2022-06-27, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Alt er åt skogen. Putin lever ikke evigt, men han er et produkt af et sygt samfund med middelalderlige forestillinger om magt og ære og evig terrtorial expansion. Disse forestillinger ændres ikke over en nat, så resten af verden må belave sig på at leve med at verdens arealmæssigt største land er canserramt og helbredelsen har lange udsigter.
Att du inte begriper dig på det ryska samhället är uppenbart. Putin är en duva bland hökar och jag vill verkligen varna för Putin 2.0. Det blir inte en Jeltsin 2.0 är jag helt säker på.

Ingen president i Ryssland skulle ha agerat annorlunda. Eller snarare skulle ha kunnat!

Det är helt legitima säkerhetsintressen man försvarar faktiskt vilket varenda fårskalle med en kartbok kan begripa.

Sedan om operationen var så lyckad kan man ifrågasätta. Det vet vi inte. Den kommer säkert att kosta men inte bara för Ryssland utan även för oss. Passa på med att ta en bilsemester i år. Nästa år är inte säkert du får råd.
Citera
2022-06-27, 09:32
Medlem
Ola Schuberts avatar
Ok, den ryska cancersvulsten har intagit Siverdonesk, men till vilken nytta? Ryssarna har haft fruktansvärda förluster under den processen. Nära 5000 man i stupade/sårade/tillfångatagna, och, massor av krigsmateriell.

https://youtu.be/Afxm4X5j3MA
(23.53)

Staden är ju, nästan totalförstörd. Och skulle ryssarna hålla till i något kvarvarande gus så kan ukrainarna skjuta sönder och samman det ifrån höjderna på den västra flodstranden. Så gott som alla civila har flytt ifrån staden.

Visst den ryska cancersvulsten har glufsat i sig lite ukrainskt territorium och tar och kontrollerar Ryssland all ukrainskt mark så har Ryssland vunnit kriget. Men, lååååångt innan dess så kommer den ryska krigsmskten att vara förintad!🙂

Slava Ukraini!
Citera
2022-06-27, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Är det rysk media? Det känns som du är ironisk? Den artikeln jag läste kändes trovärdig, läser du ryska tidningar?
Nej. och RT är blockerat här.

Nu brukar jag iofs inte läsa RT. Dålig kvalitet på propagandan där i klass med CNN och TV4 ungefär.
Citera
2022-06-27, 09:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
ska jag vara ärlig så har jag ingen aning om det. Men enligt "fattigdomsindex" är inte Ryssland på långa väger i någon krissituation där.

Hm, lever inte 20 procent av invånarna i den ryska cancersvulsten i fattigdom?
Citera
2022-06-27, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Nja... Det är lite mer komplicerat än så, om du tänker efter. Exempelvis om ett företag utan sanktioner i ett land vill handla med ett företag i Ryssland så blinkar det nog en del varningar på skärmarna. Bara ett exempel.
Jepp, och ännu värre för länder i tredje världen som inte har resurser till att runda begränsningarna. Nu håller man på med ett parallellt betalningssystem så de kommer att få sina spannmålsleveranser ändå.
Citera
2022-06-27, 09:36
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Häller med dig fullständigt!

Det motsatta d.v.s. tillfångatagna ryssar säger exakt det SBU vill att det ska säga gäller också.

Tre fjärdedelar av denna tråd skulle försvinna om vi begränsar oss till bekräftade videor.

Nej nej!

Om en Rysk krigsfånge säger något på film så är det den absoluta sanningen. Utan påtryckningar.

För det första så är det Ukrainas supermiltär som förhört honom och för det andra så kan man aldrig lita på vad en Ryss säger. Dom vill ju bara mörda barn och bomba sjukhus hela dagarna!
Citera
2022-06-27, 09:38
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nej. och RT är blockerat här.

Nu brukar jag iofs inte läsa RT. Dålig kvalitet på propagandan där i klass med CNN och TV4 ungefär.
Bahnhof har fortfarande öppet för RT och Sputnik vilket hedrar dom.
Citera
2022-06-27, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Bahnhof har fortfarande öppet för RT och Sputnik vilket hedrar dom.
Jo, jag kör med Cloudflare's DNS här.

Men jag läser inte RT ändå faktiskt mer än att skumma rubrikerna ibland.
Citera
2022-06-27, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Nej nej!

Om en Rysk krigsfånge säger något på film så är det den absoluta sanningen. Utan påtryckningar.

För det första så är det Ukrainas supermiltär som förhört honom och för det andra så kan man aldrig lita på vad en Ryss säger. Dom vill ju bara mörda barn och bomba sjukhus hela dagarna!
NATO-utbildad och finansierade soldater gör så här:

Ann
@AnyafromSaintP
In March and April, Ukrainians sent photos of dead soldiers with all the details to Russians (children included). Even our Student Council Telegram channel was full of them. They usually added an inscription: “Come and get your garbage bags.”
https://twitter.com/AnyafromSaintP/status/1541320502622420992?s=20&t=5F93cYxtyKAaGq-j2Yq-Uw

FSA gjorde samma sak med dödade SAA-soldater i Syrien. NATO's playbook?
Citera
2022-06-27, 09:53
Medlem
leachs avatar
Russian ammunition depot exploded in Zymohiria in Luhansk region
https://liveuamap.com/en/2022/27-june-russian-ammunition-depot-exploded-in-zymohiria-in
Citera
2022-06-27, 09:54
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej det är inte subjektivt i sammanhanget. Det finns nästan ingen rysk regering i världshistorien som inte velat göra det och det är Boris Yeltsinregeringen. Det var en enhörning i rysk politisk historia. Så bevisbördan ligger på den som påstår att den nuvarande ryska regeringen som dessutom har mängder med politiska ideologer som förespråkar en erövring av världsön faktiskt inte är intresserad av det.

Som jag har sagt förr; en bra tankemodell är denna:
30% risk att Putin vill erövra Tsar-Rysslands gränser (tankeövning: hur många procents risk att han är mer imperialistisk än så?)
0,1% risk att han skulle försöka göra det.

0.3*0.001% = 0,03% risk.

Tillhör du dem som tror att Putin lätt kommer ta Ukraina nu i höst? Hur skulle han kunna ta resten? Inte ens Sovjet hade kunnat ta hela världsön. Ryssarna skulle behöva tio-dubbla sin armé. Varför skulle Putin plötsligt bli helt orealistisk, och hela Ryssland följa med? Hitler hade sin ras-teori om den germanska rasens överlägsenhet, och händelserna i österike, Tjeckoslovakien, Polen och Frankrike bekräftade det. Putin har ingen motsvarande farlig idé.
Citera
2022-06-27, 09:57
Medlem
Jofs avatar
Krigskåta ryssar måste få utlopp för sina behov. Kanske dom får leka krig i Ukraina så dom kan hålla sig lugna ett tag.

Och usa får testa vapen i Ukraina. Lite win win där.
Synd om Ukraina som får vara deras lekplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in