Citat:
Ursprungligen postat av
EricBe
Bilen brann väl upp? Kulan är såklart lite märklig men det är inte otroligt att gissningarna om dess ursprung är korrekt om den hittas i bagaget i någon halvförkolnad sportbag. Jag förstår dock inte riktigt varför man kastar ur sig att det var en olycka och en teori om något smällt däck.
Troligen eftersom man hittade det smällda däckets slitbana samt delar av hjulhuset på gatan - ungefär där sladdspåren inleddes.
Citat:
Samtidigt har vi explosioner som man hoppar över och lämnar oförklarat. Förhoppningsvis har man inte planerat en betongsarkofag för bilen än. Tycker nog att man åtminstone får ha en förklaring, eller en gissning som förklarar smällarna om man sedan utan några egentliga bevis säger att ett fallerande bildäck är orsaken. När det smäller så dröjer det dessutom 3-4 sekunder innan man hör däcken när bilen går kraftigt i sidled.
Den sista smällen ska alltså vara krocken gissar jag. Eller möjligtvis räcket.
Krocken gissar jag också - har för mig att det gick att höra ett indre ljud strax innan som torde kunna vara räcket -men det var några månader sen jag höll på och lyssnade på den där filen.