Citat:
Ursprungligen postat av
Jiren
Till en början var jag positivt inställd till Turkiets krav om att Sverige ska förbjuda och utvisa terrorister.
ÄNTLIGEN, tänkte jag.
Nu har jag dock läst på om grupperna som Erdogan kallar terrorister. Dessa är ju hjältar! Det finns inga människor på denna Jord som krossat IS och liknande terrorslödder lika hårt som kurderna gjort.
Tydligen så vägrar samtliga av nuvarande Nato-länderna att stämpla de kurdiska grupperna som terrorister. Det är enbart Turkiet som gafflar över detta.
Erdogan kan ju dra åt helvete.
Bra för dig att du läste på och tog till dig ny information istället för att bara envist tro att det du redan trodde du visste var "sant".
Det är naturligtvis viktigt att inte tro på vad som helst som är nytt för en, men så länge man gör en källkritisk granskning av ny information så skall man inte blunda för att lära om - det är ju så man lär sig mer.
Vilket är naturligt för alla när de är små, men sen blir många tyvärr korkade när de blir äldre och tror att de redan vet allt. Vilket naturligtvis inte är sant - ingen vet allt.
Gällande just den här situationen:
Turkiet och Erdogan låtsas att alla kurder som är motståndare till dem är PKK - bara för att just den organisationen är terrorstämplad sen åratal tillbaka av både USA, EU och Sverige.
Men såväl USA, EU som Sverige har sen länge fattat att Erdogan och Turkiet snackar en massa skit och ingen av oss tänker lämna ut några kurder bara för att han vill kasta dem i fängelse.
Och det är ju så det är - Turkiet har ju aldrig några bevis mot några av de här sk "terroristerna", utan det är bara vad de själva påstår.
Turkiet och Erdogan har i själva verket en önskelista längre än ett girigt barn inför jul på alla kurder de vill ha utlämnade från precis alla demokratier i världen - dit de ofta flytt just för att komma undan Turkiet och Erdogan.
Men ingen demokrati lämnar ut de här personerna, för de är ju inte skyldiga till nåt annat än att Erdogan hatar dem.
Nu ser Erdogan sin chans att pressa ut Sverige - och kanske andra NATO-länder också, bakom kulisserna - genom att blockera Sverige och Finlands inträde i alliansen.
Han är en liten skitdiktator som precis som Putin inte kan stava till demokrati och jag hoppas innerligt att vår regering inte kryper för honom (mer än de redan gjort).