2022-06-28, 05:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Och Rysslands fantastiska militära och civila flygindustri har likviderats och slagits ihop till en enhet, enligt Putin för att göra den starkare. Sanningen är att Venezuela, Centralafrikanska republiken, Kuba, Eritrea och Nordkorea har lagt dåligt med ordrar så att dom inte får in några pengar och Putins kassa räcker tydligen inte till.
Nu är det slut med framgångarna!

Sergej Shojgu et consortes planerar redan att ta Putin av daga:

”Plötsligt är han död” – Så kan Putin lönnmördas

https://www.expressen.se/nyheter/plotsligt-ar-han-dod-sa-kan-putin-lonnmordas/
Citera
2022-06-28, 05:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Men det är ju så att Ukraina har 40 miljoner invånare och Ryssland har 140 miljoner så om det faktiskt fortfarande finns ett Ukraina kvar efter kriget så skulle det kunna ses som en framgång.
Du tror som jag att något Ukraina kommer inte att existera när allt är över, eller?

Det är nog så tyvärr!
Citera
2022-06-28, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nu är det slut med framgångarna!

Sergej Shojgu et consortes planerar redan att ta Putin av daga:

”Plötsligt är han död” – Så kan Putin lönnmördas

https://www.expressen.se/nyheter/plotsligt-ar-han-dod-sa-kan-putin-lonnmordas/
Minsann, intervju med en officer från CIA där han berättar om sina fantasier om vad som stundar i Kreml - och de säljs in som initierade analyser. Vilken höjdare!

Expressen är verkligen Sveriges svar på The Sun och Daily Mail, det har jag sagt i tjugo år...
Citera
2022-06-28, 05:38
Medlem
Citat:
Varifrån hörde du det?

Tror det syftas på detta:
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/ur7uv9/brutal_honesty_retired_russian_colonel_and/
Citera
2022-06-28, 07:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Har du missat detta alltså? Märkligt. Du ser ju hur aggressiv programledarinnan är, och dagen efter rättade han in sig i ledet igen. Sannolikt efter påtryckningar. Trodde du hade koll.
Försök att debattera Ryssland att de har faktiskt har en del anspråk när det gäller säkerhet i svensk TV. Du kommer inte ens så långt. Det utan att vi har förklarat krig eller leder någon SMO någonstans.

Och varför får vi höra från ukrainska POW:s att Ukraina intagit städer i Ryssland? Du får inte tala om ukrainska förluster och videor från attacker är hårt pixlade. Dessutom är oppositionen förbjuden. Nio partier har fått sina tillgångar beslagtagna och oppositionella jagas och fängslas samt ibland mördas på öppen gata.

Hursomhelst, Kreml har aldrig någonsin talat om någon tidsplan. Sådana uppgifter är föreställningar hos framförallt väst om hur krig förs.
Citera
2022-06-28, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag såg bara kommatecken och inte det övriga.
Putin gjorde rätt som drog en linje mot NATO.
Europa är i mer trubbel än Ryssland.
Det är bara i väst som man är upprörd. I resten av världen är man mer sansade och ser hur Europa eldar på kriget.
Västs har redan förstört sin ställning i världen.
Nu tar Asien över tillsammans med Ryssland. Europa är ett sjunkande skepp och EU kommer vara historia.
,,,,,OJOJOJ, Ryssland i statsbankrutt, och du oroar dig för Europa ? Såg igår att det var larmanordningar på smörpaketen i Ryssland !!(sådana som vi i väst har på dyr elektronik),,,,,du har nog mer jordnära basala problem att ta hand om innan du funderar på världsekonomin .vad får du gör dina rubel ? Är du nöjd?
Citera
2022-06-28, 07:41
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Du tror som jag att något Ukraina kommer inte att existera när allt är över, eller?

Det är nog så tyvärr!

Planen är att ta så mycket land som möjligt. Blev bara jobbigare än tänkt.
Citera
2022-06-28, 07:42
Moderator
-Info-s avatar
Macron verkar vara lite trög, men till slut insåg även han det som de flesta redan insåg vid krigets första dag:

Citat:
Och det leder till det som egentligen är den stora nyheten i den här historien: att Frankrikes president till slut verkar ha tappat tron på att dialog är en framkomlig väg med Vladimir Putin.

– Jag trodde att det skulle gå att hitta en utväg genom att bygga förtroende och intellektuella samtal, erkänner Macron på tåget till Kiev.

https://www.dn.se/varlden/erik-de-la-reguera-macrons-samtal-med-putin-avslojas-i-ny-dokumentar/

Det är meningslöst att prata med Putin. Han bara driver med en. Och ljuger för en.

Vändningen för Macron verkar ha kommit i samband med de ryska massmorden i Butja:

Citat:
Enligt Macron själv blev vändpunkten för honom den ryska massakern i Butja.

Intressant (och lustigt) är dock vad Putin säger för att övertyga Macron att man kan lita på honom:

Citat:
– För att inte dölja något för dig, vill jag berätta att jag hade lust att spela ishockey och talar med dig från hockeyarenan just nu. Jag ska ringa mina rådgivare nu, säger Vladimir Putin innan samtalet avslutas.

Vid det laget vet Putin sannolikt att invasionen ska inledas fyra dagar senare.
Citera
2022-06-28, 08:00
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Men det är ju så att Ukraina har 40 miljoner invånare och Ryssland har 140 miljoner så om det faktiskt fortfarande finns ett Ukraina kvar efter kriget så skulle det kunna ses som en framgång.
Citat:

Det är nog så tyvärr!
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Planen är att ta så mycket land som möjligt. Blev bara jobbigare än tänkt.

Ryssland har erövrat 230 kvadratkilometer yta på 30 dagar:

https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/

Enligt SVT så kontrollerar Ryssland 129 970 kvadratkilometer av Ukrainas yta (och då är även de ytor inräknade som Ryssland stal före invasionen 2022). Då Ukrainas yta är 603 700 kvadratkilometer (källa) så återstår alltså 473 730 kvadratkilometer att erövra. Med nuvarande takt, 230 kvadratkilometer per månad, så kommer det att ta 2060 månader, dvs 172 år, att erövra hela Ukraina.
Citera
2022-06-28, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Minsann, intervju med en officer från CIA där han berättar om sina fantasier om vad som stundar i Kreml - och de säljs in som initierade analyser. Vilken höjdare!

Expressen är verkligen Sveriges svar på The Sun och Daily Mail, det har jag sagt i tjugo år...

Grejen är ju att Putin verkligen tror på det. Dvs att risken är att han ska lönnmördas. Sen misstänker jag att CIA släpper information för att göra Putin hans kompisar ännu mer paranoida. Om det finns en verklig risk eller om den bara finns i Putins huvud vet jag inte.
Citera
2022-06-28, 08:17
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Du får nog läsa på varför Putin gick in i Ukraina. Testa wikipedia.
Det är redan helt uppenbart.
Lebensraum.
Om du tror på förklaringarna om NATO och nazistjudar är du oerhört lättlurad.
Citera
2022-06-28, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ryssland har erövrat 230 kvadratkilometer yta på 30 dagar:

https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/

Enligt SVT så kontrollerar Ryssland 129 970 kvadratkilometer av Ukrainas yta (och då är även de ytor inräknade som Ryssland stal före invasionen 2022). Då Ukrainas yta är 603 700 kvadratkilometer (källa) så återstår alltså 473 730 kvadratkilometer att erövra. Med nuvarande takt, 230 kvadratkilometer per månad, så kommer det att ta 2060 månader, dvs 172 år, att erövra hela Ukraina.

Jo men det "går framåt" tycker rysstrollen. Då vinner väl Ryssland?

Största problemet Ryssland har är hur de ska få till fred eftersom de har mycket lite att förhandla med.
De kan sluta ta 230km2 i månaden men då måste de nog först göra troligt att de kan förutsätta med det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in