2022-06-26, 15:32
Medlem
Månsans avatar
Tjoho, nu är Tour de France uppe på Velogames!!
Lurig prissättning, man har bara råd med tre av dom sju jag har planerat att bygga vinnarlaget med
Citera
2022-06-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Tjoho, nu är Tour de France uppe på Velogames!!
Lurig prissättning, man har bara råd med tre av dom sju jag har planerat att bygga vinnarlaget med

tycker det var rätt väntade priser kanske att några jag tänkt var billigare än väntat
Citera
2022-06-26, 22:38
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
tycker det var rätt väntade priser kanske att några jag tänkt var billigare än väntat
Många som först framgår som rena fynd, men sen börjar man tänka efter. "Han lär väl bara komma topp 10 på ett par etapper och sen typ 12:a i sammandraget". "Han lär nog bli fast som hjälpryttare". "Inte så många etapper som passar honom och i dom är det hård konkurrens". "Han har visat noll form i år".

Kommer att vara svårt att avstå Pinot dock, även om det aldrig slutar väl för honom.
Citera
2022-06-27, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Många som först framgår som rena fynd, men sen börjar man tänka efter. "Han lär väl bara komma topp 10 på ett par etapper och sen typ 12:a i sammandraget". "Han lär nog bli fast som hjälpryttare". "Inte så många etapper som passar honom och i dom är det hård konkurrens". "Han har visat noll form i år".

Kommer att vara svårt att avstå Pinot dock, även om det aldrig slutar väl för honom.

ja så är det så klart också, sedan hur många vurpar bort sig i början?

hur drabbade blev vissa av covid?

och man lär nog ändra laget rätt många gånger ännu bara idag blev det väldigt ändring
Senast redigerad av Johanhaa 2022-06-27 kl. 17:23.
Citera
2022-06-27, 17:24
Medlem
rainbowias avatar
Tjohoo här oxå.

Fråga, fick Vlasov covid?

Jepp. många till synes billiga. Dessutom bra. Tror dock ej G Martin gör någon glad. Hoppas det är många som går i den fällan.

Ska man satsa på nymodigheten "Stage Hunter"?
Citera
2022-06-27, 17:26
Medlem
rainbowias avatar
Otrolig bredd bland 6or och 8or så Pogg sitter som en smäck.
Citera
2022-06-27, 20:23
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Japp.

Jag vet inte hur länge de senare mutationerna påverkar kroppen, men tidigare har covid-positiva ofta varit påverkade flera månader efter smittan gått över. Jag tänker iaf inte gambla med de som fick de under Schweiz runt. Kanske bäst googla på ryttarnamn + covid för alla dom man plockar.
Citera
2022-06-27, 20:35
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Japp.

Jag vet inte hur länge de senare mutationerna påverkar kroppen, men tidigare har covid-positiva ofta varit påverkade flera månader efter smittan gått över. Jag tänker iaf inte gambla med de som fick de under Schweiz runt. Kanske bäst googla på ryttarnamn + covid för alla dom man plockar.

Bra att veta, har dock inte tänkt ta med honom fast nu är det helt uteslutet.

Håller med att det sätter sina spår (mer el mindre). Har själv luftrör som segdraget ej vill bli som de en gång var, dessutom är även jag ute och cyklar (i velogames iaf).
Citera
2022-06-27, 20:38
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Bra att veta, har dock inte tänkt ta med honom fast nu är det helt uteslutet.

Håller med att det sätter sina spår (mer el mindre). Har själv luftrör som segdraget ej vill bli som de en gång var, dessutom är även jag ute och cyklar (i velogames iaf).

Edit. Just det. Sepp Kuss fick covid. Det hade jag glömt.
Citera
2022-06-29, 16:08
Medlem
Grisbrottarens avatar
Som om det här inte redan vore knivigt nog, så kommer nu coronan in som en joker i leken, som kan slå ut ett helt lag mer effektivt än en opi redan under den första veckan.
Declercq har redan kastat in musetten, så det blir inte en enda j-a smurf i mitt lag. Eller…
Citera
2022-07-01, 11:46
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Tjohoo här oxå.

Jepp. många till synes billiga. Dessutom bra. Tror dock ej G Martin gör någon glad. Hoppas det är många som går i den fällan.

Ska man satsa på nymodigheten "Stage Hunter"?

Först nu kollade jag regelverket och såg att "Stage Hunter"-tävlingen införts i detta TdF:

Om jag förstår saken rätt kan man väl betrakta "Stage Hunter" som ett alternativ om ens lag kollapsar p.g.a. sjukdom, krascher eller helt enkelt sviktande form. Ett bra initiativ, tycker jag. I FirstCyclings fantasyspel tillåts på vilodagarna obegränsade byten i Grand Tours (i övriga tävlingar där, och de är många, tillåts inga byten) - men att byta cyklister för med sig nackdelar också. Säg att man valt Martinez som en av de nio i laget på FirstCycling, men han skadar sig och tvingas bryta. Om man ersätter honom med någon annan man hoppas ska ta GC-poäng ger det då hälften så många poäng som om man haft en cyklist på sin plats under alla 21 etapper.

Covid, vilket jävla skit...Vet inte riktigt hur man bör tänka här, oddssättare och experter verkar inte bry sig nämnvärt om att cyklister i Tour de Suisse fick smittan och nu ställer upp i TdF, jag menar att exempelvis Vlasov ändock rankas högt. Man skulle också kunna tänka sig att de som nyligen haft Covid kanske är mindre sannolika som sjukdomsbortfall i TdF?

Nu är jag nöjd med mitt lag. Undrar hur länge det varar? Hoppas på en spännande Tour i alla fall, och minimalt med sjukdom och allvarliga skador.
Citera
2022-07-01, 12:24
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Först nu kollade jag regelverket och såg att "Stage Hunter"-tävlingen införts i detta TdF:

Om jag förstår saken rätt kan man väl betrakta "Stage Hunter" som ett alternativ om ens lag kollapsar p.g.a. sjukdom, krascher eller helt enkelt sviktande form. Ett bra initiativ, tycker jag. I FirstCyclings fantasyspel tillåts på vilodagarna obegränsade byten i Grand Tours (i övriga tävlingar där, och de är många, tillåts inga byten) - men att byta cyklister för med sig nackdelar också. Säg att man valt Martinez som en av de nio i laget på FirstCycling, men han skadar sig och tvingas bryta. Om man ersätter honom med någon annan man hoppas ska ta GC-poäng ger det då hälften så många poäng som om man haft en cyklist på sin plats under alla 21 etapper.

Covid, vilket jävla skit...Vet inte riktigt hur man bör tänka här, oddssättare och experter verkar inte bry sig nämnvärt om att cyklister i Tour de Suisse fick smittan och nu ställer upp i TdF, jag menar att exempelvis Vlasov ändock rankas högt. Man skulle också kunna tänka sig att de som nyligen haft Covid kanske är mindre sannolika som sjukdomsbortfall i TdF?

Nu är jag nöjd med mitt lag. Undrar hur länge det varar? Hoppas på en spännande Tour i alla fall, och minimalt med sjukdom och allvarliga skador.

Ja, coronan stökar till laguttagningen. Jag har uppfunnit en hemmagjord metod för att möjligen begränsa riskerna en aning. Metoden har även ett diffust stöd i vetenskapen vill jag påstå:

Väljer främst yngre cyklister. I valet mellan två jämbördiga väljer jag konsekvent den yngre. Coronan tycks drabba folk värre ju äldre de är. En 23-årig Hirschi bör således påverkas någon mindre av en infektion än en 31-årig Wellens (om vi här antar att vi likställer dessa 8-kreditare i övrigt).

Fast ingen regel utan undantag, en extremt coronakänslig gammal gubbe har jag faktiskt med i laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in