2022-06-26, 18:19
  #171625
Medlem
Snapcounts avatar
Kan detta vara sant ?

Putin har återinsatt en "vältränad" pensionerad general :

Putin has called an obese general out of retirement to take command of forces in Ukraine after yet another round of purges of top commanders has left him 'scraping the barrel'.

The 20 stone General Pavel, 67, has been summoned from his comfortable life in the Moscow suburbs and told to don his specially-made army fatigues and go to the front lines of eastern Ukraine.

He will now take charge of Russian special forces operating in the region after the unit's former commander was seriously injured in an artillery strike.


https://www.dailymail.co.uk/news/article-10954233/Beast-East-Panicking-Putin-calls-OBESE-20st-retired-general-lead-forces-Ukraine.html

Bild på den välgödda generalen finns i länken..
Citera
2022-06-26, 18:21
  #171626
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
25 procent skall det vara, vilket är rättat nu. Ja i de fattigaste delarna av Kentacky så har säkert många utedass. Men det ser, säkert, betydligt värre ut i det fattigaste delarna av RF

ska jag vara ärlig så har jag ingen aning om det. Men enligt "fattigdomsindex" är inte Ryssland på långa väger i någon krissituation där.
Citera
2022-06-26, 18:24
  #171627
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man får inte så bra mat i kriget, här lagar de potatis med fett och tycker det är lyxigt. https://twitter.com/Rinegati/status/1540785313685114880

Det är i alla fall färsk mat, till skillnad från ryssen som äter konserverad mat från 70-talet.
Citera
2022-06-26, 18:24
  #171628
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
. Jag tycker ni är på rätt väg , kör på ,,,,tryck nya rubel så mycket ni kan ,,,,då blir ju alla ryssar rika ,,,,


ha ha , förvisso har jag ett gäng rubel i kontanter men det är gammla respengar. Tror inte det trycks så mycket nya Rubel i dagsläget. Men vem vet.
Annars är ju Rubeln som en arg tjur i det ekonomiska systemet nu. Urstark.
Citera
2022-06-26, 18:26
  #171629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Kiev ligger i ruiner som Raqqa?:

https://time.com/raqqa-ruins-isis-retreat/
kiev,,? Ja det är rätt oskadat , men kriget har ju för skjutton inte kommit dit mer än sporadiskt,, tror du ryssen tagit Kiev redan,?? Du är mer bakom än jag anat,,
Citera
2022-06-26, 18:26
  #171630
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det bästa är att Ukraina erkänner sig besegrade, släpper Krim och de självutnämnda folkrepublikerna och siktar framåt. Om de gör det, så kan de fortsätta att existera, och kan nog komma in i EU värmen också så småningom. På slagfältet har de redan förlorat. Ingen mening att sitta och jubla över någon enskild raketattack som tycks ha slagit ut några ryska fordon, för samtidigt har ryssarna slagit ut tio gånger fler ukrainska stridskrafter.
Men visst vore det förödmjukande för Biden och Johnsson.

Vad får dig att tro att Ryssland stannar om de vinner över Ukraina? Stannade Hitler vid Tjeckoslovakien?
Citera
2022-06-26, 18:31
  #171631
Medlem
leachs avatar
Flooding in Simferopol
https://liveuamap.com/en/2022/26-june-flooding-in-simferopol

A vehicle of local collaborator was blown up in Kakhovka
https://liveuamap.com/en/2022/26-june-a-vehicle-of-local-collaborator-was-blown-up-in-kakhovka

Russian media reports another missile strike at drilling rig in Black Sea overnight
https://liveuamap.com/en/2022/26-june-russian-media-reports-another-missile-strike-at-drilling
Citera
2022-06-26, 18:36
  #171632
Medlem
Jag kanske inte är först på bollen men Canadian Ukrainian Volunteer rapporterar på twitter om en stor tågurspårning med massa vagnar. Militär utrustning. Det talas också om sabotage mot tågstationen i Dzhankoy på Krim.

Ukraina arbetar på många ställen med sabotage??
Citera
2022-06-26, 18:37
  #171633
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad får dig att tro att Ryssland stannar om de vinner över Ukraina? Stannade Hitler vid Tjeckoslovakien?

Vad har du för "bevis" för att Ryssland skulle fortsätta efter att Ukraina avmilitariserats och hamnat under Rysslands överhöghet istället för att de som nu är en korrupt skitstat som agerar springpojke åt det judiska USA?

Att du försöker dra paralleller mellan Hitler och dagens situation diskvalificerar dig för all diskussion.
Citera
2022-06-26, 18:37
  #171634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Flooding in Simferopol
https://liveuamap.com/en/2022/26-june-flooding-in-simferopol

A vehicle of local collaborator was blown up in Kakhovka
https://liveuamap.com/en/2022/26-june-a-vehicle-of-local-collaborator-was-blown-up-in-kakhovka

Russian media reports another missile strike at drilling rig in Black Sea overnight
https://liveuamap.com/en/2022/26-june-russian-media-reports-another-missile-strike-at-drilling

Är detta nya händelser? Mycket bra i så fall.
Citera
2022-06-26, 18:37
  #171635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kan detta vara sant ?
Putin har återinsatt en "vältränad" pensionerad general :
Putin has called an obese general out of retirement to take command of forces in Ukraine after yet another round of purges of top commanders has left him 'scraping the barrel'.
The 20 stone General Pavel, 67, has been summoned from his comfortable life in the Moscow suburbs and told to don his specially-made army fatigues and go to the front lines of eastern Ukraine.
He will now take charge of Russian special forces operating in the region after the unit's former commander was seriously injured in an artillery strike.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10954233/Beast-East-Panicking-Putin-calls-OBESE-20st-retired-general-lead-forces-Ukraine.html
Bild på den välgödda generalen finns i länken..


Daily Mail som citerar Daily Star... Ding Ding Värld-nivå på den ”nyheten”. Men kul var den!
Framförallt att han äter 5 middagar per dag och sköljer ner maten med 1 liter vodka.
Citera
2022-06-26, 18:38
  #171636
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Är detta nya händelser? Mycket bra i så fall.

Första gången jag läst detta så jag antar att det är nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in