2022-06-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Tullprat.
Du leste hva datteren skrev. De nye retningslinjene ble ikke fulgt, familien mistet all tillit til politiet.
Citera
2022-06-26, 23:48
Medlem
Hvis vi fks. tar avhørene av OHG i saken. Er det helt tydelig at politiet har full tillit hos OHG og at han til det ytterste samarbeide med politiet.

Men det er kanskje vanskelig å skjule at du mistenker den du avhører i et avhør ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-06-26 kl. 23:53.
Citera
2022-06-27, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hvis vi fks. tar avhørene av OHG i saken. Er det helt tydelig at politiet har full tillit hos OHG og at han til det ytterste samarbeide med politiet.

Men det er kanskje vanskelig å skjule at du mistenker den du avhører i et avhør ?

Og det tre dager lange avhøret av Hagen er direkte pinlig.

Reidun Karoliussen er direkte motbydelig.

Hagen skjønner sånn halvveis at han er mistenkt.

Han burde bedt om å få en advokat, men han vet at han er uskyldig og forstår ikke at han tråkler seg inn i politiets nett.

Særlig fordi politiet tolker det at han surrer med når han ringte hvem, hva han gjorde i hvilken rekkefølge på jobben og hvilken vei han kjørte hjem som tegn på at han er skyldig.

Dessuten er TH irritert på politiet, de har ikke lyttet til hans teorier i det hele tatt. Og han mener dessuten at de juger om hvordan han oppførte seg da han møtte dem på bensinstasjonen og om at Abrahamsen ikke har fått innsyn i saken.

For meg er disse avhørene nærmest for overtramp å regne.

TH skulle ikke blitt utsatt for disse avhørene uten at han hadde en advokat tilstede.

Det er krystallklart at dersom noen innkalles til avhør og etterforskningen er konkret rettet mot vedkommende, er vedkommende å anse som mistenkt.

I disse avhørene later politiet som om TH er fornærmet, men etterforskningen er rettet mot ham.
Senast redigerad av Sandemose 2022-06-27 kl. 00:37.
Citera
2022-06-27, 00:48
Medlem
I boken står det at TH ikke ville ha med seg advokat i avhørene.
Citera
2022-06-27, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
I boken står det at TH ikke ville ha med seg advokat i avhørene.

Det er jo det jeg skriver.

Han burde bedt om å få en advokat, men han vet at han er uskyldig og forstår ikke at han tråkler seg inn i politiets nett.

Han skjønner ikke alvoret i saken og heller ikke sitt eget beste.
Citera
2022-06-27, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er jo det jeg skriver.

Han skjønner ikke alvoret i saken og heller ikke sitt eget beste.
Man kan tenke seg at Holden har prøvd å overtale ham til å ha med advokat.
Citera
2022-06-27, 01:08
Medlem
Citat:
Man kan tenke seg at Holden har prøvd å overtale ham til å ha med advokat.

På det tidspunktet var SH bistandsadvokat, og TH var fornærmet i saken.

Men forhørene som politiet gjennomfører av TH er direkte rettet mot ham som mistenkt.

Dersom noen innkalles til avhør og etterforskningen er konkret rettet mot vedkommende, er vedkommende å anse som mistenkt. Mistenkte har da etter straffeprosessloven § 232 og blant annet påtaleinstruksen §§ 8-1 til 8-4 rett til å bli kjent med mistanken og hva saken dreier seg om, samt at han ikke har plikt til å forklare seg.

Dette skjedde ikke.
Citera
2022-06-27, 01:18
Medlem
Dette er interessant fra boken:
«I løpet av etterforskningen finner politiet også papirer som tyder på at en person i 2002 anbefalte Lisbeth å søke juridisk hjelp angående hennes ekteskapsavtale og en eventuell skilsmisse.6»
Men det er visst nevnt før.
Citera
2022-06-27, 01:37
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Og det tre dager lange avhøret av Hagen er direkte pinlig.

Reidun Karoliussen er direkte motbydelig.

Hagen skjønner sånn halvveis at han er mistenkt.

Særlig fordi politiet tolker det at han surrer med når han ringte hvem, hva han gjorde i hvilken rekkefølge på jobben og hvilken vei han kjørte hjem som tegn på at han er skyldig.

Dessuten er TH irritert på politiet, de har ikke lyttet til hans teorier i det hele tatt. Og han mener dessuten at de juger om hvordan han oppførte seg da han møtte dem på bensinstasjonen og om at Abrahamsen ikke har fått innsyn i saken.

For meg er disse avhørene nærmest for overtramp å regne.

TH skulle ikke blitt utsatt for disse avhørene uten at han hadde en advokat tilstede.

Det er krystallklart at dersom noen innkalles til avhør og etterforskningen er konkret rettet mot vedkommende, er vedkommende å anse som mistenkt.

I disse avhørene later politiet som om TH er fornærmet, men etterforskningen er rettet mot ham.

Det var vel eneste måten å ta han på. Å late som at de tror på han.
De manglet jo et lik. De skjønte at i det øyeblikk de ga han "offentlig" status som siktet, så ville han sette seg å bakbeina og nekte å snakke, og det fikk de helt rett i. Nå er han stum som en østers.
Pjusk og medisinert.
Det de satte i gang, kalles hemmelig etterforskning, og hemmelig siktelse.
TH hadde her en hemmelig forsvarer. En forsvarer som skulle ivareta hans rettigheter som siktet i saken. Denne mannen satt ved rommet ved siden av når avhørene var.
Citera
2022-06-27, 01:49
Medlem
Citat:
Dette er interessant fra boken:
«I løpet av etterforskningen finner politiet også papirer som tyder på at en person i 2002 anbefalte Lisbeth å søke juridisk hjelp angående hennes ekteskapsavtale og en eventuell skilsmisse.6»
Men det er visst nevnt før.

Interessant. Da tenker jeg på denne artikkelen

To år siden Anne-Elisabeth Hagen forsvant:
Sentralt vitne pekte på Tom Hagen som mulig drapsmann kort tid etter forsvinningen

Politiet forklarer hvorfor de ikke pågrep ham før etter 17 måneder. Milliardæren nekter all skyld i saken og får full støtte av sine tre voksne barn.

Han har også forklart til politiet at han tidligere hadde advart Anne-Elisabeth mot å bli værende i ekteskapet.

https://www.nettavisen.no/nyheter/sentralt-vitne-pekte-pa-tom-hagen-som-mulig-drapsmann-kort-tid-etter-forsvinningen/s/12-95-3424037356
Citera
2022-06-27, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det var vel eneste måten å ta han på. Å late som at de tror på han.
De manglet jo et lik. De skjønte at i det øyeblikk de ga han "offentlig" status som siktet, så ville han sette seg å bakbeina og nekte å snakke, og det fikk de helt rett i. Nå er han stum som en østers.
Pjusk og medisinert.
Det de satte i gang, kalles hemmelig etterforskning, og hemmelig siktelse.
TH hadde her en hemmelig forsvarer. En forsvarer som skulle ivareta hans rettigheter som siktet i saken. Denne mannen satt ved rommet ved siden av når avhørene var.

Det stemmer ikke. Den hemmelige etterforskningen av TH startet i juni 2019. Forhørene med Reidun Karoliussen foregikk i februar 2019.

Det er ganske informativt å lese forhørene. Den mannen vi møter er helt opplagt en mann som ikke forstår sitt eget beste. Og i hvert fall ikke en kaldt beregnende sylskarp psykopat som er i stand til å begå den perfekte forbrytelse.

Jeg forstår ikke hvorfor ikke politiet ser dette, og jeg finner ingen annen forklaring enn at politiet er dumme.

Det er derfor jeg kaller dem Idiotiet.
Citera
2022-06-27, 02:01
Medlem
Citat:
Det er ganske informativt å lese forhørene. Den mannen vi møter er helt opplagt en mann som ikke forstår sitt eget beste. Og i hvert fall ikke en kaldt beregnende sylskarp psykopat som er i stand til å begå den perfekte forbrytelse.

Jeg forstår ikke hvorfor ikke politiet ser dette, og jeg finner ingen annen forklaring enn at politiet er dumme.

Det er derfor jeg kaller dem Idiotiet.

Jeg tror det er fordi TH sannsynligvis manipulerer politiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in