2022-06-26, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Tycker mest synd om alla yngre tjejer som kollar hennes insta och stories, för dom är hon en stor idol och förebild .. en människa som inte är bra på nåt ? hon lever bara på namnet utan det hade hon inte ens klarat av sitta på kassan på ica.. bortskämd skitunge är hon

hur många gånger har hennes kille lämnat henne liksom ? ändå kryper hon tillbaka till honom fattar liksom inte grejen.... mest synd om morsan som får så mycket skit av henne varför är hon inte arg på hennes farsa som kastade ut en gravid mor istället? bästa vore för mänskligheten om hon tog en överdos... psyktjej

Ska tydligen vara duktig på affärer sägs det
Citera
2022-06-26, 18:07
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerboy
Ska tydligen vara duktig på affärer sägs det
Som jag skrev i mitt inlägg på föregående sida så är det inte Bianca som är duktig på affärer utan det är människor omkring henne som har affärssinne och sköter det hela. Bianca är bara ansiktet utåt, en puppet, den man använder sig av för att sälja varorna.
Sen kan hon leka affärskvinna och ta fram sin rosa mapp med "Biancas viktiga papper" och se viktig ut i sina youtube-videos...
Så patetiskt att detta är vad som kan generera framgång i dagens samhälle.
Citera
2022-06-26, 22:50
Avslutad
undra hur många gånger Bianca och Benjamin och pappa Emilio har bråkat? eller vågar inte Bianca och Benjamin börja tjafsa och bråka med han och Ingrosso familjen för det är ju en hel del tjafs med Pernilla och hennes wahlgrens sida för tittade man på wahlgrens avsnitten när Bianca, Benjamin, B,s flickvän, christina, pernilla och hasse tror även att Oliver va med när dom va i italien och Benjamin va rejält otrevlig mot mormor och morfar.
Citera
2022-06-27, 00:11
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsAnkan
undra hur många gånger Bianca och Benjamin och pappa Emilio har bråkat? eller vågar inte Bianca och Benjamin börja tjafsa och bråka med han och Ingrosso familjen för det är ju en hel del tjafs med Pernilla och hennes wahlgrens sida för tittade man på wahlgrens avsnitten när Bianca, Benjamin, B,s flickvän, christina, pernilla och hasse tror även att Oliver va med när dom va i italien och Benjamin va rejält otrevlig mot mormor och morfar.
Ja, Oliver anslöt när de reste med teveteamet till L'Aquila för att se Hans morfars hemstad.

Nej, alla ständiga konflikter - som är på riktigt! till skillnad från Wahlgrens - i Ingrossosläkten väljs noga bort i allas sociala medier-narrativ. Ganska snett för där finns äkta drama och äkta dysfunktionellt beteende att skildra.
Citera
2022-06-27, 00:48
Medlem
Citat:

Alla familjer har nog sina bråk, det är bara så att alla blir inte visad i tv
Citera
2022-06-27, 01:50
Medlem
TompaOs avatar
Intressant när man kollar hennes följar/likes-ratio. 1,3 miljoner följare med 6000-50000 likes per inlägg. Medianvärdet skulle jag säga är omkring 22-24000 per inlägg.

Jämför vi med en annan svensk med 1,3 miljoner följare, Joel Kinnaman, ligger han på 12000-100000 likes där det lägre antalet likes gäller regelrätta reklam/promotion-inlägg. Medianvärdet på regelrätta instagrambilder skulle jag säga är omkring 45-50000 likes dvs dubbelt mot Bianca.

Det är också orimligt att Bianca skulle ha så många följare utomlands där hon praktiskt taget är helt okänd.

Ett stickprov av hennes följare av de 50 man kan se:
briseis2543612 (nytt konto 1 följare)
Hikko_66 (nytt konto 1 följare)
Akiko3401160 (nytt konto 3 följare)
Amyfroes (porrbot 3 följare)

Edit: https://analisa.io/profile/biancaingrosso Biancas like rate: 2,27%

https://analisa.io/profile/joelkinnaman
Joels like rate: 4,3%

Så mina iakttagelser verkar stämma.
Senast redigerad av TompaO 2022-06-27 kl. 02:03.
Citera
2022-06-27, 07:39
Medlem
Citat:

Tror nog de bråkar med Ingrossos också. Skillnaden är väl att de tycker att det är fullt normalt och lägger inte så stor vikt vid det själva. Italienare har generellt ett större temperament än Svenskar.
Själv tycker jag att Ingrosso-familjen verkar mer eller mindre dysfunktionell med alla sina interna konflikter och beteende när någon/något går emot dom. Men som sagt så tror jag att de själva tycker att det är ett väldigt normalt beteende och att det är svenskar som är konstiga och mesiga.

Jag reagerade också på Benjamins beteende i Italien. Tycker inte att det är någon ursäkt egentligen, men han har senare förklarat det med att han egentligen inte ville vara med i programmet men kände sig tvingad. Därför var han sur och irriterad.

OT: Namn och länder ska alltid inledas med stor bokstav.
Senast redigerad av MrsGossip 2022-06-27 kl. 07:45.
Citera
2022-06-27, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Intressant när man kollar hennes följar/likes-ratio. 1,3 miljoner följare med 6000-50000 likes per inlägg. Medianvärdet skulle jag säga är omkring 22-24000 per inlägg.

Jämför vi med en annan svensk med 1,3 miljoner följare, Joel Kinnaman, ligger han på 12000-100000 likes där det lägre antalet likes gäller regelrätta reklam/promotion-inlägg. Medianvärdet på regelrätta instagrambilder skulle jag säga är omkring 45-50000 likes dvs dubbelt mot Bianca.

Det är också orimligt att Bianca skulle ha så många följare utomlands där hon praktiskt taget är helt okänd.

Dina iakttagelser stämmer för allt du gjort är att skriva ner dem. Vad drar du för slutsatser från dina iakttagelser?
Citera
2022-06-27, 10:26
Medlem
JamesTrombleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO

Väldigt enkelt, Bianca lägger i snitt ut 2-3 inlägg om dagen och Joel uppdaterar nån gång i månaden.
Citera
2022-06-27, 12:04
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Bianca är inte någon fotomodell.
Hon "modellar" till sina egna kollektioner och samarbeten.
Det är per definition att vara fotomodell

Citat:
Det är inte samma sak som att ha en karriär som fotomodell.
Jo, det är det. Hon får betalt för att modella.
Citera
2022-06-27, 13:02
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det är per definition att vara fotomodell
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jo, det är det. Hon får betalt för att modella.

Det är inte samma sak som att vara en riktig fotomodell med en karriär inom modebranschen och som är anställd av en agentur.
Det är vad som traditionellt menas med en fotomodell.
Det mesta av Biancas "modellande" är för hennes egna företag, dvs hon betalar sig själv.
Resten är samarbeten.
Hon anlitas inte av modevärlden för att medverka i modereportage, gå visningar eller vara på tidningsomslag.

Med din definition kan en massa influencers som inte ens klarar normala längdkrav för en fotomodell kalla sig det. Eller valfri person som driver eget företag och som syns i sina egna annonser, är den personen också "fotomodell"?
Skrattretande.
Citera
2022-06-27, 13:12
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är inte samma sak som att vara en riktig fotomodell med en karriär inom modebranschen och som är anställd av en agentur.
Det är vad som traditionellt menas med en fotomodell.
Det mesta av Biancas "modellande" är för hennes egna företag, dvs hon betalar sig själv.
Resten är samarbeten.
Hon anlitas inte av modevärlden för att medverka i modereportage, gå visningar eller vara på tidningsomslag.

Med din definition kan en massa influencers som inte ens klarar normala längdkrav för en fotomodell kalla sig det. Eller valfri person som driver eget företag och som syns i sina egna annonser, är den personen också "fotomodell"?
Skrattretande.

Samarbeten är ett annat namn för reklam. Hon får betalt för att modella för kunder.
Hennes manager/agent är per definition en agentur.

Om hon skulle ställa sig till förfogande för en annan agentur skulle hon få massa jobb . . . om det är det du hänger upp dig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in