2022-06-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4december1676
Fortsätt copea din tönt. Lite väl stor skillnad på en dansk generalsekreterare och ett helt jävla land som ska in i alliansen.

Erdogan säger att förhandlingarna inte gett något resultat medan Magdalena som den lilla WEF-horan hon är måste ljuga blint på twitter för att inte göra bort sig inför svenskens ögon.

Du verkar lite arg kamrat!
Citera
2022-06-28, 16:40
Medlem
Erdogan har gradvis konsoliderat sin position sedan han tog över makten i Turkiet för snart 20 år sedan och hans utspel är noga genomtänkta samtidigt som han försöker utnyttja alla internationella händelser till sen egen fördel. Nu sitter han på nyckeln till Sveriges och Finlands Natomedlemskap och den släpper han aldrig ifrån sig utan att få något annat i utbyte.
Citera
2022-06-28, 16:47
Medlem
Jirens avatar
Till en början var jag positivt inställd till Turkiets krav om att Sverige ska förbjuda och utvisa terrorister. ÄNTLIGEN, tänkte jag.

Nu har jag dock läst på om grupperna som Erdogan kallar terrorister. Dessa är ju hjältar! Det finns inga människor på denna Jord som krossat IS och liknande terrorslödder lika hårt som kurderna gjort.

Tydligen så vägrar samtliga av nuvarande Nato-länderna att stämpla de kurdiska grupperna som terrorister. Det är enbart Turkiet som gafflar över detta.

Erdogan kan ju dra åt helvete.
Senast redigerad av Jiren 2022-06-28 kl. 16:51.
Citera
2022-06-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
1. Erdogan och regimen är beredda att hålla ut länge i den här frågan, de nöjer sig inte med ord eller till inte förpliktigande löften utan de vill se handling, hlest lagar och polisiära åtgärder, dessutom mot politiskt aktiva kurder och alla sådana organisationer i Europa generellt. De gör ingen skillnad på personer som faktiskt deltar i väpnad kamp och sådana som helt enkelt deltar i civila kurdiska föreningar, journalister, forskare osv.

2. Turkiet ser PKK/YPG och alla andra ungefär som USA betraktar al-Qaida sedan 2001. Det spelar ingen roll i vilken form någon "har deltagit", och Turkiet vill dessutom att alla sådana personer ska behandlas enligt den turkiska synen på hur man behandlar "terrorister" och "separatister".

3. Landet är inställda på att blockera Sverige och Finland under lång tid ifall vi inte lyder. Man vill statuera exempel.

4. Men det handlar inte bara om Sverige ioch Finland. Mannen var öppen med att Turkiet har en biff med större delen av Europa om det här; man anser att många länder i Europa under lång tid har stött och backat upp kurderna och man vill se en tydlig förändring av detta.

Haha att du fortsätter likställa PKK/YPG med "kurderna". Majoriteten av kurder är emot PKK/YPG. Put it through your head. Oavsett hur mycket du och dina comrades och hevals försöker så kommer denna marxistiska terrororganisation inte få någon makt i mellanöstern.
Citera
2022-06-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoralEW
Haha att du fortsätter likställa PKK/YPG med "kurderna". Majoriteten av kurder är emot PKK/YPG. Put it through your head. Oavsett hur mycket du och dina comrades och hevals försöker så kommer denna marxistiska terrororganisation inte få någon makt i mellanöstern.
Men lägg ner, alla har fattat att du är ett betalt turktroll! :yes;
Citera
2022-06-28, 16:54
Medlem
Citat:

Du kunde inte svara på mina argument och lämnade tråden som en liten chihuahua

Se så schas nu lilla vovve.

Citera
2022-06-28, 16:59
Medlem
Citat:
ahaha njuutttttter av att Erdogan ska visa fingret hela vägen in i sossarnas röv.

Det ska firas med med whisky idag!!!
Citera
2022-06-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoralEW
Du kunde inte svara på mina argument och lämnade tråden som en liten chihuahua

Se så schas nu lilla vovve.

Haha dösnack, jag står inte och gafflar i evighet med en inkrökt femfemma som du.
Citera
2022-06-28, 17:27
Medlem
Citat:
Haha dösnack, jag står inte och gafflar i evighet med en inkrökt femfemma som du.

Haha nejdå du skriver bara kurderna varje gång du nämner PKK/YPG. Inget gafflande alls.
Citera
2022-06-28, 17:44
Medlem
Nästa år går ju Turkiet till val och Erdogan som befinner sig under hård press främst på grund av den ekonomiska utvecklingen kommer sannolikt att försöka spela på mer nationalistiska strängar eftersom han är beroende av MHP för sin politiska position.
Citera
2022-06-28, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nästa år går ju Turkiet till val och Erdogan som befinner sig under hård press främst på grund av den ekonomiska utvecklingen kommer sannolikt att försöka spela på mer nationalistiska strängar eftersom han är beroende av MHP för sin politiska position.

Så länge opinionen inte får fram en stark ledare så kommer dom aldrig vinna, de har förlorat varenda val i 20 år.

Kemal som är CHPs ledare är en pajas lika värdelös som Magdelena.
Citera
2022-06-28, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Till en början var jag positivt inställd till Turkiets krav om att Sverige ska förbjuda och utvisa terrorister. ÄNTLIGEN, tänkte jag.

Nu har jag dock läst på om grupperna som Erdogan kallar terrorister. Dessa är ju hjältar! Det finns inga människor på denna Jord som krossat IS och liknande terrorslödder lika hårt som kurderna gjort.

Tydligen så vägrar samtliga av nuvarande Nato-länderna att stämpla de kurdiska grupperna som terrorister. Det är enbart Turkiet som gafflar över detta.

Erdogan kan ju dra åt helvete.
Bra för dig att du läste på och tog till dig ny information istället för att bara envist tro att det du redan trodde du visste var "sant".

Det är naturligtvis viktigt att inte tro på vad som helst som är nytt för en, men så länge man gör en källkritisk granskning av ny information så skall man inte blunda för att lära om - det är ju så man lär sig mer.

Vilket är naturligt för alla när de är små, men sen blir många tyvärr korkade när de blir äldre och tror att de redan vet allt. Vilket naturligtvis inte är sant - ingen vet allt.

Gällande just den här situationen:

Turkiet och Erdogan låtsas att alla kurder som är motståndare till dem är PKK - bara för att just den organisationen är terrorstämplad sen åratal tillbaka av både USA, EU och Sverige.

Men såväl USA, EU som Sverige har sen länge fattat att Erdogan och Turkiet snackar en massa skit och ingen av oss tänker lämna ut några kurder bara för att han vill kasta dem i fängelse.
Och det är ju så det är - Turkiet har ju aldrig några bevis mot några av de här sk "terroristerna", utan det är bara vad de själva påstår.

Turkiet och Erdogan har i själva verket en önskelista längre än ett girigt barn inför jul på alla kurder de vill ha utlämnade från precis alla demokratier i världen - dit de ofta flytt just för att komma undan Turkiet och Erdogan.

Men ingen demokrati lämnar ut de här personerna, för de är ju inte skyldiga till nåt annat än att Erdogan hatar dem.

Nu ser Erdogan sin chans att pressa ut Sverige - och kanske andra NATO-länder också, bakom kulisserna - genom att blockera Sverige och Finlands inträde i alliansen.

Han är en liten skitdiktator som precis som Putin inte kan stava till demokrati och jag hoppas innerligt att vår regering inte kryper för honom (mer än de redan gjort).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in