2022-06-27, 08:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jo, men snälla rara LVT. Du måste ju inse att med rätt påtryckningsmedel så kan du få vem som helst att säga vad som helst på en video. Det gäller ju oavsett vilken sida det handlar om, i vilket som helst krig i världen.

Om du säger till en ukrainare att han har att säga vad FSB har bestämt att han ska säga, om han inte vill stappla runt i Sibirien och svälta i 20 år, så ska du se att man generellt kan få den arma kraken att säga att han är Hitlers brorson i egen hög person, om man så vill.

Det är ju inget krångligt det här.
Häller med dig fullständigt!

Det motsatta d.v.s. tillfångatagna ryssar säger exakt det SBU vill att det ska säga gäller också.

Tre fjärdedelar av denna tråd skulle försvinna om vi begränsar oss till bekräftade videor.
Citera
2022-06-27, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Uppenbarligen är de inte bara deltagarna i denna tråd som svalt all propaganda. Halva Ryssland har gått förlorat till Ukraina (video):

Chebureki Vibes
@PelmeniPusha
Ukrainian prisoners of war are surprised when they learn about the real state of affairs at the front: it turns out that the command of the Armed Forces of Ukraine informs them about the capture of major Russian cities.
"They are told (here one prisoner told us) that Rostov has already been taken, Belgorod has been taken. They are brainwashed," says the commander with the call sign Doc to our military commissar. It was his unit that participated in the assault on Orekhov in the Zaporozhye region
- And what did he [captive of the Armed Forces of Ukraine] say when you told him about the real picture?

- He just didn't believe us. He says it's not true
https://twitter.com/PelmeniPusha/status/1541296315866439680?s=20&t=ED0eF4DAOvb6Ba-pOaamuA

Det där måste faktiskt även du inse att det är ren rysk propaganda. Mest riktad till sådana som du.
Citera
2022-06-27, 08:49
Medlem
Citat:
Jag läste precis en artikel om att Ukraina kommer att vinna och återta de territorier man förlorat till ryssen.
Ok, artikeln jag talar om finns i dagens SvD, bild o namn på soldaten du kan ju köpa tidningen o läsa själv,,?
Citera
2022-06-27, 08:54
Medlem
Citat:
Jepp!

Ryssland har slut på pengar. Nu går allt åt skogen och Putin snart ett minne blott.

Det enda egentligen som nu händer är att långivarna blir utan pengar. Vad jag förstår en hel del av dem är EU-länder.

Alt er åt skogen. Putin lever ikke evigt, men han er et produkt af et sygt samfund med middelalderlige forestillinger om magt og ære og evig terrtorial expansion. Disse forestillinger ændres ikke over en nat, så resten af verden må belave sig på at leve med at verdens arealmæssigt største land er canserramt og helbredelsen har lange udsigter.
Citera
2022-06-27, 08:59
Medlem
Citat:
Min tror jag var i NYT, WaPo eller WSJ.
Är det rysk media? Det känns som du är ironisk? Den artikeln jag läste kändes trovärdig, läser du ryska tidningar?
Citera
2022-06-27, 09:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
På tiden att ukrainarna slår igenom på allvar nu i Kherson, de har varit på gång länge men verkar inte bli så varaktiga segrar. Jag vill se en rysk kollaps snart! Ryssarna måste distraheras från att ha alla sina trupper i Donbas, tvingas att sprida ut sig.

Vi kommer att få vänta ett tag till innan kollapsen kommer är jag rädd för, Kherson är viktigt för ryssarna och har förstärkts med trupperna från Mauripol, det är därför Ukraina kan ta mark även i den delen just nu.

Att det är så pass mycket tystare om vad Ukraina gör och vilka framgångar de får beror nog på det här.

Citat:
Had contact with my source in the #Kherson region, seems 🇺🇦 army c&c tightend soc. media rules. Blackout in effect. Reason: the location of 126th TDF advance toward #Pravdyne was leaked & subsequently hit with MLRS by 🇷🇺 forces. Loose lips sink ships be carefull.

https://twitter.com/NLwartracker/status/1541279061489614848
Citera
2022-06-27, 09:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Som förväntat så steg siffrorna för förluster och materiel rejält efter offensiven igår, c:a 35000 döda och 20 tanks utslagna bland mycket annat.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=346647637647695&set=a.234922835486843

Kan nog bli ännu bättre siffror i morgon, det är alltid lite fördröjning på dem. T.ex. är inte helikoptern med idag som de sköt ned i går.
Citera
2022-06-27, 09:10
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Jepp!

Ryssland har slut på pengar. Nu går allt åt skogen och Putin snart ett minne blott.

Det enda egentligen som nu händer är att långivarna blir utan pengar. Vad jag förstår en hel del av dem är EU-länder.

Nja... Det är lite mer komplicerat än så, om du tänker efter. Exempelvis om ett företag utan sanktioner i ett land vill handla med ett företag i Ryssland så blinkar det nog en del varningar på skärmarna. Bara ett exempel.
Citera
2022-06-27, 09:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vi kommer att få vänta ett tag till innan kollapsen kommer är jag rädd för, Kherson är viktigt för ryssarna och har förstärkts med trupperna från Mauripol, det är därför Ukraina kan ta mark även i den delen just nu.
Att det är så pass mycket tystare om vad Ukraina gör och vilka framgångar de får beror nog på det här.
https://twitter.com/NLwartracker/status/1541279061489614848

Ja många avslöjar för mycket på sociala medier. De får ha en variant av "En svensk tiger". En ukrainare tiger.
Citera
2022-06-27, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Nja... Det är lite mer komplicerat än så, om du tänker efter. Exempelvis om ett företag utan sanktioner i ett land vill handla med ett företag i Ryssland så blinkar det nog en del varningar på skärmarna. Bara ett exempel.

Utan att vara alltför insatt så gissar jag att det går bra att fortsätta handla med de andra shithole countries. Frågan är väl mer vad man ska köpa av dem...
Så ingen effekt av den sk konkursen om jag får gissa.
Citera
2022-06-27, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kan nog bli ännu bättre siffror i morgon, det är alltid lite fördröjning på dem. T.ex. är inte helikoptern med idag som de sköt ned i går.

Det konstiga är att Ukraina, trots backning av Natos samlade stridskrafter, inte klarar av att ens hålla tillbaka den begränsade ryska insatsen.
Citera
2022-06-27, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det konstiga är att Ukraina, trots backning av Natos samlade stridskrafter, inte klarar av att ens hålla tillbaka den begränsade ryska insatsen.

Är detta det konstiga idag? Helt nytt manus för den här veckan förstår jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in