQ896g

Samma med Ukraina skulle terrorbomba ryssar. Rent trams.
Citera
2022-06-28, 18:24
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit

BRICS länderna representeras mer än 3miljarder av jordens befolkning. Men det är fler som vill ansluta till BRICS.

Argentina's President Alberto Fernandez, currently in Europe, has in recent days reiterated his desire for Argentina to join BRICS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in