2022-06-27, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
När man ändå är ett stort djävla svin som hänsynslöst dödar civila så varför inte passa på när de stackars byborna måste hämta vatten från en tankbil.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1541497377659420673

Som sagt, det kommer att bli trångt på de anklagades bänk i Haag.

Varken usa ryssland eller kina har erkänt den domstolen, usa har gett militären fria händer att med alla medel frita amerikanska soldater som blir åtalade i haag. så lägg ner haag tramset
Citera
2022-06-27, 21:59
Medlem
Citat:
Flera verksamma och tidigare säkerhetschefer spår att den ryska diktatorn Vladimir Putins dagar vid makten kan vara räknade.

Enligt tidigare CIA-chefen Daniel Hoffman ligger ett lönnmord närmast till hands.

– Plötsligt är han död, hävdar han i en intervju med*Daily Beast

https://www.expressen.se/nyheter/plotsligt-ar-han-dod-sa-kan-putin-lonnmordas/

Ta mig fan det bästa jag läst ikväll!
Citera
2022-06-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Usa har ju slut på javelins. Ukraina kräver enorma mängder vapen hela tiden, men rysslans tycks spåra leveranserna och bomba det mästa.
Nej. USA (som det skrivs) har inte slut på Javelins (som det skrivs). Varför har du fått för dig det?

Utöver din oförmåga att uttrycka dig i skrift, vilka andra svårigheter har du i livet?
Citera
2022-06-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Du förstår fortfarande inte det simplaste utav ting? I så fall, tillåt mig förklara med en enkel rad - Ryssland kan inte stämma NÅGON,
Det är du som, som vanligt inte förstår jag pratade om de finansinstitut som Ryssland är skyldig pengar…
Men Ryssland kan såklart stämma vem och vad som helst…
Citera
2022-06-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Underligt då att Stollenberg ändå vill tiodubbla Natos väpnade styrkor! Hänger inte riktigt ihop…
Stollenberg???
Har han bytt namn nu?
Citera
2022-06-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej. USA (som det skrivs) har inte slut på Javelins (som det skrivs). Varför har du fått för dig det?

Utöver din oförmåga att uttrycka dig i skrift, vilka andra svårigheter har du i livet?

Varför är ni så volatila i denna tråden? Jag har läst det här bla.

https://www.jpost.com/international/article-705893
Citera
2022-06-27, 22:08
Medlem
Snapcounts avatar
Vet inte om det har tagits upp ikvæll men..

Ryssarna hade valet att slå till mot køpcentret nattetid, eller på en søndag tex.., før att undvika civila offer. Man gjorde inte det..
Citera
2022-06-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är du som, som vanligt inte förstår jag pratade om de finansinstitut som Ryssland är skyldig pengar…
Men Ryssland kan såklart stämma vem och vad som helst…
Nej min vän, jag förstår mycket mer än du vill att jag skall göra. Så, snälla, lägg av med dina dileriums här, eller åtminstone ge oss lite fakta på VARFÖR det är som du sitter och hävdar som en papegoja
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Varför är ni så volatila i denna tråden? Jag har läst det här bla.

https://www.jpost.com/international/article-705893
Det där säger ju inte det du påstod.
Citera
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Ändå skönt att man i det riktiga livet i Sverige inte stött på en enda ryssympatör. Fascinerande ändå att Ryssen tycker detta forum är så viktigt att de lägger ner tiden här istället för att slåss i Ukraina men det är klart, det kanske bara är halta och lytta de sätter in här.

Jag håller med. Vad anställda på ryska ambassaden och svenska psykfall skriver i tråden påverkar varken krigsutgången eller svenska opinionen. Deras shit-postande är ju bara kontraproduktivt, dock kan vi inte förvänta oss något sofistikerat från svagbegåvade proryss-avskum. Faktum är att kostnaden för kriget ligger på en mycket låg nivå, billigt krig och win-win för USA. Om vi antar att det blir ett kort krig på 2-3 år så har ryssland backat några decennier, ett medellångt krig på 5-10 år och ryssland är utslaget för alltid.

Om vi antar att en "specialoperation" gick enligt plan så hade knappt någon ens pratat om SMO i rysk stats-TV. I och med att ADHD-ryssarna hotar med kärnvapen varje kväll tyder på att specialoperationen går riktigt illa. Bara att komma på tanken att hota med kärnvapen pga en SMO är helt retardet.
Citera
2022-06-27, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Och det hade lyckats tror jag. Och ryssarna hade fått stå inför fait accompli. Det hade liksom inte varit meningsfullt att ta tillbaka områdena. Det hade lett till en allvarlig politisk kris i Ryssland.

Ja det hade ju varit något, att ett demokratiskt styre skulle ha upprättats i Ryssland, då hade dom kanske börjat kravla sig uppåt på välståndsligan. Dom kunde kanske legat i topp med rika afrikanska länder.
Citera
2022-06-27, 22:13
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jr.Soprano
Varje död ukrainare är en tragedi, varje död ryss är en anledning att öppna en flaska champagne. NATO borde göra om Moskva till ett grustag. Endast så kan man garantera en rättvis, stabil och långvarig fred och ett fortsatt fritt Europa.[/QUOT]
Jag skulle föredra ett fritt Europa inklusive Ryssland. Om det skulle uppstå ett folktomt utrymme öster om EU ser jag uppbar risk för att hundratals miljoner människor från länder längre söderut flyttade in och sedan behöver utökat livsrum västerut.

Kanske skulle det sluta för européerna som det slutade för Nordamerikas indianer på 1800 talet när européerna förökade sig kraftigt och hade behov av större livsrum. De slutade med att den kontinent som tidigare varit indianernas blev en kontinent för européer.

Kommer ett långt och blodigt krig mellan Ryssland och EU sluta med att hela Europa döps om till Kalifatet Europa? Och muslimer på semester i före detta Sverige planerar in besök på fäboden i Dalarna där de sista överlevande från landets ursprungsbefolkning visar hur man levde fäbodliv här på 1800 talet?
Senast redigerad av Goulburn 2022-06-27 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in