2022-06-26, 17:21
Medlem
Vilka tror ni blir säsongens stabila, flopp och överraskning både kring spelare och lag?
Citera
2022-06-26, 17:27
Medlem
Känns som att Spurs är på G, definitivt ett lag jag lär använda mig av mer än tidigare. Har bara kört Son från dem innan (regelbundet), men värt att fundera på.

Braut Håland är ett svårt val. Man vill inte missa en ev. succéstart, men med tanke på hur hög procentandel som lär ha honom kan det löna sig att vänta och se.
Citera
2022-06-26, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Känns som att Spurs är på G, definitivt ett lag jag lär använda mig av mer än tidigare. Har bara kört Son från dem innan (regelbundet), men värt att fundera på.

Braut Håland är ett svårt val. Man vill inte missa en ev. succéstart, men med tanke på hur hög procentandel som lär ha honom kan det löna sig att vänta och se.

Jag körde Son rätt flitigt föregående säsong. Känns som han har varit bra i flera säsonger nu.
Det gäller att ha några stabila samt att pricka in rätt kaptensval för varje omgång.

Tycker City är så svårt då de har sån himla bred och stabil trupp, kändes så osäkert att veta vilka som skulle spela från match till match.
Citera
2022-06-26, 19:59
Medlem
Är det någon som har koll på när man kan sätta ihop lag inför nästa säsong?
Citera
2022-06-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzr
Är det någon som har koll på när man kan sätta ihop lag inför nästa säsong?

Någon gång i juli enligt officiella hemsidan. När de börjar avslöja spelarpriser (vilket verkar vara på gång nu) brukar spelet vara ett par dagar bort. Hoppas att det startar redan i helgen.

Jag kommer hålla extra koll på Newcastle. Pope lär bli för dyr (gissar på 5,5), men spelare som Trippier, Targett och Wilson lär bli prisvärda.

Många verkar sugna på "big at the back" igen. Jag funderar på motsatsen i år. Billig backlinje och 3-5-2 eller 3-4-3 lockar. Det finns ganska många intressanta anfallare den här säsongen, allt så klart beroende på hur spelarpriserna blir. Jag tror på en mer målrik säsong än 21/22, och även att ytterbackar som TAA och Cancelo kommer roteras lite mer i och med att 5 byten numera tillåts.
Citera
2022-07-05, 18:06
Medlem
MrSokratess avatar
Fantasy Premier League 2022/2023

Då är FPL uppdaterad och klar för en ny säsong. På grund av VM så införs ett extra wildcard som bara kan användas under VM-uppehållet. Diskutera fritt.
Citera
2022-07-05, 18:26
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Jag är så extremt dålig på fantasy
Citera
2022-07-05, 18:42
Medlem
exe.es avatar
Fan vad trevligt, håller på att uppdatera nu!
Citera
2022-07-13, 12:04
Medlem
toxicitys avatar
Svårt som fasen.
Lyckats fått in Sterling, Salah och Haaland.
Resten ser sisådär ut 😂
Citera
2022-07-21, 14:07
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toxicity
Svårt som fasen.
Lyckats fått in Sterling, Salah och Haaland.
Resten ser sisådär ut 😂

Vet att laget bör vara hyfsat balanserat och blir nog så till slut men just nu leker jag med tanken att köra med tre från City, tre från Liverpool och tre från Arsenal fram till WC. Med ett extra WC i spel så kan man ju tänka lite mer kortsiktigt i år. Bra spelscheman och får ihop en grym offensiv och ett bra försvar.
Citera
2022-07-21, 16:38
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Jag har aldrig gjort detta tidigare, vart och hur börjar jag? <3
Citera
2022-07-21, 19:24
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Jag har aldrig gjort detta tidigare, vart och hur börjar jag? <3