2022-06-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Har du lyssnat på rättegången?
Hon erkänner vållande till annans död för att hon var så "oansvarig" och hämtade vapnet.
Hon erkänner inget mer. Men filmen visar ju.
Däremot kommer ju ingen fråga upp hur hon tror att han dött.. Hon erkänner att det är hon på filmen men inte att hon skjutit honom.
Hon laddade vapnet för att "han inte lyssnade" säger hon.

Då är man inte frisk på en fläck och hur många har hon hotat på olika sätt innan kan man undra?
Inlåst ska en sån farlig människa vara.... Länge!!!
Ja, visst skall farliga människor vara inlåsta.
Givetvis som en konsekvens av brott de begått men det finns också en viktig preventiv effekt med inlåsningen och det är ju att samhället slipper dem.

Mördare likt Lydia Barth kan förväntas lugna ned sig ju äldre de blir och det är därför önskvärt att de får sitta inlåsta länge, både för samhällets och för deras egen skull.
Nu blev domen bara 18 år.
Det var synd.
2022-06-28, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
"Hennes erkännande? Hon käftade emot och förnekade, trots överbevisning. Så till den milda grad att det var pinsamt att bevittna".

Jag har ställt frågan till dig ang L.s förnekade i rättegångarna (eftersom du var på plats) att hon var den som orsakade E.s död.

Om så var fallet... vad var L.s förklaring till dödsfallet?

Är hon fälld mot sitt nekande om inblandning?

Ps Mjau på dig också... Ds
Det verkar som att du inte vill ta till dig de rekommendationer du får. Är det nån speciell orsak till att du väljer att inte lyssna på inspelningen?

Du tjatar om erkännande.
Är det inte mer intressant att diskutera yttranden/tecken tydande på ånger hos denna mörderska?

Edit: Jag noterar att du använder ordet "dödsfallet" om mordet. Förstår inte att jag missade det när jag postade. Fetar det nu.
För vad du gör där, Tufsankatt, det är att du framställer Emils död som något mindre hemskt än vad det var.
Det var ett avsiktligt dödande, det var ett mord!
Senast redigerad av Carinah78 2022-06-28 kl. 10:16.
2022-06-28, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad är det du vill att jag ska svara på?
Om du orkar bemöda dig att lyssna på rättegångsinspelningen, så har du svaret.
Hon nekar, hon skulle aaaldrig göra honom illa. Hon "erkänner" vållande..

https://youtu.be/prD6g-JLTGE

Tack för svar på min fråga!
Så hon "erkänner" vållande i rättegångarna, men då så... alltså har hon erkänt vad hon är skyldig till.
2022-06-28, 10:26
Avslutad
Citat:
Tack för svar på min fråga!
Så hon "erkänner" vållande i rättegångarna, men då så... alltså har hon erkänt vad hon är skyldig till.
Varför är du så dryg?
Har du lyssnat på rättegången? Det tar inte lång tid.
Gör det, så kanske du förstår.
Hon erkänner inte alls det hon är dömd till. Hon "erkänner" vållande, hon är dömd för MORD hon hävdar att det var en olyckshändelse.
Förstår du skillnaden?
Lyssna och återkom gärna efter reflektion.
2022-06-28, 10:48
Medlem
Citat:
Varför är du så dryg?
Har du lyssnat på rättegången? Det tar inte lång tid.
Gör det, så kanske du förstår.
Hon erkänner inte alls det hon är dömd till. Hon "erkänner" vållande, hon är dömd för MORD hon hävdar att det var en olyckshändelse.
Förstår du skillnaden?
Lyssna och återkom gärna efter reflektion.

Ett erkännande om vållande är väl ett erkännande om att hon var orsaken till E.s död?

Jag har inte skrivit många inlägg i denna tråd men läst det mesta. Om du läser mina inlägg så har jag haft mina funderingar på hur denna dam med 4 barn haft så dåligt omhändertagande av dessa. Och varför man inte slutar med barnalstrande efter det första barnet eller iaf efter det andra. Barn behöver inte ha nya pappor stup i kvarten, det är bättre att ta ansvaret själv och inte blanda in andra.

L sitter bra där hon är, det är synd om barnen som nog inte kan fatta riktigt vad deras mamma ställt till med.
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-06-28 kl. 10:51.
2022-06-28, 12:16
Avslutad
Citat:
Ett erkännande om vållande är väl ett erkännande om att hon var orsaken till E.s död?

Jag har inte skrivit många inlägg i denna tråd men läst det mesta. Om du läser mina inlägg så har jag haft mina funderingar på hur denna dam med 4 barn haft så dåligt omhändertagande av dessa. Och varför man inte slutar med barnalstrande efter det första barnet eller iaf efter det andra. Barn behöver inte ha nya pappor stup i kvarten, det är bättre att ta ansvaret själv och inte blanda in andra.

L sitter bra där hon är, det är synd om barnen som nog inte kan fatta riktigt vad deras mamma ställt till med.
Det är vad jag själv försöker förstå.
Men som hon beskrivs, kan hon charma och snärja vem hon vill och ta vad hon vill ha. Kvar står sårade lurade män.
Det är lite av en sport för henne.
2022-06-28, 13:35
Medlem
Citat:
Det är vad jag själv försöker förstå.
Men som hon beskrivs, kan hon charma och snärja vem hon vill och ta vad hon vill ha. Kvar står sårade lurade män.
Det är lite av en sport för henne.
Vill på intet vis korrigera dig, men måste bara tillägga att kvar står också hennes fyra barn som nu, om inte förr, tvingats inse att deras mamma inte var nån bullmamma utan en iskall mördarmamma av värsta sort och som inte ens ger uttryck för att ångra dödandet av fyrabarnspappan Emil.

När jag skriver "inte ens ger uttryck för", så menar jag att hon inte ens bryr sig om att försöka spela ångerfull.
I vanliga fall skulle gett ett sånt beteende, alltså att inte hyckla, ett visst gillande.
Men när det nu handlar om Lydia Barth, så kan jag bara skaka på huvudet åt henne.

Måtte Soc begränsa hennes "tillgång" till barnen! De skall inte tvingas till möten med sin mamma sittandes på anstalt och utsättas för mammans manipulationer och krokodiltårar över sig själv.
2022-06-28, 13:46
Medlem
Citat:

Det fetade:
Du försöker blanda bort korten. Varför?

Att Lydia Barth medger ett "vållande" innebär inte alls att hon vidgår själva brottet.
Att Lydia Barth medger att hon vållat Emils död skulle i ett annat sammanhang kunnat betyda att hon medger att hon framfört ett motorfordon i en så hög fart att hon pga den höga farten tappat kontrollen över fordonet och därför voltat och att NN därav avlidit.

Här är det frågan om ett medvetet avfyrande av det gevär hon själv laddat.
Det är värre än ett "vållande".
Kan du förstå det?
2022-06-28, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vill på intet vis korrigera dig, men måste bara tillägga att kvar står också hennes fyra barn som nu, om inte förr, tvingats inse att deras mamma inte var nån bullmamma utan en iskall mördarmamma av värsta sort och som inte ens ger uttryck för att ångra dödandet av fyrabarnspappan Emil.

När jag skriver "inte ens ger uttryck för", så menar jag att hon inte ens bryr sig om att försöka spela ångerfull.
I vanliga fall skulle gett ett sånt beteende, alltså att inte hyckla, ett visst gillande.
Men när det nu handlar om Lydia Barth, så kan jag bara skaka på huvudet åt henne.

Måtte Soc begränsa hennes "tillgång" till barnen! De skall inte tvingas till möten med sin mamma sittandes på anstalt och utsättas för mammans manipulationer och krokodiltårar över sig själv.
Självklart, hennes egna fyra barn har fått lida enormt, även de barn som fått skräcken att ha Lydia som styvmor, pga deras far förhäxats. Det är många barn.

I rätten så visade hon NOLL ånger.
Varken mot Emils barn och familj, sina egna nämnde hon ingen sorg över heller, eftersom exexmaken sopar upp efter henne och har tagit sig an alla barn.

Talesättet har man tagit fan i båten får man ro honom iland också, så han ror...
2022-06-28, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej inget speciellt har hänt, det är nog för att vissa här fullständigt SPYR galla på GM och försöker att plantera in högst tvivelaktiga påståenden/"uppgifter" om henne, helt utan några riktiga bevis, typ kärringskvaller om GMs utseende, plastikoperationer, dålig mamma, m.m.

Sedan var det en mycket dålig FUP, mycket dålig försvarsadvokat, och ett lite väl långt straff (är vi en del som tycker), men det får vi inte tycka för vissa här, för då blir vi påhoppade med okvädningsord och tjafs.

Jämfört med andra mordfall vid samma tid (ex Elin i Höör) så undrar man ju varför denna GM fick längre straff än ex knäppskallen i Höör, som i mitt tycke var mer försvårande.

Citat:
Du jämför mördare och tycker att det gjorts ett dåligt förarbete i Lydia Barths fall.

Jag har blivit kallad mycket otrevligheter av dem i tråden som tycker som dig, när jag berättat vad jag sett och vet om Lydia Barth.

Jag kan med gott samvete berätta att Lydia Barths uppvisning under rättegången är att likställa med Amber Heard vs Johnny Depp.

Två kvinnor som helt samvetslöst ljuger i rätten, trots att dem är överbevisade, bortom rimligt tvivel.
Ändå vägrar inse att felet är deras eget.

Lydia Barth ljög i rätten, så till den milda grad att skammen bredde ut sig som ett täcke i rättssalen.
En önskan om att Lydia skulle be om ursäkt och inte käfta och bitchblicka de efterlevande i rättssalen.
De efterlevandes smärta gick att ta på, kanske därför som Lydia Barths anhöriga dukade upp och drack sin häxbrygd mitt under pågående mordrättegånge, inne i rättssalen, för att fly bort från verkligheten en stund? Vem vet vad som var i termosen?

Gällande "knäppskallen" så skärpte hovrätten hans straff till 18 år.
Högsta domstolen har ansett att det inte finns någonting som kan förändra utfallet och har även i Lydia Barths fall, gått igenom all bevisning och bedömt att det inte ges tillstånd att ompröva hovrättens beslut, som är detsamma som tingsrättens.

Det var en "dålig mycket FUP" tycker du mfl

Lydia Barth ska nog vara glad att det inte grävdes mer i hennes ryggsäck.
Åklagaren besparade polisens resurser och väckte åtal när den otroligt informativa tömningen gjordes av brottsoffrets mobiltelefon.

Lydia Barth och knäppskalken förnekar mord men erkänner vållande...
Bägge två anser att det borde göras en ny RPU eftersom dem vill (vet) att från rättspsyk kommer man ut snabbare om man spelar sina kort rätt..

Hur många tror att Lydia Barth skulle simulera bräcklighet och galenskap om hon skulle få chansen att spela teater under en ny RPU? 🙋‍♂️🙋‍♀️🙋

Lydia Barth har observerats grundligt och hennes tidigare journaler har gåtts igenom och hon är inte sjuk i den bemärkelse att hon begick detta mord under psykisk störning/psykos. Det är uteslutet.

Rättsinstanserna skulle kunnat döma Lydia Barth till livstids fängelse, med den bevisning som finns.
Lydia Barth ska nog vara tacksam för sina 18 år.
Nu har 1 år passerat.

För de som inte hört Lydia så finns hennes "korsförhör" upplagt på tuben
https://youtu.be/FDVCrVrEgsc
https://youtu.be/zunOtWJbA0Q

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har den inte, tyvärr, kanske någon annan, som inte är för upptagen av sig själv?
När man talar om trollen, jag undrar om du har lust att bemöta mina svar gällande dina påståenden?
2022-06-28, 15:12
Medlem
Citat:
Jag undrar vem som är löjlig?

Din "sanning" skiljer sig från vad sjukvården, myndigheterna och rättsväsendet bedömt. Det finns flera som skrivit i tråden, som med samma frenesi försöker förvrida, förminska och dumförklara andra skribenter, som av allt att döma haft med mördarLydia att göra, det är de jag tar mig friheten att kalla för din svans, ingen nämnd, ingen glömd.

Ditt sätt att jämföra och dra slutsatser får mig att småle, du förstår nog inte bättre.
Att du försöker förvrida vad jag berättat, anklaga mig för göra fel, som inte påkallar vaktens uppmärksamhet?!
Du vet inte vart jag befann mig i salen.
Du kan inte se det omoraliska i thédrickandet, så kan jag inte hjälpa dig.
Men för gemene man, vett och etikett, uppfostran, så gör man inte så.
Jag har skrivit om mitt samtal med en av utredarna om incidenten och vad han suckandes konstaterade.

Du har i många inlägg hävdat att någonting måste triggat Lydia, att hon hade en psykos, hänvisat till forskningar? 😂😂
Jag väljer att tro på sjukvården.
Mumbo jumbo, biodynamisk odling, alternativmedicin, häxkonster och medicinmän, det får stå för mupparna i J*rna. "Vaccin är farlig, ta dig en hövding istället?"

Lydia var hemlös, med missbruk, hon klarade inte studierna.
Att du inte kan höra hur uppkäftigt och äckligt hon beter sig i ljudfilerna från hennes korsförhör, får stå för dig.

Man blir som man umgås, du bemöter andra skribenter på liknande sätt.

Du tycker synd om Lydias föräldrar, anser att de inte har någonting med det hela att göra!?

Arv, miljö, uppfostran.
De har ju totalt misslyckats, de lät Lydia göra som hon ville, ha pojkvänner vid 13 års ålder, medverka vid rån. Missbruk av allt hon kunde komma över, hon var klient vid mariapol, vid 9 års ålder.

Allt finns dokumenterat i fupen, om du inte tror mig.

Du påstår att andra ljuger, när de berättar om egna erfarenheter an Bartharna...
Exakt vad är det som gör dig allsmäktig? Ditt ord är den enda sanningen?
Endast i ditt huvud och i din svans.

Akta så du inte klämmer svansen. Mjau

Jo Mumsbulle, du är löjlig eftersom du inte kan stå för det du säger.

Jag har fortfarande ingen svans här inne. Du kanske har det och därmed tar för givet att alla andra har det, men så är icke fallet.
Och när du har sagt som du har gjort, att det typ var värsta fikan och te partyt där i rättssalen så är det ju du som säger att ordningsvakten inte gjorde sitt arbete. Antingen det eller har du överdrivit stort. Det kan omöjligt vara båda sakerna.
Omoraliskt? Vad är skillnaden på att dricka vatten, saft, kaffe eller te, för utomstående när som ser någon dricka något alltså? Ingen skillnad alls.
Du vill och försöker hela tiden trycka ner och beskylla alla andra för att de är omoraliska, de är knäppa m.m. Kanske det är du som har det största problemet.
Ja, och det du säger om ditt samtal med utredarna betyder ingenting då du inte kan bevisa det heller. Jag skulle ju lika gärna kunna skriva att jag pratat med domaren och den tyckte att vissa anhöriga på den andra sidan bar sig illa åt. Betyder det då att det är sant? Nej självklart inte!
Jag tror på forskning och vetenskap, ingen annat kan jag be att få tala om för dig.
Lydia hade fått okej av Emil att bo hos honom, därför inte hemlös. Sen när det går upp för honom att hon fortsätter att leta annat boende så blir han inte glad och vill därför ha ut henne. Det var inga problem, hon hade kunnat bo hos andra. Nej, studierna blev lidande den sista tiden, men det har man också sagt innan att hon mådde allt sämre. En del var p.g.a. allt drickande hon och Emil gjorde, en annan orsak var för att hon inte kunde och fick sova ordentligt.
Så jag kommer tillbaka till att det måste ha varit något annat som triggade henne, som gjorde att det slog över.
Jag hör henne i ljudfilerna, och hon är INTE trotsig. Hon blir irriterad, och det är en jäkla skillnad kan jag tala om för dig. Men du antar väl bara då du inte känner henne.

Lydias föräldrar och syskon har inget med detta att göra, vi pratar om en vuxen kvinna, ingen tonåring eller så.
Ja du, min sanning är sanningen, inte en massa skitsnack och förtal. Min sanning är saker som jag vet, som min familj vet, som hennes familj vet, sådant som kan styrkas med fakta och dokument.
Kan nämna att Lydia har under alla år alltid varit reko mot mig och min familj. Har man exempelvis bett henne om något, har hon alltid levererat, aldrig någonsin varit otrevlig, aldrig någonsin lånat, tiggt, frågat om något, så hon har aldrig levt på oss varje fall. Alltid varit 100% ärlig. Och hennes barn är detsamma, extremt duktiga och fina.
Det är ingen fantasi, det är verklighet och så det är!
Du tycks inte tåla det, synd om dig då. Men jag bryr mig inte om du tål eller inte tål det.
2022-06-28, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Jo Mumsbulle, du är löjlig eftersom du inte kan stå för det du säger.

Jag har fortfarande ingen svans här inne. Du kanske har det och därmed tar för givet att alla andra har det, men så är icke fallet.
Och när du har sagt som du har gjort, att det typ var värsta fikan och te partyt där i rättssalen så är det ju du som säger att ordningsvakten inte gjorde sitt arbete. Antingen det eller har du överdrivit stort. Det kan omöjligt vara båda sakerna.
Omoraliskt? Vad är skillnaden på att dricka vatten, saft, kaffe eller te, för utomstående när som ser någon dricka något alltså? Ingen skillnad alls.
Du vill och försöker hela tiden trycka ner och beskylla alla andra för att de är omoraliska, de är knäppa m.m. Kanske det är du som har det största problemet.
Ja, och det du säger om ditt samtal med utredarna betyder ingenting då du inte kan bevisa det heller. Jag skulle ju lika gärna kunna skriva att jag pratat med domaren och den tyckte att vissa anhöriga på den andra sidan bar sig illa åt. Betyder det då att det är sant? Nej självklart inte!
Jag tror på forskning och vetenskap, ingen annat kan jag be att få tala om för dig.
Lydia hade fått okej av Emil att bo hos honom, därför inte hemlös. Sen när det går upp för honom att hon fortsätter att leta annat boende så blir han inte glad och vill därför ha ut henne. Det var inga problem, hon hade kunnat bo hos andra. Nej, studierna blev lidande den sista tiden, men det har man också sagt innan att hon mådde allt sämre. En del var p.g.a. allt drickande hon och Emil gjorde, en annan orsak var för att hon inte kunde och fick sova ordentligt.
Så jag kommer tillbaka till att det måste ha varit något annat som triggade henne, som gjorde att det slog över.
Jag hör henne i ljudfilerna, och hon är INTE trotsig. Hon blir irriterad, och det är en jäkla skillnad kan jag tala om för dig. Men du antar väl bara då du inte känner henne.

Lydias föräldrar och syskon har inget med detta att göra, vi pratar om en vuxen kvinna, ingen tonåring eller så.
Ja du, min sanning är sanningen, inte en massa skitsnack och förtal. Min sanning är saker som jag vet, som min familj vet, som hennes familj vet, sådant som kan styrkas med fakta och dokument.
Kan nämna att Lydia har under alla år alltid varit reko mot mig och min familj. Har man exempelvis bett henne om något, har hon alltid levererat, aldrig någonsin varit otrevlig, aldrig någonsin lånat, tiggt, frågat om något, så hon har aldrig levt på oss varje fall. Alltid varit 100% ärlig. Och hennes barn är detsamma, extremt duktiga och fina.
Det är ingen fantasi, det är verklighet och så det är!
Du tycks inte tåla det, synd om dig då. Men jag bryr mig inte om du tål eller inte tål det.
Lögn
Om du anser att jag inte är trovärdig, att jag ljuger, hur kommer det sig att du hoppar på mig och försöker trycka ner mig?
Är det kanske för att Du vet att Jag vet?
Du bryr dig inte, eh ok. Vi säger så. Mjau

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in