Citat:
Ursprungligen postat av
526
Men detta är din definition av vad som avses med fotomodell.
Hon får modelljobb och är fotomodell för flera varumärken. Om jobben bokas genom hennes egen agent eller en agentur - är inte relevant. Hon får betalt för att modella. Punkt.
Nej, det är inte min definition utan vad som traditionellt menas med fotomodell.
Alla som ställer sig framför en kamera och får betalt är inte "fotomodeller". Influencers är inte fotomodeller bara för att de startar egna varumärken och inleder samarbeten. Lika lite som Bosse på "Bosses däckservice" är fotomodell för att han håller upp däck i sina egna annonser (fiktivt exempel). Jag tror inte ens att Bianca själv är korkad nog att kalla sig fotomodell.
Citat:
Ursprungligen postat av
526
Och angående din avundsjuka analys av B som affärskvinna så visst . . . det är andra som gör jobbet, men det hade inte funnits något Caia utan B. Och det är B som är ansiktet utåt och säljer grejen.
Och där kom klyschan om "avundsjuka" också... Nej, jag är inte avundsjuk på en ätstörd, ytlig, korkad, obildad kändisunge som måste köpa sin egen pojkvän och vänner och som endast används som puppet av andra att sko sig på. Det är inget liv jag eftersträvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
526
Jag fattar att hon fått saker serverade, men blir ändå trött på alla som vill sänka ner henne. Det är ett faktum att hon är sjukt snygg och har en vinnande personlighet + känsla för sminkbranschen. Annars hade det inte gått så här långt.
Det finns massor av kändisbarn som fått allt serverat men inte lyckats med någonting.
Så hon har talang.
Vilka är alla dessa kändisbarn som inte lyckats? De flesta som servas verkar också lyckas, inte minst i dagens ytliga samhälle, det krävs inte mycket talang när enfald och narcissism är det som styr.
Det vinnande konceptet här är att man lyckats matcha kändisavkomma och produkt. Bianca gillar smink så smink fick det bli. Ingen svår ekvation direkt.
Har du glömt hur Bianca såg ut innan hon opererade om sig och hade in botox och fillers överallt? Hon är inte någon naturlig skönhet precis:
https://imgur.com/a/AtEEfKY
Nu efter alla ingrepp ser hon mest konstlad och onaturlig ut, det har åldrat henne rejält.
Du kanske är ett barn av din tid och tycker det är snyggt, själv tycker jag att dagens ideal är helt absurda och får folk att se ut som karikatyrer. Det är inte vackert.
Hon hade en viss charm i början och humor, det kan jag ge henne. Dock så har detta alltmer försvunnit då framgången stigit henne åt huvudet och hon har blivit dryg och osympatisk. Därtill enbart jobbig att lyssna på när hon hela tiden pratar om sig själv i tredje person och kör en massa svengelska. Andra negativa sidor med hennes personlighet är det hemska temperamentet som hon har av efter sin pappa Emilio och hur hon även tagit efter honom när det gäller att inte respektera Pernilla. Det verkar även finnas rent bedrägliga tendenser (julkalendern, hur hon "glömmer" ingrepp och påstår att det är produkterna som gör jobbet osv) som också kommer från Ingrosso-sidan.
Så nej, hon har mycket att jobba på Bianca men nån utveckling lär inte hända så länge som hon får allting serverat.