2022-06-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vet inte om det har tagits upp ikvæll men..

Ryssarna hade valet att slå till mot køpcentret nattetid, eller på en søndag tex.., før att undvika civila offer. Man gjorde inte det..
Nu var det inte köpcentret de slog till mot utan en militär verkstad som låg bredvid…
De behövde väl smida medan järnet var varmt…
Ukrainarna förlorade säkert värdefull utrustning och kapacitet, men fegt av dom att som vanligt ljuga om hur oskyldiga alla områden som beskjuts eller bombas är…
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ryssarna hade valet att slå till mot køpcentret nattetid, eller på en søndag tex.., før att undvika civila offer. Man gjorde inte det..

Jag tror det är en stor risk att ryssarna bara missar det de skall skjuta på. Dessa gamla medeldistansrobotar tog Sovjet fram för att skjuta kärnvapen med. Då är inte träffsäkerheten lika viktig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Jag håller med. Vad anställda på ryska ambassaden och svenska psykfall skriver i tråden påverkar varken krigsutgången eller svenska opinionen. Deras shit-postande är ju bara kontraproduktivt, dock kan vi inte förvänta oss något sofistikerat från svagbegåvade proryss-avskum. Faktum är att kostnaden för kriget ligger på en mycket låg nivå, billigt krig och win-win för USA. Om vi antar att det blir ett kort krig på 2-3 år så har ryssland backat några decennier, ett medellångt krig på 5-10 år och ryssland är utslaget för alltid.

Om vi antar att en "specialoperation" gick enligt plan så hade knappt någon ens pratat om SMO i rysk stats-TV. I och med att ADHD-ryssarna hotar med kärnvapen varje kväll tyder på att specialoperationen går riktigt illa. Bara att komma på tanken att hota med kärnvapen pga en SMO är helt retardet.
Mycket bra och koncist förklarat. Sådan är sanningen OAVSETT vad någon vill eller drömmer om.
Citera
2022-06-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det där säger ju inte det du påstod.

Inte exakt, men big deal. Men en tredjedel av deras javelins har man skickat, och det kommer att ta 32 månader att bygga nya. Nu kräver man mera vapen. Man håller på att holka ur även usa's lager av vapen.
Citera
2022-06-27, 22:16
Medlem
Sabbotagen i ryssland ökar med hjälp av
MI5 OCH SVENSKA MILITÄRA SÄKERHETSTJÄNSTEN.Jag spår ett inbördeskrig i ryssland inom 4 månader.
Dom stackars ryssarna skyller på elfel och andra lögner. Stort tack till alla ryssar som hjälper till. INTE MINST DEN RYSKA SÄKERHETSTJÄNSTEN.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Jag håller med. Vad anställda på ryska ambassaden och svenska psykfall skriver i tråden påverkar varken krigsutgången eller svenska opinionen. Deras shit-postande är ju bara kontraproduktivt, dock kan vi inte förvänta oss något sofistikerat från svagbegåvade proryss-avskum. Faktum är att kostnaden för kriget ligger på en mycket låg nivå, billigt krig och win-win för USA. Om vi antar att det blir ett kort krig på 2-3 år så har ryssland backat några decennier, ett medellångt krig på 5-10 år och ryssland är utslaget för alltid.

Ja detta är ett extremt billigt krig för USA. De använder all sin gamla materiel, de slipper skicka en enda egen soldat och på kuppen krossar de hela ryska armén. Det var dyrare att strida mot några fåraherdar i Afghanistan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.newsweek.com/putin-ally-first-city-russia-strike-world-war-3-ukraine-1719157

Tomma hot eller vad?

Det är för att trumfa in i gemene lågpresterande ryssens klena hjärna att dom är en supermakt.
Ingen säger ju emot = total rysk sanning.
Citera
2022-06-27, 22:17
Medlem
Citat:

Nej, de gjorde ju inte det.....valet. Som vi sett och kommer få se flera gånger om. Inget annat än ren skär terrorism utan belägg
Citera
2022-06-27, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Nej min vän, jag förstår mycket mer än du vill att jag skall göra.
Nej det gör du ju bevisligen inte eftersom du trodde att jag påstod att det var ryssarna som skulle stämma…
Citera
2022-06-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Där lajvade de bara. Vänta bara till kärnvapnen åker fram .

Då blir det inte roligt för någon sida..
Citera
2022-06-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det gör du ju bevisligen inte eftersom du trodde att jag påstod att det var ryssarna som skulle stämma…
Eftersom att du precis som ALLTID undviker att förklara dina påståenden och sak, så var så ödmjuk att förtälj oss om vem det var som skulle "stämma" vem då? Tack på förhand, och ser fram emot din förklaring
Citera
2022-06-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja detta är ett extremt billigt krig för USA. De använder all sin gamla materiel, de slipper skicka en enda egen soldat och på kuppen krossar de hela ryska armén.
USA har nog skickat in en hel del soldater redan med täckmanteln att de är Ukrainafödda och någon risk att hela ryska armen skulle krossas av Ukrainarna med hjälp av Nato/USA/CIA existerar inte…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in