2022-06-27, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Og det tre dager lange avhøret av Hagen er direkte pinlig.

Reidun Karoliussen er direkte motbydelig.

Hagen skjønner sånn halvveis at han er mistenkt.

Han burde bedt om å få en advokat, men han vet at han er uskyldig og forstår ikke at han tråkler seg inn i politiets nett.

Særlig fordi politiet tolker det at han surrer med når han ringte hvem, hva han gjorde i hvilken rekkefølge på jobben og hvilken vei han kjørte hjem som tegn på at han er skyldig.

Dessuten er TH irritert på politiet, de har ikke lyttet til hans teorier i det hele tatt. Og han mener dessuten at de juger om hvordan han oppførte seg da han møtte dem på bensinstasjonen og om at Abrahamsen ikke har fått innsyn i saken.

For meg er disse avhørene nærmest for overtramp å regne.

TH skulle ikke blitt utsatt for disse avhørene uten at han hadde en advokat tilstede.

Det er krystallklart at dersom noen innkalles til avhør og etterforskningen er konkret rettet mot vedkommende, er vedkommende å anse som mistenkt.

I disse avhørene later politiet som om TH er fornærmet, men etterforskningen er rettet mot ham.

Er virkelig avhørene tilgjengelig? VG sammendraget og Krimpodden episoden har vi fått med oss, det var allerede mye… men er også selve avhøret ute?
Citera
2022-06-27, 10:43
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det stemmer ikke. Den hemmelige etterforskningen av TH startet i juni 2019. Forhørene med Reidun Karoliussen foregikk i februar 2019.

Det er ganske informativt å lese forhørene. Den mannen vi møter er helt opplagt en mann som ikke forstår sitt eget beste. Og i hvert fall ikke en kaldt beregnende sylskarp psykopat som er i stand til å begå den perfekte forbrytelse.

Jeg forstår ikke hvorfor ikke politiet ser dette, og jeg finner ingen annen forklaring enn at politiet er dumme.

Det er derfor jeg kaller dem Idiotiet.

Sier meg lite. Hvis du har tilgang på avhørene, så kan du legge dem ut her. Først da kan jeg gi noen kommentar. Frem til da tar jeg deg med en klype salt.
Du kaller alle i politiet for idioter, og med det så kaller du også indirekte Holden for en idiot, siden han også har vært i politiet. Det blir umulig å ta deg seriøst når du kommer med slike uttalelser, det må du også kunne forstå.
Citera
2022-06-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Sier meg lite. Hvis du har tilgang på avhørene, så kan du legge dem ut her. Først da kan jeg gi noen kommentar. Frem til da tar jeg deg med en klype salt.
Du kaller alle i politiet for idioter, og med det så kaller du også indirekte Holden for en idiot, siden han også har vært i politiet. Det blir umulig å ta deg seriøst når du kommer med slike uttalelser, det må du også kunne forstå.

Om DE SISTE AVHØRENE.

– Dette har jeg svart på 200 ganger før, utbryter Tom Hagen.

Over tre dager blir han spurt ut om konflikter i ekteskapet, vold, økonomi – og en planlagt ferie til Gran Canaria.

Politiet offentliggjør vanligvis ikke avhør til offentligheten.

https://www.vg.no/nyheter/i/yRgBJg/de-siste-avhoerene
Senast redigerad av Braskamin58 2022-06-27 kl. 13:08.
Citera
2022-06-27, 13:14
Medlem
Info om avhør med Reidun Karoliussen er også under: TRE DAGAR AV GRÄL
8–10 april 2019
(Fra den svenske E-bok)
Norsk E-bok er også tilgjengelig så klart🐾.
Senast redigerad av Ittno 2022-06-27 kl. 13:20.
Citera
2022-06-27, 14:13
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Det stemmer ikke. Den hemmelige etterforskningen av TH startet i juni 2019. Forhørene med Reidun Karoliussen foregikk i februar 2019.

Det er ganske informativt å lese forhørene. Den mannen vi møter er helt opplagt en mann som ikke forstår sitt eget beste. Og i hvert fall ikke en kaldt beregnende sylskarp psykopat som er i stand til å begå den perfekte forbrytelse.

Jeg forstår ikke hvorfor ikke politiet ser dette, og jeg finner ingen annen forklaring enn at politiet er dumme.

det er jo TH som er offeret i denne saken, dakkar
Citera
2022-06-27, 18:02
Medlem
Citat:

Jeg forstår ikke hvorfor ikke politiet ser dette,
Enig i det fetade.
Det har vært skrevet at TH har forklart seg motstridende om flere ting. Hvis dette stemmer; hvorfor skulle han forklare seg motstridende hvis han var en løgner?
En ting som er typisk for mange løgnere, er at de pugger de løgnene som de skal si og de passer på å si de samme svarene hver gang de blir stilt de samme spørsmålene.

Og det som kalles motstridende forklaringer, kan kanskje skyldes feks at personen i nyere avhør har:
1. kommet på flere detaljer som han ikke husket i de første avhørene,
2. formulert seg på en annen måte (som blir tolket av avhører til å bety noe helt annet enn det vedkommende sa i tidligere avhør).

Og vedkommende kan kanskje faktisk ha husket feil og derfor svart feil i noen av de tidligere avhørene.

Stress kan vel også forårsake konsentrasjonsproblemer hos mange. Og jeg vil tro at mange synes at det er stressende å være i en avhørssituasjon.

Feiltolkninger og misforståelser skjer nok ganske ofte mellom mennesker.
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-27 kl. 18:25.
Citera
2022-06-27, 18:53
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig i det fetade.
Det har vært skrevet at TH har forklart seg motstridende om flere ting. Hvis dette stemmer; hvorfor skulle han forklare seg motstridende hvis han var en løgner?
En ting som er typisk for mange løgnere, er at de pugger de løgnene som de skal si og de passer på å si de samme svarene hver gang de blir stilt de samme spørsmålene.

Og det som kalles motstridende forklaringer, kan kanskje skyldes feks at personen i nyere avhør har:
2. formulert seg på en annen måte (som blir tolket av avhører til å bety noe helt annet enn det vedkommende sa i tidligere avhør).

Og vedkommende kan kanskje faktisk ha husket feil og derfor svart feil i noen av de tidligere avhørene.

Stress kan vel også forårsake konsentrasjonsproblemer hos mange. Og jeg vil tro at mange synes at det er stressende å være i en avhørssituasjon.

Å komme på nye detaljer er ikke det samme som å forklare seg motstridende.
Det er vel heller ikke stressende å være i avhør, så lenge man har rent mel i posen?
Å pugge en løgn kan alle gjøre. Det er når man blir kryssforhørt at det blir vanskelig å holde tunga rett i munnen. Når politiet egentlig stiller samme spørsmålet, men fra en annen vinkel, og ser om de får samme svar. Det fine med disse avhørene er at alt er på lydopptak, så da får man jo klarhet i evt misforståelser.
TH sa bl.a. at de aldri hadde diskutert skilsmisse. Men så dukker det jo opp da det ene og det andre.
Citera
2022-06-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Å pugge en løgn kan alle gjøre. Det er når man blir kryssforhørt at det blir vanskelig å holde tunga rett i munnen. Når politiet egentlig stiller samme spørsmålet, men fra en annen vinkel, og ser om de får samme svar. Det fine med disse avhørene er at alt er på lydopptak, så da får man jo klarhet i evt misforståelser.

Bra länk om korsförhör

En mästare på korsförhör

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2010/Nr-9-2010-Argang-76/En-mastare-pa-korsforhor/
Citera
2022-06-27, 19:35
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg tror det er fordi TH sannsynligvis manipulerer politiet

Les forhørene: Ingen manipulator ville oppført seg så klønete.
Citera
2022-06-27, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig i det fetade.

Politiet har en klar og tydelig oversikt over hva som har foregått i denne saken. De vet allerede mye, og de gir seg ikke før alle brikkene i puslespillet er på plass, slik at tiltale kan tas ut. Når det gjelder TH sine løgner, hukommelsessvikt og mentale ubalanse under de innledende forhørene, er dette rimelig unormalt for en mann i hans posisjon og stilling. Det er ikke mye analytisk, hjelpsomt og sammenhengende i det han sier, noe som tyder på at han rett og slett dikter og lyver for å redde seg selv. Det hele kulminerer med at TH, sammen med alle sine 3 barn, nekter å la seg avhøre for å hjelpe til med å oppklare forsvinningen/drapet på sin elskede kone og mor. En helt absurd situasjon, som får meg til å slå fast følgende: Den som forteller sannheten, har ingen ting å frykte. Hvis man da ikke er skyldig selvsagt🧐
Citera
2022-06-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Den som forteller sannheten, har ingen ting å frykte. Hvis man da ikke er skyldig selvsagt🧐
Fetad: Som oftest stemmer kanskje dette. Men det kan være mer enn bare litt ubehagelig å erfare at omtrent alt man sier og gjør blir mistenkeliggjort fordi noen har bestemt seg for at man er skyldig når man ikke er skyldig...
Citera
2022-06-27, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Politiet har en klar og tydelig oversikt over hva som har foregått i denne saken. De vet allerede mye, og de gir seg ikke før alle brikkene i puslespillet er på plass, slik at tiltale kan tas ut. Når det gjelder TH sine løgner, hukommelsessvikt og mentale ubalanse under de innledende forhørene, er dette rimelig unormalt for en mann i hans posisjon og stilling. Det er ikke mye analytisk, hjelpsomt og sammenhengende i det han sier, noe som tyder på at han rett og slett dikter og lyver for å redde seg selv. Det hele kulminerer med at TH, sammen med alle sine 3 barn, nekter å la seg avhøre for å hjelpe til med å oppklare forsvinningen/drapet på sin elskede kone og mor. En helt absurd situasjon, som får meg til å slå fast følgende: Den som forteller sannheten, har ingen ting å frykte. Hvis man da ikke er skyldig selvsagt🧐
Både TH og barna har vært i mange avhør. De har altså forklart seg. Det var den hemmelige overvåkningen/siktelsen, som gjorde at politiet ikke kunne gjennomføre flere avhør av TH (fordi det ikke er lov). Istedet ba politiet TH skrive sine tanker om hva han trodde kunne ha skjedd med AEH, og sende dette dokumentet til politiet. Som vi vet ble dokumentet totalt 8 sider.

Når siktelsen ble kjent, var det Holden som rådet TH til å nekte avhør.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in