Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Jag undrar vem som är löjlig?
Din "sanning" skiljer sig från vad sjukvården, myndigheterna och rättsväsendet bedömt. Det finns flera som skrivit i tråden, som med samma frenesi försöker förvrida, förminska och dumförklara andra skribenter, som av allt att döma haft med mördarLydia att göra, det är de jag tar mig friheten att kalla för din svans, ingen nämnd, ingen glömd.
Ditt sätt att jämföra och dra slutsatser får mig att småle, du förstår nog inte bättre.
Att du försöker förvrida vad jag berättat, anklaga mig för göra fel, som inte påkallar vaktens uppmärksamhet?!
Du vet inte vart jag befann mig i salen.
Du kan inte se det omoraliska i thédrickandet, så kan jag inte hjälpa dig.
Men för gemene man, vett och etikett, uppfostran, så gör man inte så.
Jag har skrivit om mitt samtal med en av utredarna om incidenten och vad han suckandes konstaterade.
Du har i många inlägg hävdat att någonting måste triggat Lydia, att hon hade en psykos, hänvisat till forskningar? 😂😂
Jag väljer att tro på sjukvården.
Mumbo jumbo, biodynamisk odling, alternativmedicin, häxkonster och medicinmän, det får stå för mupparna i J*rna. "Vaccin är farlig, ta dig en hövding istället?"
Lydia var hemlös, med missbruk, hon klarade inte studierna.
Att du inte kan höra hur uppkäftigt och äckligt hon beter sig i ljudfilerna från hennes korsförhör, får stå för dig.
Man blir som man umgås, du bemöter andra skribenter på liknande sätt.
Du tycker synd om Lydias föräldrar, anser att de inte har någonting med det hela att göra!?
Arv, miljö, uppfostran.
De har ju totalt misslyckats, de lät Lydia göra som hon ville, ha pojkvänner vid 13 års ålder, medverka vid rån. Missbruk av allt hon kunde komma över, hon var klient vid mariapol, vid 9 års ålder.
Allt finns dokumenterat i fupen, om du inte tror mig.
Du påstår att andra ljuger, när de berättar om egna erfarenheter an Bartharna...
Exakt vad är det som gör dig allsmäktig? Ditt ord är den enda sanningen?
Endast i ditt huvud och i din svans.
Akta så du inte klämmer svansen. Mjau
Jo Mumsbulle, du är löjlig eftersom du inte kan stå för det du säger.
Jag har fortfarande ingen svans här inne. Du kanske har det och därmed tar för givet att alla andra har det, men så är icke fallet.
Och när du har sagt som du har gjort, att det typ var värsta fikan och te partyt där i rättssalen så är det ju du som säger att ordningsvakten inte gjorde sitt arbete. Antingen det eller har du överdrivit stort. Det kan omöjligt vara båda sakerna.
Omoraliskt? Vad är skillnaden på att dricka vatten, saft, kaffe eller te, för utomstående när som ser någon dricka något alltså? Ingen skillnad alls.
Du vill och försöker hela tiden trycka ner och beskylla alla andra för att de är omoraliska, de är knäppa m.m. Kanske det är du som har det största problemet.
Ja, och det du säger om ditt samtal med utredarna betyder ingenting då du inte kan bevisa det heller. Jag skulle ju lika gärna kunna skriva att jag pratat med domaren och den tyckte att vissa anhöriga på den andra sidan bar sig illa åt. Betyder det då att det är sant? Nej självklart inte!
Jag tror på forskning och vetenskap, ingen annat kan jag be att få tala om för dig.
Lydia hade fått okej av Emil att bo hos honom, därför inte hemlös. Sen när det går upp för honom att hon fortsätter att leta annat boende så blir han inte glad och vill därför ha ut henne. Det var inga problem, hon hade kunnat bo hos andra. Nej, studierna blev lidande den sista tiden, men det har man också sagt innan att hon mådde allt sämre. En del var p.g.a. allt drickande hon och Emil gjorde, en annan orsak var för att hon inte kunde och fick sova ordentligt.
Så jag kommer tillbaka till att det måste ha varit något annat som triggade henne, som gjorde att det slog över.
Jag hör henne i ljudfilerna, och hon är INTE trotsig. Hon blir irriterad, och det är en jäkla skillnad kan jag tala om för dig. Men du antar väl bara då du inte känner henne.
Lydias föräldrar och syskon har inget med detta att göra, vi pratar om en vuxen kvinna, ingen tonåring eller så.
Ja du, min sanning är sanningen, inte en massa skitsnack och förtal. Min sanning är saker som jag vet, som min familj vet, som hennes familj vet, sådant som kan styrkas med fakta och dokument.
Kan nämna att Lydia har under alla år alltid varit reko mot mig och min familj. Har man exempelvis bett henne om något, har hon alltid levererat, aldrig någonsin varit otrevlig, aldrig någonsin lånat, tiggt, frågat om något, så hon har aldrig levt på oss varje fall. Alltid varit 100% ärlig. Och hennes barn är detsamma, extremt duktiga och fina.
Det är ingen fantasi, det är verklighet och så det är!
Du tycks inte tåla det, synd om dig då. Men jag bryr mig inte om du tål eller inte tål det.