2022-06-26, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du besvarade inte det jag skrev. Jag förstår att det verkar för smartskaften på RUSI att Ryssland har en hög industriell kapacitet i jämförelse men efter att sanktionerna satt in och det militärindustriella komplexet i väst håller på att adapteras för det nuvarande hotet så har förutsättningarna ändrats. För några år sen byggde Telsa ett par hundra bilar om året och de kunde inte bygga fler bilar. Kolla den här grafen:

https://www.researchgate.net/figure/Annual-US-Military-Aircraft-Production-During-World-War-II_fig1_247823925

Enligt ditt argument så skulle USA förlora AVK för att deras militära produktion var för låg 1939.

Det tar tid att bygga upp kapacitet att underhålla ett krig, ryssland har den kapaciteten nu inte väst.

vår öb var och ojjade sig om det nyss igen
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/öb-svenska-försvaret-saknar-ammunition-vid-krig/ar-AASFoO4?li=BBqxCu3
Citera
2022-06-26, 22:53
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ryssland har en armé på 900 tusen. Du har räknat fel på siffrorna.

Nope. Jag skrev att jag menade den totala militära styrkan.

Ryssland
Aktiv militär: 1,014,000
Reserv: 2,000,000
Paramilitär: 554,000
Totalt: 3,568,000

USA:
Aktiv militär: 1,388,100
Reserv: 744,950
Totalt: 2,133,050

Men Ryssland har möjlighet att sätta ihop en armé med uppåt 20 000 000 man. USA kommer inte i närheten av de siffrorna.

Utgick från enligt Wikipedia, ni rasistiska rysshatare gillar ju den....
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_number_of_military_and_parami litary_personnel
Där utgår siffrorna från: "2019-2021 editions of "The Military Balance""
Citera
2022-06-26, 22:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Det tar tid att bygga upp kapacitet att underhålla ett krig, ryssland har den kapaciteten nu inte väst.

Nej Ryssland har inte heller den förmågan. De har dessutom inte förmågan att bygga upp den heller, vilket väst har. Ryssland KAN inte producera egen elektronik, de har inte ens en fungerande version av sin hemproducerade satellitnavigering så de tejpar fast GPSer i sina stridsflygplan.

Det finns en anledning till att de skickar in gammalt skrot från 1960-talet nu till Ukraina och det är att de inte har något nytt kvar.
Citera
2022-06-26, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Att jämföra BNP mellan helt olika länder har många brister…Ryssland är dessutom betydligt större och mer folkrikt än Costa Rica så din ”fakta” svajar…

Faktum är att du framhåller att Ryssland är ett supermakt men är ändå jämförbart med Costa Rica. Jag har frågat förut och frågar igen nämn ett ryskt varumärke som är jämförbart med en västtillverkad produkt eller kanske är bättre till och med?
Citera
2022-06-26, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Man kan inte jämföra äpplen och morötter. Varför skulle Nato skjuta lika många granater som ryssarna? Det viktiga är att träffa och att de har rätt verkan vid träff.

Så här länge räcker usas ammo till artelleriet.

US annual artillery production would at best only last for 10 days to two weeks of combat in Ukraine
Citera
2022-06-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait

Men Ryssland har möjlighet att sätta ihop en armé med uppåt 20 000 000 man. USA kommer inte i närheten av de siffrorna.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_number_of_military_and_parami litary_personnel

Jag vet inte hur stor del som är vid fronten men säg 1/5 som behöver vapen och ammunition, har de kapacitet för det? Därtill så har ju även soldater i bakre lägen även vapen i beredskap då dessa tillhör viktiga logistiska kedjor.

Att hitta stridande för ryssland är inget problem, men allt kringliggande blir nog problematiskt.
Citera
2022-06-26, 23:02
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Ja likheten mellan Sydamerika, Afrika och Ryssland är korruptionen. Skillnaden är att summorna skiljer sig väsentligt ryssarna har betydligt högre krav.

Okej. Index?
Citera
2022-06-26, 23:03
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Storbritterna körde en krigssimulering juli 2021, resultatet all ammunition slut efter 10 dagar

The British Army ran out of ammunition after just eight days during a recent online war simulation, the former commander of the US Army in Europe has warned.

Lieutenant General Ben Hodges, a retired US officer, told MPs that the 'entire British Army's inventory' was exhausted and 'every bit of important ammunition was expended' before the 10-day exercise finished

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9764165/British-Army-ran-ammo-eight-days-online-war-simulation.html

Folk förstår inte att Nato inte kan kriga mot Ryssland

Du har som vanligt en hel del otur när du tänker! Ditt RyZZland klarar inte ens att kriga mot ett fattigt och korrupt (som ni ofta påpekar) land som Ukraina!?

Mot NATO skulle ni kunna hålla emot i ungefär 10 till 12. Minuter.
Citera
2022-06-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Faktum är att du framhåller att Ryssland är ett supermakt men är ändå jämförbart med Costa Rica.
Som sagt att jämföra olika länder och dess välstånd genom BNP har många brister. Sen verkar du implicera att Costa Rica är ett skitland men det är det ju inte, så även där har du fel..
Citera
2022-06-26, 23:05
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag ser vad du skriver. Jag vet inte vilken värld du lever i men här i Europa så har vi möjlighet att faktakolla det du skriver. Ryssland kan inte tillverka en enda målsökande missil eller stridsvagn utan elektronik från väst. Gissningsvis har Ryssland producerat mindre än en helikopter och flygplan sen kriget började. Prove me wrong.

Eftersom vi är i väst så har du källa för dessa påståenden?
Citera
2022-06-26, 23:06
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Så här länge räcker usas ammo till artelleriet.

US annual artillery production would at best only last for 10 days to two weeks of combat in Ukraine
Kul citat! Vad tycker du om detta? Russia is about to implode

Men säg mig, varför skulle USA slåss som en medeltida ryss? USA skulle flyga in och släcka allt gammalt museimaterial dödskulten har kvar efter denna cirkus. Om Ukraina kan flyga sina gamla Sovietburkar vad tror du modernt stridsflyg klarar av? Och vad ska dvärgen möte upp med? SU-57? Nej, just det ja...
Citera
2022-06-26, 23:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Nope. Jag skrev att jag menade den totala militära styrkan.

Ryssland
Aktiv militär: 1,014,000
Reserv: 2,000,000
Paramilitär: 554,000
Totalt: 3,568,000

USA:
Aktiv militär: 1,388,100
Reserv: 744,950
Totalt: 2,133,050

Men då är frågan om denna militär är bra.

Jag tror dom tar bara folk från gatan och ger dom vapen.....som idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in